Mivel jó néhányan ráéreztek a dolog ízére, íme ide gyűjtünk majd néhány további kisbajnokságot. (Itt a kettőnél nagyobb egyenlőt érő kisbajnokságok programjait személyesen kell bemutatni és megvédeni, kivéve, ha jelezzük, hogy adott poszt kommentjeként is beküldhető.)
7 kisbajnokságos feladatok
- (KÉSZ) Szorgos hódok: számítsd ki a BB(3)-at a saját C programoddal, azaz írj egy olyan "brute force" programot, ami legenerálja az összes 3 állapotú Turing gépet, leszimulálja a működésüket és megnézi, hogy üres szalaggal (csupa 0) indítva hány darab egyest tudnak max. kiírni. Részletek: arxiv.org/abs/0908.1159, a BB(3)=6 eredményt kéne kihozni a programodnak (www.inf.unideb.hu/~nbatfai/bb/On%20the%20Running%20Time%20of%20the%20Shortest%20Programs/MBB%283%29.txt).
6 kisbajnokságos feladatok
- (KÉSZ) Mandelbrot halmaz: a 4. előadás Qt-s példáját fejleszd tovább a Javát tanítok példájának megfelelően, azaz egérrel lehessen tartományt kijelölni nagyításra! (Az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is.)
- (KÉSZ) Mandelbrot halmaz: a 4. előadás Qt-s példáját fejleszd tovább a Javát tanítok példájának megfelelően, azaz grafikusan (off vagy on)line ábrázolja a halmazon az iterációkat! (Az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is.)
5 kisbajnokságos feladatok
- (KÉSZ) Linux kernel modul: bejegyzés a /proc virtuális fájlrendszerbe: progpater.blog.hu/2011/02/19/a_fajlleirok_kicsi_egesz_szamok_nem_mondod (az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is).
- (KÉSZ) Aki a Mandelbrot halmaz mintájára először átírja Qt-re a Jávát tanítok John Horton Conway-féle életjátékát megvalósító Java osztályokat! (Jöhet kommentben is, screenshot is legyen).
- (KÉSZ) Aki először (saját C progikkal) megfejti ezt a kódot.
- (KÉSZ) Aki először átírja az LZW-s z.c-nket olyanra, hogy nem 0, 1 betűre, hanem a T, C, A, G betűkre megy és megoldja ezt a feladatot.
4 kisbajnokságos feladatok
- (KÉSZ) Isten üzenete, elosztott verzió: számolj ki a BBP algoritmussal a Pi hexadecimális kifejtésének egymilliomodik jegyétől annyi jegyet, amihez egy labornyi PC-nknek legalább 8 óra kell! Részletek: PP 228: www.inf.unideb.hu/~nbatfai/ProgramozoPaternoszter.pdf. (Az éles tesztelésre egy laborban, egy vasárnap kerülhet sor, tehát ezt elosztva kell nyomni.)
- (ÉLES) A 2. előadásban megismert CompLearn csomaggal hasonlíts össze a laborodon beadott (bemutatott) összes ziv-es beadandó (bemutatandó, megvédendő) labor sikeres teljesítéséhez szükséges programot. (Laboronként a két először elkészülőé a trófea, az eredményül kapott gráfot értelmezni is kell, hogy ki forrásai kiével vannak a legközelebi rokonságban!)
- (KÉSZ) Aki először megmondja, hogy mennyi az LZW fa ághosszainak szórása a humán 2 kromóban lévő genetikai kódnak. A kódot karakteresen a szereplő 5 betű alapján vizsgáld, jöhet kommentben is a megoldás. (A szórást a Jávácska ONE-beli Hetedik Szem (javacska-one-1.0.0-projects.zip / hetedik-szem-1.0.0 / src / main / java / TudatSzamitas.java) kódja alapján fejleszd bele a korábbi kódunkba. A korábbi LZW-s kódunkba ne bináris fát építs, hanem olyat, aminek egy csomópontjából 5 mutató mutat a lehetséges 5 betűvel címkézett gyerek csomópontokra.)
- (KÉSZ) Aki először bemutatja kommentben (screenshotokkal is) a 3. ea. alapján készített saját rendszerhívását, ami megmondja, hány folyamat van.
- (ÉLES) Aki először bemutatja kommentben (screenshotokkal is) a 3. ea. alapján készített saját rendszerhívását, ami megmondja, adott folyamatnak melyik a következő szabad fájldeszkriptora.
- (KÉSZ) Aki először bemutatja kommentben (screenshotokkal is) a 3. ea. alapján készített saját kernelmodulját, ami megmondja, hány folyamat van.
- (KÉSZ) Aki először bemutatja kommentben az életjáték olyan (Javát tanítok felé lépő) továbbfejlesztését, amelyben billentyűnyomásra lehet gyorsítani, lassítani a sejttér életét.
- (KÉSZ) Aki először bemutatja kommentben az életjáték olyan (Javát tanítok felé lépő) továbbfejlesztését, amelyben billentyűnyomásra lehet változtatni a sejttér celláinak méretét.
- (ÉLES) Aki először bemutatja kommentben az életjáték olyan (Javát tanítok felé lépő) továbbfejlesztését, amelyben egérrel (kattintás és vonszolás) lehet ki/bakapcsolni cellákat.
- (KÉSZ) Négy trófeáért lenne az első beküldőnek az a feladat, hogy az animált szőnyegen ne egy betű legyen egy pont (pixel), hanem olvassuk 3 betűnként a genetikai kódot (T, C, A, vagy G betűk egyike, vagy más, de azzal nem foglalkozunk, ez a mostanin a fehár) és a három betűnek megadva valami színezést egyetlen egy pixelt gyújtsunk ki a szőnyegen!
3 kisbajnokságos feladatok
- (KÉSZ) Annak, aki először megmondja, hogy a esr.fsf.hu/hacker-howto.html lap bitenként nézve milyen mély ilyen "Ziv-Lempel" fát épít fel, részletek itt: progpater.blog.hu/2011/02/19/gyonyor_a_tomor (az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is).
- (ÉLES) A 2. előadásban megismert CompLearn csomaggal hasonlíts össze egy 1000 karakteres 0,1 betűkből álló véletlen mintát (saját C programmal generáld, lásd 1. ea. megfelelő laborkártyáját), egy 500 karakterből álló pszeudóvéletlen hexa betűkből álló mintát, a Pi hexa kifejtésének két 1000 betűs hosszú darabját (a 0. és az 1.000.000 helytől) és 100 olyan 0,1-et, amit Te magad érmével dobtál ki. A hexa betűket itt kódold át 4 karakteres binárisra és vegyél hozzá az összehasonlítandókhoz néhány fehérjét, például a Javát tanítok www.tankonyvtar.hu/informatika/javat-tanitok-1-1-genomi-080904 lapján említett ember, egér és C. elegans Tubulin alpha-2 chain fehérjéjét (ezeket is átkódolhatod megfelelően). (A képet mutasd be egy kommentben, az elsőé a trófea.)
- (KÉSZ) Aki először megmondja, hogy mennyi az LZW fa ághosszainak szórása a humán 2 kromóban lévő genetikai kódnak. A kódot tedd át 2 betűnként hexába, aztán a hexa betűkből nyomj 4 bitet betűnként, az így kapott állományt vizsgáld, jöhet kommentben is a megoldás. (A szórást a Jávácska ONE-beli Hetedik Szem (javacska-one-1.0.0-projects.zip / hetedik-szem-1.0.0 / src / main / java / TudatSzamitas.java) kódja alapján fejleszd bele a korábbi kódunkba.)
- (KÉSZ) PP 89- mintájára készíts egy saját curses alapú karakteres progit, az elsőé a trófea, jöhet screenshot kommentben, nyilván ne tök ugyanaz legyen, mint a pp 13. ábra mutatja!
2 kisbajnokságos feladatok
- (KÉSZ) Isten üzenete: számold ki a BBP algoritmussal a Pi hexadecimális kifejtésének egymilliomodik jegyétől a következő ezer jegyet! Részletek: PP 228: www.inf.unideb.hu/~nbatfai/ProgramozoPaternoszter.pdf.
- (KÉSZ) A 3. előadásban látható példa alapján írd fölül a glibc printf függvényét, hogy sárga háttéren, pirossal írjon a terminál ablakokba! (Az elsőé a trófea, jöhet kommentben).
- (ÉLES) A 2. előadásban megismert CompLearn csomaggal hasonlíts össze egy 1000 karakteres 0,1 betűkből álló véletlen mintát (saját C programmal generáld, lásd 1. ea. megfelelő laborkártyáját), egy 500 karakterből álló pszeudóvéletlen hexa betűkből álló mintát, a Pi hexa kifejtésének két 1000 betűs hosszú darabját (a 0. és az 1.000.000 helytől) és 100 olyan 0,1-et, amit Te magad érmével dobtál ki. (A képet mutasd be egy kommentben, az elsőé a trófea.)
- (KÉSZ) Aki először megmondja, hogy mennyi az LZW fa ághosszainak szórása a humán 2 kromóban lévő genetikai kódnak. A kódot bináris állományként dolgozd fel (előtte persze azért tömörítsd ki :), jöhet kommentben is a megoldás. (A szórást a Jávácska ONE-beli Hetedik Szem (javacska-one-1.0.0-projects.zip / hetedik-szem-1.0.0 / src / main / java / TudatSzamitas.java) kódja alapján fejleszd bele a korábbi kódunkba.)
- (ÉLES) Aki elsőnek sikerrel mutatja be kommentként a laborteljesítés szükséges (C++ osztályként implementált) feladatát, amit itt specifikáltunk (a sikerrel bemutatás azt jelenti, hogy jól működik a progi a mintákra és a kód is olvasható).
- (KÉSZ) Aki először készíti el a szigorúan titkos gráfot.
1 kisbajnokságos feladatok
- (ÉLES) Gyorsítsd duplájára a labor EXOR törő kódját: progpater.blog.hu/2011/02/15/felvetelt_hirdet_a_cia (egyszer hívd az exor fgv-t, hogy ez elég legyen, a titkos mellett használj egy második buffert), (az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is).
- (KÉSZ) Akinek kezdte a progi tiszta_lehet fgv.-e kiköpködni a lehetséges töréseket, tudja, hogy szükséges finomítani a függvényt. Vedd hozzá a feltételeihez, hogy az átlagos szóhossz 6 és 9 közé essen! (Ciklus a titkoson, megszámolni a szóközöket, a titkos_meret-et leosztva a ezzel kapjuk az átlagos szóhosszt.), (az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is).
- (KÉSZ) Mandelbrot halmaz: a 4. előadás Qt-s példáját módosítsd úgy, hogy csak szürke árnyalatú képeket rajzoljon! (Az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is.)
- (KÉSZ) Mandelbrot halmaz: a 4. előadás Qt-s példáját módosítsd úgy, hogy a Jávát tanítok példájának "kék színezését" (a hivatkozott linken legalul) használja! (Az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is.)
- (KÉSZ) Aki a genetikai kódot a kódnak megfelelő fehérjék sorozatává kódolja, pl.: TGT=Cys, TGG=Trp, TGA=STOP, segít a DNA codon table, jöhet kommentben a kód és egy kis rövid demó minta, hogy lássam jó-e.
- (KÉSZ) Aki a 3. előadás vaarg-os példáját először bővíti sikerrel úgy, hogy kinyomjon %s-t is a sajatprintf().
- (ÉLES) Aki a 3. előadásbeli minta alapján felüldefiniál egy nem változó argumentumszámú fgv.-t (az ne vegyen részt a versenyben, aki már vaargos felülírást megnyert :)
- (KÉSZ) Aki a 3. előadásbeli állománykezelő példa alapján először hoz létre olyan fájlt, amire az ls -l azt mondja, hogy:
$ ls -l olyan_fajl
---------- 1 tulajdonos csoport meret datum olyan_fajl - (ÉLES) Aki elsőnek sikerrel mutatja be kommentként a laborteljesítés szükséges feladatát, amit itt specifikáltunk (a sikerrel bemutatás azt jelenti, hogy jól működik a progi a mintákra és a kód is olvasható).
- (ÉLES) Aki először felüldefiniálja (l. 3.ea.) a getchar() fgv.-t és a szokásos getchar/putchar cat jellegű progival így végtelen ciklust produkál (pl. a getchar() mindig 42-t ad vissza, mindentől függetlenül...)
- (KÉSZ) Aki először bemutatja kommentben az életjáték olyan továbbfejlesztését, melyben további élőlényeket (pl.: lightweight spaceship) próbál ki a sejttérben.
- (KÉSZ) Aminosav-hisztogram: progpater.blog.hu/2011/03/06/az_otodik_labor
- (KÉSZ) Aminosav-hisztogram (1. módosítással): progpater.blog.hu/2011/03/06/az_otodik_labor
- (KÉSZ) Aminosav-hisztogram (2. módosítással): progpater.blog.hu/2011/03/06/az_otodik_laborű
- (KÉSZ) Aki először módosítja úgy a TCAG szőnyeget, hogy parancssor-argumentumként kapja a genetikai kódot tartalmazó állomány nevét.
Figyelem: élő közösségként, a vadászattal együtt élve tudjátok, hogy melyik feladat ÉLES, melyik kész, mert nem mindig tudom időben frissíteni!
Ha megtetszik egy feladat, de nem tudsz belekezdeni, vagy elakadtál, bátran kommenteld!