A laborhoz ajánlott muzsika: http://youtu.be/mNHPv2GJyh8
A 8. labor témája
Az alternatív tabella C++ változatának megírása. 5-8 pontért a laboron celebráld a védett LZW binfás programod és a következő "általános" binfa összehasonlítását: http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/p1/forrasok-SVN/bevezetes/C++/binfa/binfa/ Segít ebben az Elmondtam milliomezerszer 2 című poszt. (A 7. laborig tartott ki az évfolyam lendülete abban az értelemben, hogy innen nem tudjuk az eddigi iramban diktálni a tempót, hanem a laborokon a leszakadókkal is foglalkoznunk kell, hiszen van olyan labor, ahol jóval többen vannak az eddig sikertelen első védők a sikeres első védőknél...)
A 9. labor témája
- 3 trófeáért az első robotfoci mérkőzés valamelyik Forest-es csapattal; hiba lesz mindenkinél..., megoldás: az rcssserver-ből a lájtosítottat kell használni, amelyet a következő publikációban mutattunk be:
N. Bátfai, R. Dóczi, J. Komzsik, A. Mamenyák, Cs. Székelyhídi, J. Zákány, M. Ispány, Gy. Terdik, Applications of a simplified protocol of RoboCup 2D Soccer Simulation. Infocommunications Journal, 5(1):15–20, 2013. - 7 trófeáért adj meg egy saját felállást!
A 10. labor témája
- 5 trófeáért programozd be csapatodba, hogy vízszintesen alapvonaltól-alapvonalig masírozzanak, mindeközben ne is foglalkozzanak a játékkal persze!
- 8 trófeáért programozd be csapatodba, hogy a saját gólvonalukon felsorakozva védekezzenek!
PLB
A PLB levezénylése a plbplk levelezési listán történik. A nevezők csatlakozzanak ehhez a csoporthoz! Az előző szemeszter mintájára:
győzelem: 8 pont
döntetlen: 4 pont
vereség: 2 pont
PLB, I. hely: 40 pont
PLB, II. hely: 30 pont
PLB, III. hely: 20 pont
Laboron kiprojektált edzőmeccs pontozása ua., mint fent.
Az a hallgató (a PLB első titkára, lehet csapaattag is - a laboron velem kell egyeztetni), aki vállalja, hogy a versenynaptár szerint a mérkőzéseket lefuttatja a stadionban (ezért nyilván csak a robocup-nevű gépen accounttal rendelkező hallgatók jöhetnek itt szóba), az rcg-ket a webre, mérkőzésenként 6 pontot kap.
Az a hallgató (a PLB második titkára, lehet csapaattag is - a laboron velem kell egyeztetni), aki vállalja, hogy az első titkár által kitett rcg-k alapján és az eredmény egyszerű formában kiteszi a webre (tavaly magam így csináltam), mérkőzésenként 3 pontot kap.
Tabellák
- PLB NB1, 2013 tavasz, http://deik-plb.zxq.net/
- PLB NB1, 2012 ősz, http://plbnb1.weebly.com/
- PLB NB2, 2011 ősz, http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/PLB2011osz/tabella.html
- PLK NB2, 2011 ősz, http://challonge.com/plk
Versenynaptár
Az alábbi csapatok jelezték TDP-jük beküldésével a PLB-n történő részvételi szándékot:
- Focihaj FC
- Random Goal Generators Destructor (RGGD)
- RandomGoalGenerators
- AlphaMoonFC
- VS94
- Norbi FC++
- FC Bőrszalonna
- Debrecen Round Forest FC++
Közülük az alábbi csapatok jelentkezését fogadta el a PLB licencadó bizottsága és őket az alábbi időpontokba osztotta be:
2013. május 1., szerda
Focihaj FC : FC Bőrszalonna
RGGD : Debrecen Round Forest FC++
RandomGoalGenerators : Norbi FC++
AlphaMoonFC : VS94
2013. május 4., szombat
FC Bőrszalonna : VS94
Norbi FC++ : AlphaMoonFC
Debrecen Round Forest FC++ : RandomGoalGenerators
Focihaj FC : RGGD
2013. május 8., szerda
RGGD : FC Bőrszalonna
RandomGoalGenerators : Focihaj FC
AlphaMoonFC : Debrecen Round Forest FC++
VS94 : Norbi FC++
2013. május 11., szombat
FC Bőrszalonna : Norbi FC++
Debrecen Round Forest FC++ : VS94
Focihaj FC : AlphaMoonFC
RGGD : RandomGoalGenerators
2013. május 15., szerda
RandomGoalGenerators : FC Bőrszalonna
AlphaMoonFC : RGGD
VS94 : Focihaj FC
Norbi FC++ : Debrecen Round Forest FC++
2013. május 18., szombat
FC Bőrszalonna : Debrecen Round Forest FC++
Focihaj FC : Norbi FC++
RGGD : VS94
RandomGoalGenerators : AlphaMoonFC
2013. május 22., szerda
AlphaMoonFC : FC Bőrszalonna
VS94 : RandomGoalGenerators
Norbi FC++ : RGGD
Debrecen Round Forest FC++ : Focihaj FC
A mérkőzéseket az első titkár bonyolítja le (saját gépén, lájtosított szerverrel), a mérkőzések eredményeit RCG fájlok formájában átadja a második titkárnak, aki pedig karbantartja a tabellát.
Lebonyolítás
Legkésőbb április 30-ig az alábbi PLBPLK listára be kell küldeni a csapatodat. A mérkőzés napján az első titkár, amikor ideje engedi, otthoni (vagy saját, tehát nem a robocup-on most, ott majd a prog2-n) számítógépén lefuttatja a kiírt 4 mérkőzést. Az eredményként keletkező (az rcssserver indítási könyvtárában a csapatnevekből képződött) 4 rcg állományt eljuttatja a második titkárnak, aki ez alapján karban tartja a webes (szokásos, pl.) tabellát.
Fontos, hogy az első titkár olyan csomagot kapjon, hogy ha kiadja a ./configure, make parancsokat, majd csak el kelljen indítania a szintén mellékelt start.sh-t. Ha erre nem indul a csapat automatikusan, akkor az ellen csapat auto győz 3:0-ra. (Ha egyik sem indul, akkor 0:0 ilyen még nem volt azért :)
A listára mehetnek folyamatosan a csapatfrissítések, s az első titkárnak elég a legfrissebbet használni a napi meccsekhez, ha nincs frissítés, akkor természetesen mehet a szimuláció a korábbi csapattal.
Csapatok és TDP-k beküldése, csevegés a témában
A kötelezők
A KÖNYVből olvassuk el a
38-56. oldalt
A binomos munka a jelen évfolyami közösségben a könyvolvasás támogatására a többségnél továbbra is csupán "alibizés", ezért mostantól csak a globális ellenőrző kérdések jönnek:
- Mit ad vissza a Stack::stack Stack::create(){...} függvény?
- Miért friend a friend complex operator+(complex, complex); függvény?
- Mi a vtbl?
66-86. oldalt
- Mutass egy egyszerű (gépen forduló, futó :) példát vektor használatára!
- Mutass egy egyszerű (gépen forduló, futó :) példát lista használatára!
- Mutass egy egyszerű (gépen forduló, futó :) példát asszociatív tömb használatára!
- Mutass egy egyszerű (gépen forduló, futó :) példát bejáró használatára!
- Mit csinál ez a program?
#include <iostream>
#include <iterator>
#include <string>
int
main ()
{
std::ostream_iterator < std::string > std_out (std::cout);
*std_out = "Helló, Világ!\n";
return 0;
}
395-404. oldalt
- Rajzold le UML-ben egy olyan programod osztálydiagramját, amely legalább egy bázis és egy leszármazott osztályból áll (használd például az ArgoUML, umbrello vagy a WhiteStarUML programot)! (a "fekete-osztáskori" bemutatáskor 1-5 pirossal is elismerem ezt a feladatot)
Ismétlés:
- magyarázd meg a "Az első néhány hét tapasztalatai" poszt programját, nyilván ez kipróbálását is jelenti!
Laborkártyák
- A 6.ea. fóliasójának 66-70. és 73-74. laborkártyái.
- Próbáld ki: http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/p1/forrasok-SVN/bevezetes/C++/binfa/binfa/
Poszt-pontok
- Írd át C++-ba az alternatív tabella Java verzióját! (25 pont + (mostantól) bajnoki fordulónként * 5 pont a Wikipédia szócikk karbantartásáért - ez nyilván csak az első beküldőnek; tesztelés: a meglévő tabellákra működjön jól, az alap 25 pont az első három hallgatónak)
- Írj programot, amely parancssorban kapja a csapatneveket és legenerálja a bajnokságot. Fontos, hogy időpontokhoz - ki játszik kivel párosításokat adjon és nyilván egy hétvégén minden csapat egy meccset játsszon! (20 pont, az első 3 hallgatónak)
- Nevezz a PLB, PLK-ba (időtől és jelentkezett csapatok számától is függ, hogy melyik indul be) a C++-os csapatod TDP-jének beküldésével! (5 pont) /a tavaly előtti csapatok, kupa, a tavalyi csapatok/