HTML

Programozó Páternoszter

Ez a Programozó Páternoszter (PP) blogja, a programozásról szól. Aktualitása, hogy a Debreceni Egyetem Informatikai Kara Magasszintű programozási nyelvek 1-2, C++ esattanulmányok, Java esettanulmányok című kurzusainak blogja is egyben.

A vadászat

A Debreceni Egyetem Programozói Évkönyve: az UDPROG projekt. A szakmai fórumunk a Facebook-en. Az új előadások a prezin.
A régi előadások:
Prog1:
1. C bevezetés
2. C tárgyalás
3. C befejezés
4. C a gyakorlatban
5. C++ bevezetés
6. C++ tárgyalás
7. C++ befejezés
8. C++ a gyakorlatban
9. Java platform bevezetés
10. Kvantuminformatikai alg. bev.
Prog2:
1. Java bevezetés
2. Java tárgyalás
3. Java befejezés
4. Java a gyakorlatban
5. Software Engineering bev.
6. Java EE bevezetés
7. AspectJ bevezetés
8. BPMN-BPEL SOA programozás
9. C++ haladó
10. Tensorflow

Kövess engem!

Friss topikok

Linkblog

A második védések szezonja

2013.02.27. 08:53 nb

Elérkeztünk a félév labormunkáját lezáró második védéshez, amely a http://progpater.blog.hu/2013/03/10/kozos_feladatok_allamvizsga_beugro poszt három alábbi feladatának egyike lehet:

  1. [35 pont] 2D grafikus megjelenítő írása a Quantum Consciousness Soccer Simulator - kvantum-tudatos foci szimulátorhoz C++ nyelven, Qt-vel.
  2. [70 pont] Saját Lexer osztállyal felszerelt 2D RoboCup Soccer Simulation multiágens robotfoci csapat készítése C++ nyelven. (Kiindulási csapatod lehet például majd a Debrecen Round Forest FC++, természetesen nem ezzel kezdünk a laboron.)
  3. [100 pont] Saját Quantum Consciousness Soccer Simulator multiágens foci és szurkolói csapat készítése C++ nyelven.

Az első feladat esetén itt egy pompás védés programja, amely ebben a félévben született. Kevésbé kifinomult megoldások is megfelelőek lehetnek első védésnek, például a grafikus élmény feljavítása mellett az alul elhelyezett "hatás-tábla" külön ablakban történő megjelenítése egy jó fejlesztési cél lehet a védéshez.

A második feladatban, ha húsz góllal veri a védő hallgató a könyv csapatát, az önmagában remek. Ha ez nem sikerült, akkor érdemes implementálni a laborok feladatait: saját felállás, logót csatol fel a coach; illetve ezen felül szerencsés, ha a hallgató kitűz egy célt (pl. szögletnél két támadó ágens helyezkedjen az ötös sarkához) ezt beprogramozza és kivetíti egy olyan rcg részletét, ahol ez jól látszik. Tehát van elképzelése, forrásban be tudja mutatni a megvalósítást és mellette leveíteni egy éppen ezt megvalósító demonstratív viselkedést. Izgalmas lehet az erdei csapatok azon hibájának javítása, hogy a kapust goalie-ként csatoljuk fel. Ha ezek a feladatosk sem mennének, akkor a nyelvi finomságok maradnak, például a POSIX szálak használata C++ programban.

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://progpater.blog.hu/api/trackback/id/tr635292467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Smajdam 2013.05.12. 18:59:18

Készítettem egy pdf-et a második védésre teljesített néhány feladatból: www.dropbox.com/s/ytnghfrfp47hhfj/vedes2.pdf

Mindenki figyelmébe ajánlom, a csapatlogó generátorom forráskódja is benne van, ezzel könnyen szerezhettek 20 pontot :)

DeeGort 2013.05.12. 23:24:18

Elkészítettem a 2. védendő programomat:
2D grafikus megjelenítő írása a Quantum Consciousness Soccer Simulator youtu.be/Un1UpXvkWA0

35 Pont

K.E.910720 2013.05.13. 19:38:07

Üdv. segítségre lenne szükségem. megpróbltam telepíteni a qcss-t és a ./configure közben kaptam egy hibaüzenetet
"configure: error: *** A compiler with support for C++11 language features is required." a gcc 4.6.3-as verziója van fennt ami legjobb tudomásom szerint támogatja a c++11-et. mi lehet a probléma?

DeeGort 2013.05.13. 19:53:50

@K.E.910720: A g++-t nézd meg, hogy telepítve van-e. Ha nincs, vagy régebbi verzió van akkor telepítsd/firssítsd. Szükséges lesz még a boost is, azt se felejtsd el.

K.E.910720 2013.05.13. 21:11:36

a boost megvan legalábbis ami az rcss-he is kellett a g++ a gcc-hez hasonlóan 4.6.3
ennél is újabb kéne?

ShuffleSource 2013.05.14. 03:17:00

RCSS Csapat logó konvertáló by én:
sourceforge.net/projects/rcsslogoconv/?source=navbar

Csak beadod neki a png fájlt és egyből a programkód-részletet dobja ki!

QT-ban csináltam! <3
-PNGből 8x8px-es XPM csempéket csinál.
-azokat feldolgozza reguláris kifejezésekkel.
-egyedi "formátum"-ú kódra is működik, mivel a változókat a @DATA, @ROW, @COL mintára illeszti, melyhez a maszkot te adod meg!
-a végén kidobja a végső kódrészletet.

Kb. ennyi! Enjoy!

DeeGort 2013.05.14. 14:03:49

@K.E.910720: Megnéztem és a C++11-hez 4.7.x-es verzió szükséges.

K.E.910720 2013.05.14. 15:31:55

oké köszönöm szépen a segítséget :)

I.Csaba 2013.05.16. 22:58:35

felraktam linux mint 14-et angol nyelven, hogy fusson rendesen robot foci, de apro hibak leptek, fel amiket nagyabol megoldottam, de ezt mar nem tudom miert irjak i:
kepfeltoltes.hu/130516/Screenshot_from_2013-05-16_22_53_51_www.kepfeltoltes.hu_.png

libboost updatet is csinaltam mar

DeeGort 2013.05.16. 23:50:50

@I.Csaba: Egyszer nekem is ez volt és szerintem az olddotta meg, hogy a boost-libs-et is felraktam. Nem biztos, de lehet.

ShuffleSource 2013.05.17. 11:06:51

QCSS Player with Extended Functionality by én :)
sourceforge.net/projects/qcssp/

I.Csaba 2013.05.17. 12:44:13

@DeeGort: liboostot beallitottam, most mar szerver fut siman, de a monitornal valamiert a make a legvegen errort ir ki, es nem tudok vele mit kezdeni:

/usr/bin/ld: cannot find -laudio
/usr/bin/ld: cannot find -lXt
/usr/bin/ld: cannot find -lpng
/usr/bin/ld: cannot find -lgobject-2.0
/usr/bin/ld: cannot find -lSM
/usr/bin/ld: cannot find -lICE
/usr/bin/ld: cannot find -lXi
/usr/bin/ld: cannot find -lXrender
/usr/bin/ld: cannot find -lfreetype
/usr/bin/ld: cannot find -lfontconfig
collect2: error: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [rcssmonitor] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/csaba/rcup/rcssmonitor-15.1.0/src'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/csaba/rcup/rcssmonitor-15.1.0'
make: *** [all] Error 2

esetleg valami tipp? ha nincs akkor visszarakom ubuntut.

B.Norbi93 2013.05.17. 13:42:35

@I.Csaba: Package Managerben töltsd le azokat a libeket, amiket nem talál: libaudio-dev, libXt-dev stb

I.Csaba 2013.05.17. 14:40:41

@B.Norbi93: felrakosgattam oket, le is fordult mostmar ugy tunt popec minden, de valamiert nem pakolja fel a sztar jatekosaimat a palyara, sot kulon egy embert sem tudok felrakni ra :S

I.Csaba 2013.05.17. 14:48:04

jo siker, valahogy ekeztes betu kerult a bash fileba, köszi a segitseget sracok, eletmento volt :)

RunOfTheMill 2013.05.25. 21:24:21

A (sajnos elég silány minőségűre sikerült) videó, amit ígértem a QCSS megjelenítőmről: www.youtube.com/watch?v=lSIjS9A1Ccw

Összesített pontjaim:
A március 13.-i laboron a hacker howto bináris fára való leképezéséért kaptam 3 pontot,
a március 20.-i gyakorlaton kaptam 7 pontot az LZWBinFás << operátoros kifejezés teljes alakos felírásáért,
20 pontot kaptam az életjátékért,
9 pontot kaptam az XOR-törőért,
50 pontot pedig a védett QCSS megjelenítőért,
Összesen 79 pont.
süti beállítások módosítása