Elérkeztünk a félév labormunkáját lezáró második védéshez, amely a http://progpater.blog.hu/2013/03/10/kozos_feladatok_allamvizsga_beugro poszt három alábbi feladatának egyike lehet:
- [35 pont] 2D grafikus megjelenítő írása a Quantum Consciousness Soccer Simulator - kvantum-tudatos foci szimulátorhoz C++ nyelven, Qt-vel.
- [70 pont] Saját Lexer osztállyal felszerelt 2D RoboCup Soccer Simulation multiágens robotfoci csapat készítése C++ nyelven. (Kiindulási csapatod lehet például majd a Debrecen Round Forest FC++, természetesen nem ezzel kezdünk a laboron.)
- [100 pont] Saját Quantum Consciousness Soccer Simulator multiágens foci és szurkolói csapat készítése C++ nyelven.
Az első feladat esetén itt egy pompás védés programja, amely ebben a félévben született. Kevésbé kifinomult megoldások is megfelelőek lehetnek első védésnek, például a grafikus élmény feljavítása mellett az alul elhelyezett "hatás-tábla" külön ablakban történő megjelenítése egy jó fejlesztési cél lehet a védéshez.
A második feladatban, ha húsz góllal veri a védő hallgató a könyv csapatát, az önmagában remek. Ha ez nem sikerült, akkor érdemes implementálni a laborok feladatait: saját felállás, logót csatol fel a coach; illetve ezen felül szerencsés, ha a hallgató kitűz egy célt (pl. szögletnél két támadó ágens helyezkedjen az ötös sarkához) ezt beprogramozza és kivetíti egy olyan rcg részletét, ahol ez jól látszik. Tehát van elképzelése, forrásban be tudja mutatni a megvalósítást és mellette leveíteni egy éppen ezt megvalósító demonstratív viselkedést. Izgalmas lehet az erdei csapatok azon hibájának javítása, hogy a kapust goalie-ként csatoljuk fel. Ha ezek a feladatosk sem mennének, akkor a nyelvi finomságok maradnak, például a POSIX szálak használata C++ programban.