Mivel jó néhányan ráéreztek a dolog ízére, íme ide gyűjtünk majd néhány további kisbajnokságot. (Itt a kettőnél nagyobb egyenlőt érő kisbajnokságok programjait személyesen kell bemutatni és megvédeni, kivéve, ha jelezzük, hogy adott poszt kommentjeként is beküldhető.)
7 kisbajnokságos feladatok
- (KÉSZ) Szorgos hódok: számítsd ki a BB(3)-at a saját C programoddal, azaz írj egy olyan "brute force" programot, ami legenerálja az összes 3 állapotú Turing gépet, leszimulálja a működésüket és megnézi, hogy üres szalaggal (csupa 0) indítva hány darab egyest tudnak max. kiírni. Részletek: arxiv.org/abs/0908.1159, a BB(3)=6 eredményt kéne kihozni a programodnak (www.inf.unideb.hu/~nbatfai/bb/On%20the%20Running%20Time%20of%20the%20Shortest%20Programs/MBB%283%29.txt).
6 kisbajnokságos feladatok
- (KÉSZ) Mandelbrot halmaz: a 4. előadás Qt-s példáját fejleszd tovább a Javát tanítok példájának megfelelően, azaz egérrel lehessen tartományt kijelölni nagyításra! (Az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is.)
- (KÉSZ) Mandelbrot halmaz: a 4. előadás Qt-s példáját fejleszd tovább a Javát tanítok példájának megfelelően, azaz grafikusan (off vagy on)line ábrázolja a halmazon az iterációkat! (Az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is.)
5 kisbajnokságos feladatok
- (KÉSZ) Linux kernel modul: bejegyzés a /proc virtuális fájlrendszerbe: progpater.blog.hu/2011/02/19/a_fajlleirok_kicsi_egesz_szamok_nem_mondod (az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is).
- (KÉSZ) Aki a Mandelbrot halmaz mintájára először átírja Qt-re a Jávát tanítok John Horton Conway-féle életjátékát megvalósító Java osztályokat! (Jöhet kommentben is, screenshot is legyen).
- (KÉSZ) Aki először (saját C progikkal) megfejti ezt a kódot.
- (KÉSZ) Aki először átírja az LZW-s z.c-nket olyanra, hogy nem 0, 1 betűre, hanem a T, C, A, G betűkre megy és megoldja ezt a feladatot.
4 kisbajnokságos feladatok
- (KÉSZ) Isten üzenete, elosztott verzió: számolj ki a BBP algoritmussal a Pi hexadecimális kifejtésének egymilliomodik jegyétől annyi jegyet, amihez egy labornyi PC-nknek legalább 8 óra kell! Részletek: PP 228: www.inf.unideb.hu/~nbatfai/ProgramozoPaternoszter.pdf. (Az éles tesztelésre egy laborban, egy vasárnap kerülhet sor, tehát ezt elosztva kell nyomni.)
- (ÉLES) A 2. előadásban megismert CompLearn csomaggal hasonlíts össze a laborodon beadott (bemutatott) összes ziv-es beadandó (bemutatandó, megvédendő) labor sikeres teljesítéséhez szükséges programot. (Laboronként a két először elkészülőé a trófea, az eredményül kapott gráfot értelmezni is kell, hogy ki forrásai kiével vannak a legközelebi rokonságban!)
- (KÉSZ) Aki először megmondja, hogy mennyi az LZW fa ághosszainak szórása a humán 2 kromóban lévő genetikai kódnak. A kódot karakteresen a szereplő 5 betű alapján vizsgáld, jöhet kommentben is a megoldás. (A szórást a Jávácska ONE-beli Hetedik Szem (javacska-one-1.0.0-projects.zip / hetedik-szem-1.0.0 / src / main / java / TudatSzamitas.java) kódja alapján fejleszd bele a korábbi kódunkba. A korábbi LZW-s kódunkba ne bináris fát építs, hanem olyat, aminek egy csomópontjából 5 mutató mutat a lehetséges 5 betűvel címkézett gyerek csomópontokra.)
- (KÉSZ) Aki először bemutatja kommentben (screenshotokkal is) a 3. ea. alapján készített saját rendszerhívását, ami megmondja, hány folyamat van.
- (ÉLES) Aki először bemutatja kommentben (screenshotokkal is) a 3. ea. alapján készített saját rendszerhívását, ami megmondja, adott folyamatnak melyik a következő szabad fájldeszkriptora.
- (KÉSZ) Aki először bemutatja kommentben (screenshotokkal is) a 3. ea. alapján készített saját kernelmodulját, ami megmondja, hány folyamat van.
- (KÉSZ) Aki először bemutatja kommentben az életjáték olyan (Javát tanítok felé lépő) továbbfejlesztését, amelyben billentyűnyomásra lehet gyorsítani, lassítani a sejttér életét.
- (KÉSZ) Aki először bemutatja kommentben az életjáték olyan (Javát tanítok felé lépő) továbbfejlesztését, amelyben billentyűnyomásra lehet változtatni a sejttér celláinak méretét.
- (ÉLES) Aki először bemutatja kommentben az életjáték olyan (Javát tanítok felé lépő) továbbfejlesztését, amelyben egérrel (kattintás és vonszolás) lehet ki/bakapcsolni cellákat.
- (KÉSZ) Négy trófeáért lenne az első beküldőnek az a feladat, hogy az animált szőnyegen ne egy betű legyen egy pont (pixel), hanem olvassuk 3 betűnként a genetikai kódot (T, C, A, vagy G betűk egyike, vagy más, de azzal nem foglalkozunk, ez a mostanin a fehár) és a három betűnek megadva valami színezést egyetlen egy pixelt gyújtsunk ki a szőnyegen!
3 kisbajnokságos feladatok
- (KÉSZ) Annak, aki először megmondja, hogy a esr.fsf.hu/hacker-howto.html lap bitenként nézve milyen mély ilyen "Ziv-Lempel" fát épít fel, részletek itt: progpater.blog.hu/2011/02/19/gyonyor_a_tomor (az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is).
- (ÉLES) A 2. előadásban megismert CompLearn csomaggal hasonlíts össze egy 1000 karakteres 0,1 betűkből álló véletlen mintát (saját C programmal generáld, lásd 1. ea. megfelelő laborkártyáját), egy 500 karakterből álló pszeudóvéletlen hexa betűkből álló mintát, a Pi hexa kifejtésének két 1000 betűs hosszú darabját (a 0. és az 1.000.000 helytől) és 100 olyan 0,1-et, amit Te magad érmével dobtál ki. A hexa betűket itt kódold át 4 karakteres binárisra és vegyél hozzá az összehasonlítandókhoz néhány fehérjét, például a Javát tanítok www.tankonyvtar.hu/informatika/javat-tanitok-1-1-genomi-080904 lapján említett ember, egér és C. elegans Tubulin alpha-2 chain fehérjéjét (ezeket is átkódolhatod megfelelően). (A képet mutasd be egy kommentben, az elsőé a trófea.)
- (KÉSZ) Aki először megmondja, hogy mennyi az LZW fa ághosszainak szórása a humán 2 kromóban lévő genetikai kódnak. A kódot tedd át 2 betűnként hexába, aztán a hexa betűkből nyomj 4 bitet betűnként, az így kapott állományt vizsgáld, jöhet kommentben is a megoldás. (A szórást a Jávácska ONE-beli Hetedik Szem (javacska-one-1.0.0-projects.zip / hetedik-szem-1.0.0 / src / main / java / TudatSzamitas.java) kódja alapján fejleszd bele a korábbi kódunkba.)
- (KÉSZ) PP 89- mintájára készíts egy saját curses alapú karakteres progit, az elsőé a trófea, jöhet screenshot kommentben, nyilván ne tök ugyanaz legyen, mint a pp 13. ábra mutatja!
2 kisbajnokságos feladatok
- (KÉSZ) Isten üzenete: számold ki a BBP algoritmussal a Pi hexadecimális kifejtésének egymilliomodik jegyétől a következő ezer jegyet! Részletek: PP 228: www.inf.unideb.hu/~nbatfai/ProgramozoPaternoszter.pdf.
- (KÉSZ) A 3. előadásban látható példa alapján írd fölül a glibc printf függvényét, hogy sárga háttéren, pirossal írjon a terminál ablakokba! (Az elsőé a trófea, jöhet kommentben).
- (ÉLES) A 2. előadásban megismert CompLearn csomaggal hasonlíts össze egy 1000 karakteres 0,1 betűkből álló véletlen mintát (saját C programmal generáld, lásd 1. ea. megfelelő laborkártyáját), egy 500 karakterből álló pszeudóvéletlen hexa betűkből álló mintát, a Pi hexa kifejtésének két 1000 betűs hosszú darabját (a 0. és az 1.000.000 helytől) és 100 olyan 0,1-et, amit Te magad érmével dobtál ki. (A képet mutasd be egy kommentben, az elsőé a trófea.)
- (KÉSZ) Aki először megmondja, hogy mennyi az LZW fa ághosszainak szórása a humán 2 kromóban lévő genetikai kódnak. A kódot bináris állományként dolgozd fel (előtte persze azért tömörítsd ki :), jöhet kommentben is a megoldás. (A szórást a Jávácska ONE-beli Hetedik Szem (javacska-one-1.0.0-projects.zip / hetedik-szem-1.0.0 / src / main / java / TudatSzamitas.java) kódja alapján fejleszd bele a korábbi kódunkba.)
- (ÉLES) Aki elsőnek sikerrel mutatja be kommentként a laborteljesítés szükséges (C++ osztályként implementált) feladatát, amit itt specifikáltunk (a sikerrel bemutatás azt jelenti, hogy jól működik a progi a mintákra és a kód is olvasható).
- (KÉSZ) Aki először készíti el a szigorúan titkos gráfot.
1 kisbajnokságos feladatok
- (ÉLES) Gyorsítsd duplájára a labor EXOR törő kódját: progpater.blog.hu/2011/02/15/felvetelt_hirdet_a_cia (egyszer hívd az exor fgv-t, hogy ez elég legyen, a titkos mellett használj egy második buffert), (az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is).
- (KÉSZ) Akinek kezdte a progi tiszta_lehet fgv.-e kiköpködni a lehetséges töréseket, tudja, hogy szükséges finomítani a függvényt. Vedd hozzá a feltételeihez, hogy az átlagos szóhossz 6 és 9 közé essen! (Ciklus a titkoson, megszámolni a szóközöket, a titkos_meret-et leosztva a ezzel kapjuk az átlagos szóhosszt.), (az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is).
- (KÉSZ) Mandelbrot halmaz: a 4. előadás Qt-s példáját módosítsd úgy, hogy csak szürke árnyalatú képeket rajzoljon! (Az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is.)
- (KÉSZ) Mandelbrot halmaz: a 4. előadás Qt-s példáját módosítsd úgy, hogy a Jávát tanítok példájának "kék színezését" (a hivatkozott linken legalul) használja! (Az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is.)
- (KÉSZ) Aki a genetikai kódot a kódnak megfelelő fehérjék sorozatává kódolja, pl.: TGT=Cys, TGG=Trp, TGA=STOP, segít a DNA codon table, jöhet kommentben a kód és egy kis rövid demó minta, hogy lássam jó-e.
- (KÉSZ) Aki a 3. előadás vaarg-os példáját először bővíti sikerrel úgy, hogy kinyomjon %s-t is a sajatprintf().
- (ÉLES) Aki a 3. előadásbeli minta alapján felüldefiniál egy nem változó argumentumszámú fgv.-t (az ne vegyen részt a versenyben, aki már vaargos felülírást megnyert :)
- (KÉSZ) Aki a 3. előadásbeli állománykezelő példa alapján először hoz létre olyan fájlt, amire az ls -l azt mondja, hogy:
$ ls -l olyan_fajl
---------- 1 tulajdonos csoport meret datum olyan_fajl - (ÉLES) Aki elsőnek sikerrel mutatja be kommentként a laborteljesítés szükséges feladatát, amit itt specifikáltunk (a sikerrel bemutatás azt jelenti, hogy jól működik a progi a mintákra és a kód is olvasható).
- (ÉLES) Aki először felüldefiniálja (l. 3.ea.) a getchar() fgv.-t és a szokásos getchar/putchar cat jellegű progival így végtelen ciklust produkál (pl. a getchar() mindig 42-t ad vissza, mindentől függetlenül...)
- (KÉSZ) Aki először bemutatja kommentben az életjáték olyan továbbfejlesztését, melyben további élőlényeket (pl.: lightweight spaceship) próbál ki a sejttérben.
- (KÉSZ) Aminosav-hisztogram: progpater.blog.hu/2011/03/06/az_otodik_labor
- (KÉSZ) Aminosav-hisztogram (1. módosítással): progpater.blog.hu/2011/03/06/az_otodik_labor
- (KÉSZ) Aminosav-hisztogram (2. módosítással): progpater.blog.hu/2011/03/06/az_otodik_laborű
- (KÉSZ) Aki először módosítja úgy a TCAG szőnyeget, hogy parancssor-argumentumként kapja a genetikai kódot tartalmazó állomány nevét.
Figyelem: élő közösségként, a vadászattal együtt élve tudjátok, hogy melyik feladat ÉLES, melyik kész, mert nem mindig tudom időben frissíteni!
Ha megtetszik egy feladat, de nem tudsz belekezdeni, vagy elakadtál, bátran kommenteld!
Az utolsó 100 komment: