HTML

Programozó Páternoszter

Ez a Programozó Páternoszter (PP) blogja, a programozásról szól. Aktualitása, hogy a Debreceni Egyetem Informatikai Kara Magasszintű programozási nyelvek 1-2, C++ esattanulmányok, Java esettanulmányok című kurzusainak blogja is egyben.

A vadászat

A Debreceni Egyetem Programozói Évkönyve: az UDPROG projekt. A szakmai fórumunk a Facebook-en. Az új előadások a prezin.
A régi előadások:
Prog1:
1. C bevezetés
2. C tárgyalás
3. C befejezés
4. C a gyakorlatban
5. C++ bevezetés
6. C++ tárgyalás
7. C++ befejezés
8. C++ a gyakorlatban
9. Java platform bevezetés
10. Kvantuminformatikai alg. bev.
Prog2:
1. Java bevezetés
2. Java tárgyalás
3. Java befejezés
4. Java a gyakorlatban
5. Software Engineering bev.
6. Java EE bevezetés
7. AspectJ bevezetés
8. BPMN-BPEL SOA programozás
9. C++ haladó
10. Tensorflow

Kövess engem!

Friss topikok

Linkblog

A védés előkészítése

2012.03.20. 10:02 nb

Ez a poszt az év közbeni védést támogatja. Laborfeladatként a védés "C vetületét" készítjük el. Itt nem adok teljes kódot, hogy a hallgató rá legyen szorítva az önálló munkára. (A közelgő aktuális védésre ez nem igaz, hiszen az annak alapjául szolgáló teljes kód itt van pl.: z3a5.cpp)

A jelen labor annyiban készíti elő a (C++ alapú) védést, hogy ugyanerre a bemenetre kell majd működnie a védésnek, s visszatekintve látható lesz, hogy a C kód ismerete mennyire segíti a C++ változat jó olvashatóságát.

Tehát a laboron egy olyan programot kell készítened, amely

  • parancssor argumentumként átveszi a bemenő állomány nevét, majd a -o kapcsolóval jelzett kimenő állomány nevét, ilyen sorrendben (a parancssor argumentumok kezelését a C++ változatból is kinézheted, vagy itt egy általános ilyen kódcsipet az egyik trófeás feladatnál)
  • binárisan dolgozza fel a fájlt: már az eredeti z.c is a read-el olvasott be, de aztán, mint karaktert vizsgálta a beolvasott bájtot, amelyet most bitenként kell feldolgoznod (azaz ide a d.c egy klónját bedolgoznod), így végül a 2. kromó TCAG betűinek bitjeit dolgozod fel (az N-eket, fájl eleji kommentet, az újsor jelek bitjeit viszont hagyd figyelmen kívül)
  • eredményül kinyomtatja a kimenő állományba a fát, majd annak mélységét, ághosszainak átlagát és szórását (ez utóbbiak gyakorlatilag a fa bejárását feltételezik, amit már valószínűleg rongyosra olvastál a K&R könyvben.)

 Minek kell kijönnie, avagy Mérő László nyomán "ebben a félévben így működik a vese" (l., még a következő kommentet is.)

nbatfai@hallg:~/bevezetes/vedes/2012tavasz$ g++ z3a5.cpp -o lzwtree
nbatfai@hallg:~/bevezetes/vedes/2012tavasz$ ./lzwtree hs_alt_HuRef_chr2.fa -o hs_alt_HuRef_chr2.fa.lzwtree
nbatfai@hallg:~/bevezetes/vedes/2012tavasz$ tail -n 3 hs_alt_HuRef_chr2.fa.lzwtree
depth = 291
mean = 77.9101
var = 8.81904
ahol neked természetesen a saját C kódoddal kell dolgoznod!
 

"Hey, Mikey, he likes it! Ready for more?"*

A kurzus krémjének már biztosan megvan a képessége, hogy kedvére tudjon csemegézni a tavalyi szabadon választható feladatok első két hullámából, ezt mostantól megtehetik:

Nyilván, olyan feladatot, amit már elszámoltál és itt is szerepel, ne süsd el újra.

Indul a Qt!

 Akiknek ez már lerágott csont, élesszék fel a bevezető Qt példákat, vagy a Creator-ban, vagy parancssorból: Tán csodállak, ámde nem értelek, de képzetem hegyvölgyedet bejárja*

[norbert@matrica 5]$ ls -l
total 24
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert 3169 Mar 21 09:56 frakablak.cpp
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert  633 Mar 21 09:56 frakablak.h
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert 4736 Mar 21 09:56 frakszal.cpp
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert  795 Mar 21 09:56 frakszal.h
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert 1408 Mar 21 09:56 main.cpp
[norbert@matrica 5]$ qmake-qt4 -project
[norbert@matrica 5]$ ls -l
total 28
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert  359 Mar 21 11:18 5.pro
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert 3169 Mar 21 09:56 frakablak.cpp
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert  633 Mar 21 09:56 frakablak.h
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert 4736 Mar 21 09:56 frakszal.cpp
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert  795 Mar 21 09:56 frakszal.h
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert 1408 Mar 21 09:56 main.cpp
[norbert@matrica 5]$ qmake-qt4 5.pro
[norbert@matrica 5]$ ls -l
total 36
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert  359 Mar 21 11:18 5.pro
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert 3169 Mar 21 09:56 frakablak.cpp
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert  633 Mar 21 09:56 frakablak.h
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert 4736 Mar 21 09:56 frakszal.cpp
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert  795 Mar 21 09:56 frakszal.h
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert 1408 Mar 21 09:56 main.cpp
-rw-rw-r--. 1 norbert norbert 7831 Mar 21 11:19 Makefile
[norbert@matrica 5]$ make
[norbert@matrica 5]$ ./5

 Trófeák a laborközösségekben:

  • 3/2: legyen csak piros árnyalat (+.5 csak zöld)
  • 1/1: közönségdíj a legszebbnek
  • -/2[+5]: legalább 5 egymásból nagyított kép, 'S'-re menti fájlba, [képek fel a Facebook-ra, a vasárnap éjfélig legtöbb lájkot kapó]
  • 3/2: betűre gyorsítja/lassítja a sejttér működését
  • 3/4: betűre kicsinyíti, nagyítja a sejttér megjelenő méretét
  • -/2[+5]: mik a Conway-f életjáték szabályai (a kód alapján, azt magyarázva kérem a választ), [találj ki saját szabályt és szép eredmény képet/videót fel a Facebook-ra, a vasárnap éjfélig legtöbb lájkot kapó]

Linux: visszajövök

Az előző két poszthoz, persze a virtualizált rendszert akár egy Win hoszt rendszeren is használhatod, de ez felségárulás:

 Itt a tavasz, elő a focit!

Aki reprodukál egy GoldenTeam FC - GoldenTeam B mérkőzést, 4 trófeát kap, ha mindehez készít egy rövid tutoriál jellegű leírást is a társainak, akkor x2=8, itt a virtualizált támogatás. S az egész megismételhető, ha egy GoldenTeam FC- HELIOS_Base mérkőzést játszunk le, azaz első körben a robotfocival 16 trófea kaszírozható (az első 3 hallgatót díjazzuk, s RCG-t is kérek bemutatni).

*: www.imsdb.com/scripts/Matrix,-The.html

118 komment

Címkék: védés humán genom 2 kromoszóma

A bejegyzés trackback címe:

https://progpater.blog.hu/api/trackback/id/tr624327732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Toma89 2012.03.21. 20:27:32

@nb: A kódot kijavítottam és ugyanazt írja ki a program, mint tanárúrnak, de a fájlba írást valamiért folyamatosan elszúrja. A write rendszerhívással sikerül a fájlba íratni gond nélkül a "dept, mean, var" szavakat, de a számok helyet, mindig olvashatatlan szöveget ír. Gondolom valahol a memória kezeléssel lehet gond. Megnéztem mamenyaka megoldását és a write rendszerhívásaink hasonlóak, a castolás teljesen ugyanaz, csak az output fájl neve különböző.

Kép: kepfeltoltes.hu/120321/z.c2_www.kepfeltoltes.hu_.png

a kép jobb oldalán a fájl található ahova írunk, a baloldalon pedig a standar outputra kiírt megoldás, ami megegyezik a c++ -os kimenettel.

Toma89 2012.03.21. 20:29:25

@Toma89: Amit elfelejtettem mondani, hogy a megoldást közösen csináltuk D3am0n-nal!

2012.03.21. 21:11:51

@Toma89: Nyugi, nálam se működik a file-ba iratás. Az ea. fólián is úgy működött, hogy nem működött.
Azt írta ott ki, hogy "Íf ö?". Szóval nem tudom, pedig vagy egy órán át csak ezzel játszadoztam...
Legfejlebb, ha átalakítod a számokat szöveggé, (ha lenne .ToString ...), akkor ki lehet őket szépen iratni.
@nb: Jó lenne tudni, hogy egyáltalan lehetséges-e?

Toma89 2012.03.21. 22:16:51

Akkor nem vagyok vele egyedül, de ettől függetlenül még idegesít, hogy nem látom át mi a gondja! :D

Toma89 2012.03.22. 00:05:54

A PP 82-84. oldalait olvasva megvilágosodtam. Ha jól éretelmeztem az olvasottakat, akkor a write rendszerhívástól ne várjuk, hogy egyszerűen a programunk által produkált számokat gond nélkül reprodukálja a kimeneti állományba, még ha castolásra vetemedünk, akkor sem. A számokat binárisan írja ki, viszont a fájlból egy másik program segítségével visszaolvashatóak és kiírathatóak az eredeti számok a standard inputra.
Nyílván ha sikerül karakteressé alakítani a megadott számokat, akkor már char tömbként átadható a write-nak (A write (char *)-(ok)ra lett kitalálva.) Remélem jól értelmeztem! :)

nb · http://fersml.blog.hu 2012.03.22. 08:04:13

@Toma89: @mamenyaka: igen a 3/45 éppen azt mutatja, hogy binárisan írunk ki (tehát emberi fogyasztásra nem alkalmasan). Ezért mondtam a laboron, hogy a bemenő fájlt kezeljük binárisan, a kimenőt viszont lehet karakteresen, hogy tudjuk olvasni.

nb · http://fersml.blog.hu 2012.03.22. 08:05:11

@nb: 3/45 binárisan alacsony szinten (mert lehet keverni, pl. a fopen-el is mehet fread/fwrite stb.)

2012.03.22. 19:56:48

9 kisbajnokságos feladatok:
Szorgos hódok: ellenőrizd (szimuláld le) a arxiv.org/abs/0908.4013 5/c ábráján látható gépet!

kepfeltoltes.hu/120322/Screenshot_www.kepfeltoltes.hu_.png

www20.zippyshare.com/v/53267487/file.html

2012.03.23. 14:07:10

2 kisbajnokságos feladatok:
K&R feladat: 2.3 gyakorlat htoi(s)

www42.zippyshare.com/v/39299525/file.html

KDániel 2012.03.23. 15:07:16

Megkérdezhetném, hogy a szórásos/ághosszos feladat, amit gyakorlaton kellett volna megcsinálni, az meddig futott annak, akinek sikerült megcsinálnia akár ott vagy otthon? Mert nekem fut már egy ideje, rajzolgatja serényen a fát, csak ki tudja megáll-e.. :D
Megetettem vele próbaként egy rövid fájlt, azt hamar megcsinálta.

jakaba 2012.03.23. 17:07:54

Binom trófeák /3-5/
1 pont a készítőnek, 0.5 pont a binomjának, aki ellenőrzi a megoldást. Maga a feladat pedig tetszőlegesen választott lehet a C++ tankönyvből.
3: kepfeltoltes.hu/120323/941742487p3_www.kepfeltoltes.hu_.png
4: kepfeltoltes.hu/view/120323/146360488p4_www.kepfeltoltes.hu_.png
5: kepfeltoltes.hu/120323/698638221p5_www.kepfeltoltes.hu_.png

Jön a binom magyarázata és tesztjei is nemsoká.

Toma89 2012.03.23. 17:21:29

@KDániel: Hamar, kb. 10-15 perc alatt megcsinálja a program a futását, ha a fájlba íratásnál vagy a standard outputra írásnál csak a mélység, átlag és szórás kiíratását végezteted el, az ághosszak kiírását pedig kommentbe rakod vagy simán kitörlöd, ugyanis az ághosszak kiíratása rengeteg időt vesz el. Ha jól tudom az svn-n lévő z.c kódban ez a kiir függvényben található.

KDániel 2012.03.23. 17:56:07

Köszi a választ :)

KDániel 2012.03.23. 18:22:16

Elhangzott laboron (csütörtök 8 órás labor), hogy az első három ember, aki beküldi blogra ezt a szórás stb számoló progit, az kap valamit (már nem emlékszem mit is), de itt van:
data.hu/get/4890361/laborver23.c

és az eredmény, amit kaptam:
atlag=[77.910096]
szoras=[8.819036]
max. melyseg: [291]

jakaba 2012.03.25. 15:38:02

11: kepfeltoltes.hu/120325/p11_www.kepfeltoltes.hu_.png
12: kepfeltoltes.hu/view/120325/p12_www.kepfeltoltes.hu_.png

Lassan összeülünk a binommal, és átrágjuk magunkat a feladatokon, jönni fog a magyarázata, és a tesztek képei.

Vörös Főnix 2012.03.26. 10:20:07

Binom trófeák /1-12/ jakaba binomja vagyok
1 pont a készítőnek, 0.5 pont a binomjának, aki ellenőrzi a megoldást. Maga a feladat pedig tetszőlegesen választott lehet a C++ tankönyvből.

leellenőriztem jakaba 12 programját, képeket csináltam a tesztről, és magyarázatot (magyarazat.txt) is fűztem az egyes programokhoz. Ide töltöttem fel az eredményt:
data.hu/get/4900027/cppProg12.zip
a tesztelés ugyan azon a gépen történt az egyszerűség kedvéért, mint a program írása.

jakaba 2012.03.28. 13:42:56

5 kisbajnokságos feladatok
(ÉLES) K&R feladat: 8.5 gyakorlat:
kepfeltoltes.hu/120328/8.5_www.kepfeltoltes.hu_.png

jakaba 2012.03.28. 14:38:09

4 kisbajnokságos feladatok
K&R feladat: 4.7 gyakorlat
kepfeltoltes.hu/120328/4.7_www.kepfeltoltes.hu_.png

jakaba 2012.03.28. 15:24:31

4 kisbajnokságos feladatok
(ÉLES) K&R feladat: 4.8 gyakorlat
kepfeltoltes.hu/120328/48_www.kepfeltoltes.hu_.png

nb · http://fersml.blog.hu 2012.03.29. 10:14:13

@Toma89: forrást is kérnék, pls, kipróbálnám mi jön ki pár gépemre én is :)

jakaba 2012.03.29. 10:29:16

3 kisbajnokságos feladatok
K&R feladat: 4.3 gyakorlat
kepfeltoltes.hu/120329/43_www.kepfeltoltes.hu_.png

jakaba 2012.03.29. 10:44:32

3 kisbajnokságos feladatok
K&R feladat: 4.4 gyakorlat
kepfeltoltes.hu/view/120329/44_www.kepfeltoltes.hu_.png

Toma89 2012.03.29. 12:43:50

@nb: Itt a forrás fájl a BogoMIPS-es feladathoz:

www5.zippyshare.com/v/69937789/file.html

2012.03.29. 19:58:34

Tutorial: 4 terminalablakra lesz szuksegunk

Terminal1:
[norbert@BatfaiProg1 ~]$ rcssserver

Terminal2: -elso csapat utnak inditasa
[norbert@BatfaiProg1 ~]$ cd RoboCup/GoldenTeamFC-0.0.3/
[norbert@BatfaiProg1 GoldenTeamFC-0.0.3]$ java -jar target/site/GoldenTeamFC-0.0.3-jar-with-dependencies.jar

Terminal3: -masodik csapat utnak inditasa
[norbert@BatfaiProg1 ~]$ cd RoboCup/agent2d-3.1.1/src/
[norbert@BatfaiProg1 src]$ ./start.sh

Terminal4: -amivel nezni tudjuk az esemenyeket
[norbert@BatfaiProg1 ~]$ rcssmonitor

Ezen belul Referee>KickOff. Majd felidonel (5 perc) megint KickOff

Bezaraskeppen mindenhol nyomjunk par CTRL-C-t

szajbergyerek 2012.03.30. 16:16:53

Újabb K&R feladat

Készítő: KDániel
Binom: szajbergyerek

7.6. gyakorlat - Írjunk programot, amely összehasonlít két állományt, és kiírja az első olyan sort, ahol különböznek!

---

#include <stdio.h>
#include <string.h>
#define MAX_SOR 10000
int string_compare(char mivel[], char mit[])
{int i=0,j=0;
while(i<=strlen(mivel) && j<=strlen(mit))
{
if(mivel[i]!=mit[j]) return 0;
else {
i++;
j++;
}
}
if(i==strlen(mivel) && j==strlen(mit)) return 1;
}

main () {
FILE *fp=fopen("asd.txt","r");
FILE *fp2=fopen("document.txt","r");
char sor_fp[MAX_SOR]={'\0'}, sor_fp2[MAX_SOR]={'\0'};
int i;
if(fp==NULL || fp2==NULL)
{
printf("Hianyzo fajl(ok)!\n");
return -1;
}
else {
while(!feof(fp) && !feof(fp2))
{ fgets(sor_fp,MAX_SOR,fp);
fgets(sor_fp2,MAX_SOR,fp2);
if(!string_compare(sor_fp,sor_fp2))
{
printf("A sor, amiben elsokent kulonboznek:\n%s\n%s",sor_fp,sor_fp2);
return 0;

}
}
}
return 0;
}

szajbergyerek 2012.03.30. 17:32:44

K&R feladat

Készítő: KDániel
Binom: szajbergyerek

6.3. gyakorlat - Írjunk kereszthivatkozási programot, amely kiírja egy dokumentumban lévő szavakat az előfordulás, helyüket megadó sorszámmal együtt! A program ne vegye figyelembe az olyan töltelékszavakat, mint "a", "az", "és" stb.!

---

#include <stdio.h>
#include <string.h>
#include <stdlib.h>
#include <ctype.h>
#define SOR_MAX 1000
#define SZO_MAX 100

typedef struct szavak
{
char szo[SZO_MAX];
int sorok[SOR_MAX];
struct szavak *kov;
} SZAVAK;

SZAVAK *fej=NULL;

void kiir (void)
{ int i;
SZAVAK *akt=fej;
while(akt!=NULL)
{
printf("[%s] - ",akt->szo);
for(i=0;i<SOR_MAX;i++)
{ if(akt->sorok[i]==0) break;
printf("%d, ",akt->sorok[i]);
}
printf("\n");
fej=akt;
akt=akt->kov;
free(fej);
}
return;
}

int string_compare(char mivel[], char mit[])
{int i=0,j=0;
while(i<=strlen(mivel) && j<=strlen(mit))
{
if(mivel[i]!=mit[j]) return 0;
else {
i++;
j++;
}
}
if(i==strlen(mivel) && j==strlen(mit)) return 1;
}

SZAVAK *melyik(char mit[])
{ SZAVAK *akt=fej;
while(akt!=NULL)
{
if(string_compare(akt->szo,mit))
return akt;
akt=akt->kov;
}
return NULL;

}

int van_e_mar(char mit[])
{int az=0;
SZAVAK *akt=fej;
if(akt==NULL) return 0;
while(akt!=NULL)
{
if(string_compare(akt->szo,mit)) az++;
akt=akt->kov;

}

if(az>0) return 1;
else return 0;
}

void cross_referencer(FILE *fp)
{ SZAVAK *uj=NULL;
char sor[SOR_MAX],szo[SZO_MAX];
int i,j,sor_szam=1,k;
//Végig megyek a fájlon
while(!feof(fp))
{

for(i=0;i<SOR_MAX;i++) sor[i]='\0';
//Soronként olvasom be a fájlt...
fgets(sor,SOR_MAX,fp);
k=0;
while(k<strlen(sor)){
for(i=0;i<SZO_MAX;i++) szo[i]='\0';
i=0;
//de feldolgozni szavanként akarom
while((sor[k]!=' ') && (sor[k]!=';') && (sor[k]!='\t') && (sor[k]!='\0') && (sor[k]!='\n') && (sor[k]!='.') && (sor[k]!=':') && (sor[k]!=','))
{szo[i]=tolower(sor[k]);
i++;
k++;
if(i>SZO_MAX) {
printf("Hiba! - Tul rovid szohossz van megadva!\n");
exit -1;
}
}
if(strlen(szo)>0)
if(!van_e_mar(szo))
{
//Ha még nincs felvéve ez a szó, akkor megkísérlek lefoglalni neki helyet, és eltárolom
if((uj=(SZAVAK *) malloc(sizeof(SZAVAK)))==NULL)
{
printf("Hiba! - Kifogytunk a memoriabol!\n");
exit -1;
}
else {
strcpy(uj->szo,szo);
i=0;
while(i<SOR_MAX)
{uj->sorok[i]=0;
i++;
}
uj->sorok[0]=sor_szam;
uj->kov=fej;
fej=uj;
}
}
else {
//Ha már fel van véve, megnézem melyik szóról is van szó és ha még nincs letárolva a találati sor, akkor beleírom
if((uj=melyik(szo))==NULL) { printf("Hiba! - Azt kaptam, hogy benne van mar, de meg sincs!\n");
exit -1;
}
i=0;
while(uj->sorok[i]!=0 && i<SOR_MAX)
{ if(uj->sorok[i]==sor_szam) break;
i++;
}
if(uj->sorok[i]==0) uj->sorok[i]=sor_szam;
else if(i>=SOR_MAX)
{ printf("Hiba! - Tul kicsi sor szam van megadva!\n");
exit -1;
}

}
k++;
}
sor_szam++;
}

//Végül kiírás után felszabadítom
printf("A talalt szavak: (szo - sorok szamai)\n");
kiir();
return;
}

main() {
FILE *fpp=fopen("document.txt","r");

if(fpp==NULL) {
printf("Hiba! - Nincs meg a fájl!\n");
exit -1;
}
else cross_referencer(fpp);

fflush(fpp);
fclose(fpp);
return 0;
}

---

Screenshot: kepfeltoltes.hu/view/120330/screenshot_exercise63_www.kepfeltoltes.hu_.png

Toma89 2012.03.31. 02:00:45

progpater.blog.hu/2011/02/14/kisbajnoksagok

4 kisbajnokságos feladatok

Aki először bemutatja kommentben az életjáték olyan (Javát tanítok felé lépő) továbbfejlesztését, amelyben billentyűnyomásra lehet változtatni a sejttér celláinak méretét.

www.youtube.com/watch?v=0bbUIsZTR0w

A standard inputra kiírattam az aktuális cella állapotot, pontosabban a plusz gomb lenyomásakor és a minusz gomb lenyomásakor hogyan változik a cellaméret. Nem adtam meg túl nagy határokat, hogy elférjen a konsol ablakkal együtt a sejttér ablak is a videóban.
A sejtablak.h -ba beincludoltam a <QtGui/qevent.h> és a protectedbe a void keyPressEvent(QKeyEvent * event);-t.
A sejtablak.cpp-ba pedig:

SejtAblak::keyPressEvent (QKeyEvent * event)
{
if (event->key () == Qt::Key_Plus)
{
printf("+\n");
if (this->cellaSzelesseg < 8 && this->cellaMagassag < 8)

{

this->cellaSzelesseg += 1;
this->cellaMagassag += 1;
}
setFixedSize (QSize
(this->szelesseg * this->cellaSzelesseg,
this->magassag * this->cellaMagassag));
}

else if (event->key () == Qt::Key_Minus)

{
printf("-\n");
if (this->cellaSzelesseg > 5 && this->cellaMagassag > 5)

{
this->cellaSzelesseg -= 1;
this->cellaMagassag -= 1;
}
setFixedSize (QSize
(this->szelesseg * this->cellaSzelesseg,
this->magassag * this->cellaMagassag));
}
update ();
}

Toma89 2012.03.31. 02:04:37

@Toma89: Javítás: standard input helyett, standard outputra. Valahogy mostanság mindig sikerül rosszat írni. :D

Arról nem tud valaki nyilatkozni, hogy a cpp kiterjesztésű fájlokat amikor identitálom Ubuntu alatt, akkor miért rak be a forrás fájlba minden sor elejére egy aláhúzott nagy M-et?

jakaba 2012.03.31. 13:52:08

2 kisbajnokságos feladatok
(KÉSZ) Isten üzenete: számold ki a BBP algoritmussal a Pi hexadecimális kifejtésének egymilliomodik jegyétől a következő ezer jegyet!
kepfeltoltes.hu/120331/pimillio_www.kepfeltoltes.hu_.png
egy jó másfél óráig küzdött vele a gép. :)

jakaba 2012.03.31. 14:01:13

2 kisbajnokságos feladatok
(ÉLES) A 2. előadásban megismert CompLearn csomaggal hasonlíts össze egy 1000 karakteres 0,1 betűkből álló véletlen mintát (saját C programmal generáld, lásd 1. ea. megfelelő laborkártyáját), egy 500 karakterből álló pszeudóvéletlen hexa betűkből álló mintát, a Pi hexa kifejtésének két 1000 betűs hosszú darabját (a 0. és az 1.000.000 helytől) és 100 olyan 0,1-et, amit Te magad érmével dobtál ki. (A képet mutasd be egy kommentben, az elsőé a trófea.)
---------------
-1000 karakteres 0,1 betűkből álló véletlen minta: 01ezer
kepfeltoltes.hu/120331/complearn0_www.kepfeltoltes.hu_.png

-500 karakterből álló pszeudóvéletlen hexa betűkből álló minta: hex500
kepfeltoltes.hu/120331/complearn1_www.kepfeltoltes.hu_.png

-maradék szövegfájlok egy képen:
kepfeltoltes.hu/120331/complearn2_www.kepfeltoltes.hu_.png

gráf:
kepfeltoltes.hu/120331/complearn4_www.kepfeltoltes.hu_.png

Toma89 2012.03.31. 15:07:52

Kérnék egy kis segítséget. Ubuntun virtuális gépként szeretném felrakni a Minix-et. Felraktam a VirtualBox teljes alkalmazását és el is indul az iso fájlról a telepítés, de már az elején "panic" hibával leáll és nem engedi telepíteni. Mire kell odafigyelnem, hogy felrakhassam virtuális gépként gond nélkül? Köszönöm előre is a válaszokat/segítséget!

jakaba 2012.03.31. 15:18:13

@Toma89: VirtualBox: Ugye új gép, OS: Other, Version: Other/unknown. A szokásos dolgokat beállítani, és aztán a konfignál rábootolsz az iso-ra, amit innen rántottál le:
www.minix3.org/
Megcsináltam, nekem elindult a telepítés, fel is ment gond nélkül.

Toma89 2012.03.31. 15:25:59

@jakaba: Köszi a választ. Detto ugyanezt csináltam meg én is, de még sem hajlandó települni. "System has panicked, press any key reboot!" Fogalmam sincsen, hogy mi lehet a gond!

D3am0n 2012.03.31. 16:07:27

GoldenTeamFC (2) - Bcsapat (4)
rcg: www36.zippyshare.com/v/59428725/file.html
GoldenTeamFC (0) - HELIOS2010 (15)
rcg: www36.zippyshare.com/v/27754029/file.html

Tutorial
1, sim install (online)
repo hozzáadása
a, sudo add-apt-repository ppa:gnurubuntu/rubuntu && sudo apt-get update
telepítése:
b, sudo apt-get install rcsoccersim
2. java install: sudo apt-get install openjdk-6-jdk
3. maven-3.0.4 leszedése/telepítése
letöltés: maven.apache.org/download.html
telepítés: lukieb.wordpress.com/2011/02/15/installing-maven-3-on-ubuntu-10-04-lts-server/
4. librcsc letöltés/telepítés:
letöltés: fr.sourceforge.jp/projects/rctools/downloads/48788/librcsc-4.0.0.tar.gz/
telepítés:
tar -xvzf librcsc-4.0.0.tar.gz -C /ahova szeretnéd kibontani/
cd /ahova kibontottad/
./configure
make
make install

5. GoldenTeamFC forrás leszedése (www.inf.unideb.hu/~nbatfai/mircsource/)
lefordítás: mvn package assembly:single
6. 4 terminál nyitása:
1. terminál: rcssserver
2. terminál: cd /egyik csapat/
indítás: java -jar target/site/GoldenTeamFC-0.0.4-jar-with-dependencies.jar
3. terminál: cd /másik csapat/
indítás: java -jar target/site/GoldenTeamFC-0.0.4-jar-with-dependencies.jar Bcsapat
4. terminál: rcssmonitor
kb ennyi :)

D3am0n 2012.03.31. 16:39:06

tutorial kiegészítés:

atan-1.0.2plb telepítése:
mvn clean generate-sources javacc:jjdoc package site assembly:single install:install-file -Dfile=target/atan-1.0.2plb.jar -DgroupId=atan -DartifactId=atan -Dversion=1.0.2plb -Dpackaging=jar

Toma89 2012.03.31. 17:43:34

progpater.blog.hu/2011/02/14/kisbajnoksagok

4 kisbajnokságos feladatok
Aki először bemutatja kommentben az életjáték olyan (Javát tanítok felé lépő) továbbfejlesztését, amelyben billentyűnyomásra lehet gyorsítani, lassítani a sejttér életét.

www.youtube.com/watch?v=_jIk00zJa4Q&feature=youtu.be

A videón sajnos nem látszik annyira jól a gyorsítás és lassítás mértéke, mert a gépem kicsit belassúlt a rögzítéstől. Viszont a forráskód részletet megadom hozzá:

A sejtszal.h -ba a következőket kell beírni a public alá:
int getWait();
void setWait(int varakozas);
A sejtszal.cpp -ba pedig definiálni kell a függvényeket:
void SejtSzal::setWait(int varakozas)
{
this->varakozas += varakozas;
}

int SejtSzal::getWait()
{
return varakozas;
}

A sejtablak.cpp-ba:

SejtAblak::keyPressEvent (QKeyEvent * event)
{
if (event->key () == Qt::Key_Plus)
{
printf("+ -> Novel\n");
if (this->cellaSzelesseg < 8 && this->cellaMagassag < 8)

{

this->cellaSzelesseg += 1;
this->cellaMagassag += 1;
}
setFixedSize (QSize
(this->szelesseg * this->cellaSzelesseg,
this->magassag * this->cellaMagassag));
}

else if (event->key () == Qt::Key_Minus)

{
printf("- -> Csokkent\n");
if (this->cellaSzelesseg > 5 && this->cellaMagassag > 5)

{
this->cellaSzelesseg -= 1;
this->cellaMagassag -= 1;
}
setFixedSize (QSize
(this->szelesseg * this->cellaSzelesseg,
this->magassag * this->cellaMagassag));

}
else if (event->key() == Qt::Key_S)
{
printf("S -> Lassit\n");
if (this->eletjatek->getWait() < 220)
this->eletjatek->setWait(20);
}
else if (event->key() == Qt::Key_W)
{
printf("W -> Gyorsit\n");
if (this->eletjatek->getWait() > 40)

this->eletjatek->setWait(-20);
}
update ();
}

Toma89 2012.03.31. 19:37:08

progpater.blog.hu/2011/02/14/kisbajnoksagok
4 kisbajnokságos feladatok

Aki először bemutatja kommentben az életjáték olyan (Javát tanítok felé lépő) továbbfejlesztését, amelyben egérrel (kattintás és vonszolás) lehet ki/bakapcsolni cellákat.

Video: www.youtube.com/watch?v=5iQN3ZZrdpg&feature=youtu.be

sejtablak.h:

protectedbe felvesszük az x és y változót, és a két eljárást:
A cellák ki/be kapcsolásához:
void mousePressEvent(QMouseEvent * event);
Ez a rész pedig a vonszoláshoz:

void mouseMoveEvent(QMouseEvent * event);

sejtablak.cpp
//sejtablak.h void mousePressEvent(QMouseEvent * event)
//Kattintasra cellak be/ki kapcsolasa
void SejtAblak::mousePressEvent(QMouseEvent * event)
{
x = event->x()/cellaSzelesseg;
y = event->y()/cellaMagassag;

(event->buttons() & Qt::LeftButton)?racsok[racsIndex][y][x]=ELO:racsok[racsIndex][y][x]=HALOTT;

update();

}
//sejtablak.h void mouseMoveEvent(QMouseEvent * event)
//Vonszolasra cellak be/ki kapcsolasa

void SejtAblak::mouseMoveEvent(QMouseEvent * event)
{
x = event->x()/cellaSzelesseg;
y = event->y()/cellaMagassag;

(event->buttons() & Qt::LeftButton)?racsok[racsIndex][y][x]=ELO:racsok[racsIndex][y][x]=HALOTT;

update();

}

jakaba 2012.03.31. 19:47:19

librcsc-4.0.0 make fail:
kepfeltoltes.hu/120331/1273818111problem_www.kepfeltoltes.hu_.png
a ./config még rendbe volt, aztán a make kiírt többszáz sor hibát, esetleg valakinek van valami ötlete?

D3am0n 2012.03.31. 20:17:17

a libboost-1.42 tedd fel és jó lesz azt hiszem ezt lehet kihagytam a tutorialból :S

D3am0n 2012.03.31. 20:23:26

bocs 1.49.0 ... :)
sourceforge.net/projects/boost/files/boost/1.49.0/
boost_1_49_0.tar.gz leszeded
kibontod: tar boost_1_49_0.tar.gz -C /cél/
./bootstrap.sh
./b2
azt hiszem

jakaba 2012.04.01. 11:34:01

@D3am0n: Köszi a segítséget, de ugyanaz a probléma még mindig fenn áll, semmi változás.

Toma89 2012.04.01. 12:02:02

@jakaba: Nekem is voltak gondok a librcsc-4.0.0.tar.gz telepítésével még azután is, hogy felraktam a boost_1_49_0.tar.gz-t is. Kínomban annyit csináltam, hogy az Ubuntu csomagkezelőjébe rákerestem a boost-ra és ott a legelső csomagok közül választottam ki párat. Ez annyit segített a helyzeten, hogy make-elés után a make install-ra is lefutott hiba nélkül, de minden konfigurálás elvégézése után, még mindig nem működik az egész. Nem tudom, hogy hol lehet elcsúszva a dolog nálad meg nálam. Eleve scriptet kellet írnom pl. a maven könyvtár elfogadtatásához is.

cccp.flashlight 2012.04.01. 12:59:53

csak a humán genomos programok miatt :DDD---> 9gag.com/gag/1062222

jakaba 2012.04.01. 17:10:06

@Toma89: Talán a mátrix összeesküdött a vadászok ellen :)

Toma89 2012.04.01. 21:18:28

@jakaba: Én már azon se lepődnék meg! :D

Toma89 2012.04.01. 23:50:48

progpater.blog.hu/2011/03/12/hey_mikey_he_likes_it_ready_for_more_3

B&L(**) feladat: 3.5 feladat, 31. o.

fifo.h tartalma:

#define FIFO_H

#include <cstdlib>
#include <cmath>
#include <ctime>
#include <stdio.h>

class IntFifo
{
//Privat elemek
int *data; //Mutato az elemeknek lefoglalt hely elejere
unsigned int size;//FIFO - alapertelmezett memoria meret
unsigned int count; //FIFO - aktualis elemek szama
public:
IntFifo (); //Alapertelmezett Konstruktor
IntFifo (unsigned int size);//Konstruktor - FIFO merete parameterkent
IntFifo (const IntFifo & fifo);//Masolokonstruktor
~IntFifo (); //Destruktor
void Put (int item); //Elem elhelyezese FIFO-ban
bool Get (int &item);//Elemet vesz ki FIFO-bol ->true/false ertek
void Print ();//FIFO tartalmat kiirja
int Count ()
{
return count;
} //FIFO-beli elemszammal ter vissza
bool IsEmpty ()
{
return count == 0;
} //true, ha a FIFO ures
};

fifo.cpp tartalma:

#include <cstdlib>
#include <cmath>
#include <ctime>
#include <iostream>
#include <cstdio>
#include "fifo.h"
IntFifo::IntFifo () //Alapertelmezett konstruktor
{
data = NULL;
size = 0;
count = 0;
}

IntFifo::IntFifo (unsigned int size)//Konsturktor - parameter FIFO merete
{
data = NULL;
this->size = size;
count = 0;
if (size != 0)
data = new int[size];
}

IntFifo::~IntFifo ()//Destruktor
{
delete[]data;
}

void
IntFifo::Put (int item) //Elemek elhelyezese FIFO-ban
{
if (count >= size)
{
int *temp = new int[count + 1];
for (unsigned int i = 0; i < count; i++)
temp[i] = data[i];
temp[count] = item;
++count;
delete[]data;
data = temp;
}
else
{
data[count] = item;
++count;
}
}

bool
IntFifo::Get (int &item)//Elemek kivetele FIFO-bol
{
if (count == 0)
{
fprintf (stderr, " Üres Fifo\n");
return false;
}
item = data[0];
--count;
if (size <= count)
{
if (count == 0)
{
delete[]data;
data = NULL;
return true;
}
int *temp = new int[count];
for (unsigned int i = 0; i < count; i++)
temp[i] = data[i + 1];
delete[]data;
data = temp;
}
else
{
for (unsigned int i = 0; i < count; i++)
data[i] = data[i + 1];
}
return true;
}

IntFifo::IntFifo (const IntFifo & fifo)//Masolokonstruktor
{
size = fifo.size;
count = fifo.count;

unsigned int actualSize = (size > count) ? size : count;
if (fifo.data == NULL)
{
data = NULL;
}
else
{
data = new int[actualSize];
for (unsigned int i = 0; i < count; ++i)
data[i] = fifo.data[i];
}
}

main.cpp tartalma:
#include <ctime>
#include <iostream>
#include <cstdio>
#include "fifo.h"

int main (void)
{
int d;
int j, k = 0 ;
IntFifo fifo = 3;
for (j = 1; j <= 5; j++)
{

std::cin >> d;
fifo.Put (d);//Elem elhelyezese a FIFO-ban
}
for (j = 1; j <= 5; j++)
{
int i;
k++;
fifo.Get (i); //Elem kivetele a FIFO-bol
std::cout << k << ".FIFO: "<< i << std::endl;
}
}

Az eredmény az alábbi képen:
kepfeltoltes.hu/120401/3.5BL_www.kepfeltoltes.hu_.png

Toma89 2012.04.02. 17:35:59

@Toma89: Módosítottam egy pár dolgot a programon. Először is az include-ok többsége eltünt a fájlokból, de amire feltétlenül szükség volt (stdio.h, iostream), azokat meghagytam és beraktam a fifo.h-ba, hogy csakis egyszer foglalja magába a szükséges header fájlokat.
A módosítást követően így néz ki a fifo.h

#ifndef FIFO_H
#define FIFO_H

#include <stdio.h>
#include <iostream>

class IntFifo
{
//Privat elemek
int *data; //Mutato az elemeknek lefoglalt hely elejere
unsigned int size;//FIFO - alapertelmezett memoria meret
unsigned int count; //FIFO - aktualis elemek szama
public:
IntFifo (); //Konstruktor
IntFifo (unsigned int size);//Konstruktor - FIFO merete parameterkent
IntFifo (const IntFifo & fifo); //Masolokonstruktor
~IntFifo (); //Destruktor
void Put (int item); //Elem elhelyezese FIFO-ban
bool Get (int &item);//Elemet vesz ki FIFO-bol ->true/false ertek
void Print (); //FIFO tartalmat kiirja
int Count ()
{
return count;
} //FIFO-beli elemszammal ter vissza
bool IsEmpty ()
{
return count == 0;
} //true, ha a FIFO ures
};
#endif //FIFO_H

a main.cpp javított:

#include "fifo.h"

int main (void)
{

IntFifo fifo = 3;
for (int i = 0; i < 10; ++i)
{
int d;
std::cin >> d;
fifo.Put (d);//Elem elhelyezese a FIFO-ban
}
int k = 0;
for (int i = 0; i < 10; ++i)
{
int j;
k++;
fifo.Get (j); //Elem kivetele a FIFO-bol
std::cout << k << ".FIFO: "<< j << std::endl;
}
}

Végül fifo.cpp javítása:

#include "fifo.h"
IntFifo::IntFifo () //Alapertelmezett konstruktor
{
data = NULL;
size = 0;
count = 0;
}

IntFifo::IntFifo (unsigned int size)//Konsturktor - parameter FIFO merete
{
data = NULL;
this->size = size;
count = 0;
if (size != 0)
data = new int[size];
}

IntFifo::~IntFifo ()//Destruktor
{
delete[]data;
}

void
IntFifo::Put (int item) //Elemek elhelyezese FIFO-ban
{
if (count >= size)
{
int *temp = new int[count + 1];
for (unsigned int i = 0; i < count; i++)
temp[i] = data[i];
temp[count] = item;
++count;
delete[]data;
data = temp;
}
else
{
data[count] = item;
++count;
}
}
bool
IntFifo::Get (int &item)//Elemek kivetele FIFO-bol
{
if (count == 0)
{
fprintf (stderr, " Üres Fifo\n");
return false;
}
item = data[0];
--count;
if (size <= count)
{
if (count == 0)
{
delete[]data;
data = NULL;
return true;
}
int *temp = new int[count];
for (unsigned int i = 0; i < count; i++)
temp[i] = data[i + 1];
delete[]data;
data = temp;
}
else
{
for (unsigned int i = 0; i < count; i++)
data[i] = data[i + 1];
}
return true;
}
IntFifo::IntFifo (const IntFifo & fifo)//Masolokonstruktor
{
size = fifo.size;
count = fifo.count;

unsigned int actualSize = (size > count) ? size : count;
if (fifo.data == NULL)
{
data = NULL;
}
else
{
data = new int[actualSize];
for (unsigned int i = 0; i < count; ++i)
data[i] = fifo.data[i];
}
}

D3am0n 2012.04.02. 21:49:43

Lehet már nem él, de megcsináltam:
(ÉLES) Aki először módosítja úgy a TCAG szőnyeget, hogy parancssor-argumentumként kapja a genetikai kódot tartalmazó állomány nevét. (progpater.blog.hu/2011/03/06/utam_a_csucsra)

kepfeltoltes.hu/120402/tcag_argv_www.kepfeltoltes.hu_.png

Toma89 2012.04.02. 23:23:39

Remélem még van lehetőség beadni a GoldenFC3 - Bcsapat és GoldenFC3 - HELIOS_Base mérkőzések eredményeit.
Sok időbe került, mire végre sikerült feltelepíteni a megfelelő csomagokat a gépre. Előbb megadom az rcg fájlokat és a mérkőzésekről egy-egy scrrenshot-ot, utána leírom a telepítés folyamatát.

GoldenFC3(3) vs. Bcsapat(3): www4.zippyshare.com/v/58441743/file.html

GoldenFC3(0) vs. HELIOS_Base(6): www66.zippyshare.com/v/50040367/file.html

Illetve a képek:

GoldenFC3 vs. Bcsapat : kepfeltoltes.hu/120402/GoldenFC3_-_Bcsapat_www.kepfeltoltes.hu_.png

GoldenFC3 vs. HELIOS_Base : kepfeltoltes.hu/120402/GoldenFC3-Helios_base_www.kepfeltoltes.hu_.png

A tutorialt külön bejegyzésbe rakom!

Toma89 2012.04.02. 23:54:17

Az előző kommentem még nem került feldolgozásra, ezért addig annyit akartam még leírni, hogy Ubuntu rendszeren dolgoztam, és sok plussz csomagot kellett felraknom. Ezért is javasoltam, hogy a librcsc-4.0.0 telepítésekor érdemes odafigyelni a ./configure után, hogy mi az amire yes és mi az amire no-t ír. A másik, ami még nekem segített, hogy első körben teljesen felraktam a Qt 4-et és annak egyéb kiegészítőit. Így rakta fel pl. a boost korábbi verzióját és utána azt már csak frissíteni kellett a rendszeren.

Toma89 2012.04.03. 02:35:32

Nem tudom mikor fogja betölteni a blog a tutorialt, ezért csináltam egy saját leírást.
Innen lehet letölteni:
www11.zippyshare.com/v/78133179/file.html

KDániel 2012.04.04. 12:37:09

"5 trófea, azoknak, akik reprodukálján a "Bevezető labormérés"-t:
www.inf.unideb.hu/~nbatfai/konyvek/
Párhuzamos programozás GNU/Linux környezetben: SysV IPC, P-szálak, OpenMP"

kepfeltoltes.hu/120404/pszal_www.kepfeltoltes.hu_.png

Laci27 · http://descargapeliculas.net/.dev12/scripts/nirvana-logo-i5.jpg 2012.04.04. 13:08:51

Közönségdíjas Mandelbrot halmaz, +1 pont

Kép:

kepfeltoltes.hu/view/120404/595520241Screenshot_www.kepfeltoltes.hu_.png

Kódcsipet:

szin = qRgb(
50-sor[i],
60-sor[i]%64,
30-sor[i]%16 );

szeme1414 2012.04.04. 13:25:39

zöld mandelbrot halmaz, 0,5 pont

kódrészlet:

QRgb szin;
if(sor[i] == hatar)
szin = qRgb(0,0,0);
else
szin = qRgb(
0-sor[i]%1,
255-sor[i]%100,
0-sor[i]%1 );

Toma89 2012.04.04. 13:43:17

szerda 12-14 gyakorlat: Sejtauto ablak növelés, gyorsitas. lassitas: 4 pont.

Toma89 2012.04.04. 15:49:58

Nem tudom, hogy elfogadható-e még a feladat, de megcsináltam:
progpater.blog.hu/2011/02/14/kisbajnoksagok

6 kisbajnokságos feladatok

Mandelbrot halmaz: a 4. előadás Qt-s példáját fejleszd tovább a Javát tanítok példájának megfelelően, azaz egérrel lehessen tartományt kijelölni nagyításra! (Az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is.)

Megmondom őszintén, hogy a masodikQt alapján csináltam meg a feladatot, annyi módosítással, hogy az N betűre való nagyítást kiszedtem a megoldásból. Ja meg persze egy sötétebb kék árnyalatott választottam a kirajzolásnál:

www.youtube.com/watch?v=zamBCz43aeA&feature=youtu.be

jakaba 2012.04.04. 16:07:03

Forrás celebrálása +4 trófea. (Qt)

mamenyaka (törölt) 2012.04.04. 16:29:39

gyakorlat: piros mandelbrot

itthon: Sejtautó ablak növelés, csökkentés, gyorsítás, lassítás:
www66.zippyshare.com/v/91482160/file.html

KDániel 2012.04.04. 17:35:03

"A Kódpárbajra 2011. május 30-ig lehet benevezni"
Már lecsúsztunk róla, de itthoni szárnypróbálgatásokhoz tökéletes. :)

D3am0n 2012.04.04. 19:53:40

laboron:
+2 piros fraktál
+.5 zöld fraktál

Sejtauto nagyítás,kicsinyítés,lassítás,gyorsítás (a lassítás gyorsítás nem tökéletes, valamiért csak gyorsítja :S):

www31.zippyshare.com/v/19006535/file.html

KDániel 2012.04.05. 09:16:50

Zöld halmaz: 0.5 pont

cccp.flashlight 2012.04.05. 09:20:42

Piros Mandelbrot laboron 2 pont

szelepsapka 2012.04.05. 09:26:48

laboron: piros fraktál (2 pont), zöld fraktál (0.5 pont)

devilirium 2012.04.05. 10:22:07

Labor: Piros fraktál 2 pont, Zöld 0.5 pont; Celebrálás kiegészítések 0.5 pont.

thevr 2012.04.05. 17:38:47

Labor: Piros fraktál 2 pont + Sejtautó lassítás N gombra 2 pont -> 4 pont :)

devilirium 2012.04.05. 19:10:27

Sejtautó lassítás/gyorsítás nyilakkal, méretezés szintén (bár ez kicsit problémás a dinamikus tömb miatt, ha kapok még időt megpróbálom megoldani másképpen).
dl.dropbox.com/u/9238727/Sejtauto.tar.gz

*bohóc* 2012.04.05. 19:18:54

+2 pont Qt-s példa magyarázatára, mai laboron

bensz92 2012.04.05. 20:34:46

+2 pont Qt-s piros fraktál

+2 pont Sejtautó lassítás N-re

sonzi 2012.04.05. 20:35:58

+1 pont közönségdíjas fraktál laboron

jakaba 2012.04.06. 13:30:32

5 trófea, azoknak, akik reprodukálján a "Bevezető labormérés"-t:
data.hu/get/4947425/pictures.zip

már tegnapelőtt elküldtem a posztot, de nem érkezett meg...

Toma89 2012.04.09. 02:50:39

Újra futtatam a GoldenTeamFC3 és HELIOS csapat mérkőzést, a HELIOS2010 csapattal. Az állás GTFC3(0) vs. (27)HELIOS2010

Itt az rcg fájl: www5.zippyshare.com/v/70240230/file.html

A screenshot: kepfeltoltes.hu/120409/GoldenTeamFC3_-_HELIOS_www.kepfeltoltes.hu_.png

Az eredmény alapján sikerült kiküszöbölni a hibákat, így már jól működik az Ubuntu rendszeremen a robotfoci. Lefuttatom még Fedora 16 rendszeren is a meccset és kiderül, hogy ott is jól működik-e a robotfoci. :)

nb · http://fersml.blog.hu 2012.04.10. 13:37:39

@mamenyaka: adnék egy további pontot a 22. forduló utáni ellenőrzéséért: hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Alternat%C3%ADv_tabella&stable=0&redirect=no

illetve a 23. forduló utániért +2 a tabelláért további +2 a wiki-re feltöltésért (bárkinek, az első számít persze)

nb · http://fersml.blog.hu 2012.04.10. 13:58:43

@Toma89: a C++ kódban már ne printefezzünk.

nb · http://fersml.blog.hu 2012.04.10. 14:02:00

@jakaba: ha több magos a géped és ugyanezt kiszámolod párhuzamosan a www.inf.unideb.hu/~nbatfai/konyvek/PARP/parp.book.xml.pdf alapján, akkor adok rá további 4 pontot (time-el futtatva és a sebességnövekedést így deduktívan összevehte 6-ot)

nb · http://fersml.blog.hu 2012.04.10. 14:10:43

@KDániel: OK, de itt még kérem legalább az OpenMP-set és összevetni a sebességnövekedést egy többmagos gépen!

mamenyaka (törölt) 2012.04.10. 17:20:22

@nb: Alt. Tab.:
22. fordulo:

Debreceni VSC........0.092740
Pecsi MFC............0.079381
Kaposvari Rakoczi....0.077910
Budapest Honved......0.077643
BFC Siofok...........0.068065
Gyori ETO............0.067539
Videoton.............0.064431
Kecskemιti TE........0.063037
Haladas..............0.061145
Vasas................0.057351
Paksi FC.............0.056625
Diosgyor.............0.055008
Lombard Papa.........0.052371
Ferencvaros..........0.049863
Ujpest...............0.039581
Zalaegerszegi TE.....0.037310

jakaba 2012.04.10. 17:26:43

@nb: Összehasonlítottam a sima, a 2, és a 4 szálas mandelbrotos progikat, pontosabban a futási idejüket:
kepfeltoltes.hu/120410/mandelc2_www.kepfeltoltes.hu_.png
Így gondolta?

mamenyaka (törölt) 2012.04.10. 17:28:08

@nb: Alt. Tab.:
23. fordulo:

Debreceni VSC........0.093602
Pecsi MFC............0.089297
Budapest Honved......0.075638
Kaposvari Rakoczi....0.074595
Gyori ETO............0.068164
Haladas..............0.065378
Videoton.............0.065307
BFC Siofok...........0.063796
Kecskemιti TE........0.062310
Paksi FC.............0.058191
Vasas................0.053773
Diosgyor.............0.053435
Lombard Papa.........0.049554
Ferencvaros..........0.048686
Ujpest...............0.042630
Zalaegerszegi TE.....0.035643

KDániel 2012.04.10. 20:13:00

@nb: Hát nem tudom virt.géppel mennyiben lesz reális eredménye, de azért közlöm majd az eredményt. :)

nb · http://fersml.blog.hu 2012.04.10. 21:02:45

@KDániel: ezért írtam csak a sima szekvenciálisat és az OpenMP-set, nézd meg a PARP könyvben www.inf.unideb.hu/~nbatfai/konyvek/PARP/parp.book.xml.pdf , ott betettem én is virtualizált tesztet is és ezt a kettőt ugyanúgy össze lehetett vetni.

KDániel 2012.04.10. 21:36:18

Óh tényleg, köszönöm. :)

nb · http://fersml.blog.hu 2012.04.28. 18:31:52

@jakaba: és hogyan értelmezed az eredményeket?

jakaba 2012.05.03. 10:17:40

Úgy értelmezem, hogy, minél több magon történik a számítás, annál gyorsabban fut le a program, ezt láthatjuk a valós futási időből. Ellenben felhasználói futási időre nagyobbat ír ki, mert több erőforrást használ, több magot (felszorozza a valós értéket).

cccp.flashlight 2012.11.13. 13:13:03

+5 pont PrintWriter átírás
+3 pont jconsole
süti beállítások módosítása