HTML

Programozó Páternoszter

Ez a Programozó Páternoszter (PP) blogja, a programozásról szól. Aktualitása, hogy a Debreceni Egyetem Informatikai Kara Magasszintű programozási nyelvek 1-2, C++ esattanulmányok, Java esettanulmányok című kurzusainak blogja is egyben.

A vadászat

A Debreceni Egyetem Programozói Évkönyve: az UDPROG projekt. A szakmai fórumunk a Facebook-en. Az új előadások a prezin.
A régi előadások:
Prog1:
1. C bevezetés
2. C tárgyalás
3. C befejezés
4. C a gyakorlatban
5. C++ bevezetés
6. C++ tárgyalás
7. C++ befejezés
8. C++ a gyakorlatban
9. Java platform bevezetés
10. Kvantuminformatikai alg. bev.
Prog2:
1. Java bevezetés
2. Java tárgyalás
3. Java befejezés
4. Java a gyakorlatban
5. Software Engineering bev.
6. Java EE bevezetés
7. AspectJ bevezetés
8. BPMN-BPEL SOA programozás
9. C++ haladó
10. Tensorflow

Kövess engem!

Friss topikok

Linkblog

"Hey, Mikey, he likes it! Ready for more?" (4) *

2011.04.16. 11:10 nb

Íme a negyedik hullám, de élvezd az elsőt, a másodikat és a harmadikat is! (Ha mást nem mondunk, akkor a szokásos "hegylakó szabály" van: csak egy maradhat, azaz az első vadászé a trófea.) Továbbá, ha mást nem mondunk, akkor a jelen hullám feladatainak megoldását is C, C++, Qt C++-ban várjuk. (ugyanazon feladat más nyelvű megvalósítása nem számít hasonló feladatnak, így elszámolhatósága esélyes :).

Tavaszi szél vizet áraszt

Ha belelkesedsz egy billentyűzet láttán, akkor ismerd fel, az új szerelem: a programozás. Ha nem érzed, miről beszélek, akkor subliminal messages. De tréfa nélkül: emlékezz az első előadás mottóira, például

"Aminek van értelme: (a) kódot olvasni és (b) kódot írni.”

Eric Steven Raymond: How To Become A Hacker
Hogyan lesz az emberből Hacker: http://esr.fsf.hu/hacker-howto.html

Ennek megfelelően még mindig nem késő, hogy elkezdj programozni! I

20 kisbajnokságos feladatok

  • (ÉLES, Qt C++, Java ME) Mobil RoboTanár: készíts olyan mobiltelefonos programot, ami lefotózza a ZH-t és kijavítja! (help: lásd a sima RoboTanár feladatot!)

13 kisbajnokságos feladatok

  • (ÉLES, C++, Qt C++, Java SE) RoboTanár: készíts olyan PC-s programot, ami lefotózott vagy beszkennelt ZH-t kijavít! (help: forrást nem adom, mert akkor beindul az össznépi másolás, de a szobában fogadóórán meg lehet nézni!)

Tesztképeket itt találsz, ezekre működjön helyesen a progid! (Elegánsan jársz el, ha nem bedrótozod a helyes megoldást, azaz a MINTA-t, hanem egy kitüntetett, pl. első vagy parancssor argumentumban jelzett bemenő teszt "tanítja meg" a programodat a helyes kitöltésre.)

 

12 kisbajnokságos feladatok

  • (ÉLES C++ és Python) Készítsd el mindkettőben az LZW fa építőt, de ne bináris 0,1-re vagy T, C, A, G betűkre működjön, hanem tetszőleges szavakra (help: korábbi hullám Könyves Kálmános feladata a Python részhez.) Végezz sebességtesztet is a két változattal!

9 kisbajnokságos feladatok

  • (KÉSZ) B&L(**) 7/Person feladat:142. oldal (másik két "7/"-el egymást kizáró.)
  • (ÉLES Android Java) GPS pásztor: csilingeljen (vagy valahogy jelezze) ha a készülék kimegy egy előre "megrajzolt" (megadott) téglalapból. - DDN tagoknak rendelkezésre áll eszköz a teszteléshez.
  • (ÉLES Android Java) GPS reklám: csilingeljen (vagy valahogy jelezze) ha a készülék kimegy egy előre megadott bolt mellett van és "dobja fel" a bolt reklámját! - DDN tagoknak rendelkezésre áll eszköz a teszteléshez.

8 kisbajnokságos feladatok

  • (ÉLES) Sebesta könyv (****) 558. o. Saját (dinamikus, láncolt listából származtatott) verem, sablonosztállyal megvalósítva.

7 kisbajnokságos feladatok

  • (KÉSZ) B&L(**) 6.3 példa: 96. oldal 1, 2, 3, 4 művelet csoportok (másik két "6.3"-al egymást kizáró.)
  • (KÉSZ) B&L(**) 6.3 példa: 96. oldal 1, 2, 3, 5 művelet csoportok (másik két "6.3"-al egymást kizáró.)
  • (KÉSZ) B&L(**) 7/Sorter feladat:142. oldal (másik két "7/"-el egymást kizáró.)
  • (KÉSZ) B&L(**) 7/Serializer feladat:142. oldal (másik két "7/"-el egymást kizáró.)
  • (ÉLES) Sebesta könyv (****) 558. o. Saját (dinamikus, láncolt listából származtatott) verem.

6 kisbajnokságos feladatok

  • (KÉSZ) B&L(**) 6.3 példa: 96. oldal 1, 2, 3 művelet csoportok (másik két "6.3"-al egymást kizáró.)

5 kisbajnokságos feladatok

  • (KÉSZ) S(******) könyv "6.1 Egy asztali számológép", 142. o.
  • (ÉLES) 11/12 labor utolsó feladata.

3 kisbajnokságos feladatok

  • (ÉLES) B&L(**) 7/Negyzet feladat:126. oldal (2 ha 7/Mat már volt).
  • (KÉSZ) B&L(**) 12.3.6 feladat:339. oldal.
  • (ÉLES) B&L(**) locale-pénz feladat:399. oldal.
  • (ÉLESCORBA telefonkönyv.

2 kisbajnokságos feladatok

  • (KÉSZ) B&L(**) Prior. sor feladat:350. oldal.
  • (KÉSZ) CORBA 1: az omniORB omniNames szolgáltatója fusson, a névszolg. gyökerének címét másold át a következő ORBit-os kliensbe és szerezd meg a névszol. gobjektum referenciáját, majd kérd meg az ORB-t, hogy alakítsa sztringgé és a kapottat írasd ki:
    norbi@sgu ~]$ omniNames -start 2011  -logdir .

    Thu Apr 21 09:22:23 2011:

    Starting omniNames for the first time.
    Wrote initial log file.
    Read log file successfully.
    Root context is IOR:010000002b00000049444c3a6f6d672e6f72672f436f734e616d696e672f4e616d696e67436f6e746578744578743a312e300000010000000000000070000000010102000e0000003139332e362e3133352e31353400db070b0000004e616d6553657276696365000300000000000000080000000100000000545441010000001c0000000100000001000100010000000100010509010100010000000901010003545441080000002fdbaf4d010035e6
    Checkpointing Phase 1: Prepare.
    Checkpointing Phase 2: Commit.
    Checkpointing completed
    /* PP 164
    gcc -I/usr/include/orbit-2.0 -I/usr/include/orbit-2.0/orbit/util -I/usr/include/glib-2.0 -I/usr/lib64/glib-2.0/include -o nevszolg_ior nevszolg_ior.c -lORBit-2
    */
    
    #include <stdio.h>
    #include <orbit/orbit.h>
    #include <ORBitservices/CosNaming.h>
    
    int
    main (int argc, char **argv)
    {
        CORBA_ORB orb;
        CORBA_Environment env;
        CORBA_exception_init (&env);
        CosNaming_NamingContext nevszolgaltato_gyokere;
        char *gyokerIOR =
            "IOR:010000002b00000049444c3a6f6d672e6f72672f436f734e616d696e672f4e616d696e67436f6e746578744578743a312e300000010000000000000070000000010102000e0000003139332e362e3133352e31353400db070b0000004e616d6553657276696365000300000000000000080000000100000000545441010000001c0000000100000001000100010000000100010509010100010000000901010003545441080000002fdbaf4d010035e6";
        orb = CORBA_ORB_init (&argc, argv, "orbit-local-mt-orb", &env);
        // ezt tennenk szokasosan, de futtassuk az orbit-name-server-t
        // (most az omniORB omniNames fut, így a fenti sor most tárgytalan)
        // nevszolgaltato_gyokere =
        // CORBA_ORB_resolve_initial_service(orb,
        // "NameService", &env);
        // es az igy megszerzett IOR-el ferjunk hozza a
        // nevszolgaltatohoz:
        nevszolgaltato_gyokere = CORBA_ORB_string_to_object (orb, gyokerIOR, &env);
        printf ("A nevszolgaltato gyokere: %s\n",
                CORBA_ORB_object_to_string (orb, nevszolgaltato_gyokere, &env));
        return 0;
    }
    
    gcc -I/usr/include/orbit-2.0 -I/usr/include/orbit-2.0/orbit/util -I/usr/include/glib-2.0 -I/usr/lib64/glib-2.0/include -o nevszolg_ior nevszolg_ior.c -lORBit-2
    ./nevszolg_ior
    A nevszolgaltato gyokere: IOR:010000002b00000049444c3a6f6d672e6f72672f436f734e616d696e672f4e616d696e67436f6e746578744578743a312e300000010000000000000070000000010102000e0000003139332e362e3133352e31353400db070b0000004e616d6553657276696365000300000000000000080000000100000000545441010000001c0000000100000001000100010000000100010509010100010000000901010003545441080000002fdbaf4d010035e6 
  • (ÉLES) CORBA 2: CORBA 1 omniORB C++ klienssel (CORBA ? nem kizáró).
  • (ÉLES) CORBA 3: CORBA 1 omniORB Python klienssel (CORBA ? nem kizáró).
  • (ÉLES) CORBA 4: CORBA 1 Java IDL klienssel (CORBA ? nem kizáró).
  • (ÉLES) Nehogy már megint 1: készíts saját horgászhelyes Java ME horgászjátékot! (help: szobában ******* és Jávácska ONE)

1 kisbajnokságos feladatok

  • (KÉSZ) B&L(**) Öt-bit példa: 357. oldal.
  • (KÉSZ) B&L(**) 7.1 példa: 112. oldal.
  • (KÉSZ) B&L(**) 7/Mat feladat: 120. oldal.
  • (ÉLES) Ha az eddig elejtett vadjaidnak volt OO szerkezete, akkor készíts UML osztálydiagramot! (max. két esetben számolható el vadászonként, Java: ArgoUML, C++: uml.sourceforge.net/)
  • (ÉLES) Kurzustérkép.
  • (ÉLES) Qt Konvenciók 1, írd át a bevezető Qt-s példák/Mandelbrot nagyítót, hogy kövesse a forrás a konvenciókat (help.: OSS(*****) könyv 90. oldal., Qt Konvenciók ?-al kizáró.)
  • (ÉLES) Qt Konvenciók 2, írd át a bevezető Qt-s példák/TCAG szőnyeget, hogy kövesse a forrás a konvenciókat (help.: OSS(*****) könyv 90. oldal., Qt Konvenciók ?-al kizáró.)
  • (ÉLES) Qt Konvenciók 3, írd át a bevezető Qt-s példák/Sejtautomata szimuláló, hogy kövesse a forrás a konvenciókat (help.: OSS(*****) könyv 90. oldal., Qt Konvenciók ?-al kizáró.)
  • (KÉSZ) RobotFoci 1, a csapat az Aranycsapat felállásából induljon (help: 7. ea., agent2d.../src/before-kick-off.conf)
  • (KÉSZ) RobotFoci 2, végezzük el a néhány "placebo-átalakítást" (a POSIX jelkezelés és a select környékén) (help: fersml blog)
  • (ÉLES) CORBA 5: CORBA 1 két külön gépen tesztelve (CORBA ? nem kizáró)
  • (ÉLES) CORBA 6: CORBA 2 két külön gépen tesztelve (CORBA ? nem kizáró)
  • (ÉLES) CORBA 7: CORBA 3 két külön gépen tesztelve (CORBA ? nem kizáró)
  • (ÉLES) CORBA 8: CORBA 4 két külön gépen tesztelve (CORBA ? nem kizáró)
  • (ÉLES) Nehogy már megint 2: készíts Java Android-os frame alapú animációt! (help: szobában ******* és ********)
  • (KÉSZ) Nehogy már 1: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Java ME / NehogyMar1 (help: ******** és NehogyMar példák)
  • (KÉSZ) Nehogy már 2: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Java ME / NehogyMar2 (help: ******** és NehogyMar példák)
  • (KÉSZ) Nehogy már 3: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Java ME / NehogyMar3 (help: ******** és NehogyMar példák)
  • (KÉSZ) Nehogy már 4: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Java ME / NehogyMar4 (help: ******** és NehogyMar példák)
  • (KÉSZ) Nehogy már 5: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Java ME / NehogyMar5 (help: ******** és NehogyMar példák)
  • (KÉSZ) Nehogy már 6: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Java ME / NehogyMar6 (help: ******** és NehogyMar példák)
  • (KÉSZ) Nehogy már 7: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Java ME / NehogyMar7 (help: ******** és NehogyMar példák) - "Nehogy már ?" kizáróak
  • (KÉSZ) Nehogy már a1: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Android / NehogyMar1 (help: ******** és NehogyMar példák)
  • (KÉSZ) Nehogy már a2: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Android / NehogyMar2 (help: ******** és NehogyMar példák)
  • (KÉSZ) Nehogy már a3: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Android / NehogyMar3 (help: ******** és NehogyMar példák) - "Nehogy már a?" kizáróak
  • (ÉLES) TCAG 1, help: ********* 201. oldal 1. feladat (TCAG ? kizáró)
  • (ÉLES) TCAG 2, help: ********* 201. oldal 2. feladat (TCAG ? kizáró)
  •  

Figyelem: élő közösségként, a vadászattal együtt élve tudjátok, hogy melyik feladat ÉLES, melyik kész, mert nem mindig tudom időben frissíteni! (A türelmetlen vadászokra gondolva menet közben publikálom a posztot, hogy elkezdhessék feldolgozni a hétvégén mihamarabb, de a feladatok kiírása folyamatos lesz, amíg meg nem jelenik a link ide a Vadászat dobozban.)

Ha megtetszik egy feladat, de nem tudsz belekezdeni, vagy elakadtál, bátran kommenteld!

*: www.imsdb.com/scripts/Matrix,-The.html

**: Benedek Zoltán, Levendovszky Tihamér: Szoftverfejlesztés C++ nyelven, Budapest, 2007, Szak K.

***:Jesse Liberty, Horvath, David B. Büki András: Tanuljuk meg a C++ programozási nyelvet 24 óra alatt.

****: Robert W. Sebesta: Concepts of programming languages, 9. ed. Upper Saddle River, NJ : Pearson, 2010.

*****: Alan Ezust, Paul Ezust: An Introduction to Design Patterns in C++ with Qt 4, Prentice Hall (Open Source Series) 2006

******: Stroustrup, Bjarne: A C++ programozási nyelv, Kiskapu, 2001.

*******: Bátfai Norbert (2011): Mobil programozás - Nehogy már megint a mobilod nyomkodjon Téged!, Kempelen Farkas Felsőoktatási Digitális Tankönyvtár (2011).

********:Bátfai Norbert (2008): Nehogy már a mobilod nyomkodjon Téged! A programozás egy szellemi sport: ismerd meg Te is az alaplépéseket! Debrecen, DEENK 2008.

*********: Peter Revesz: Introduction to Databases: From Biological to Spatio-Temporal, Texts in Computer Science, 1st Edition, 2010.

 

65 komment

Címkék: vadászat képfeldolgozás robotanár qt kódolási konvenciók

A bejegyzés trackback címe:

https://progpater.blog.hu/api/trackback/id/tr1002830464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rankerz 2011.04.16. 13:33:15

szép pack. "kijavítja a zh-t",hát ez nagyon jó :D

megkérdezhetem egyébként hogy eddig mikre kaptam meg a pontot a korábbi hullámokból?

Rankerz 2011.04.16. 16:32:41

-(ÉLES) B&L(**) 7.1 példa: 112. oldal.

noob.hu/2011/04/16/112.png

-(ÉLES) B&L(**) 7/Mat feladat: 120. oldal.

noob.hu/2011/04/16/120.png

-(ÉLES) B&L(**) 7/Negyzet feladat:126. oldal (2 ha 7/Mat már volt).

noob.hu/2011/04/16/126.png

phloriaN 2011.04.16. 16:43:32

(ÉLES) B&L(**) 6.3 példa: 96. oldal 1, 2, 3, 4 művelet csoportok (másik két "6.3"-al egymást kizáró.)

noob.hu/2011/04/16/Screenshot.png

Rankerz 2011.04.16. 18:07:13

(ÉLES) B&L(**) 6.3 példa: 96. oldal 1, 2, 3, 5 művelet csoportok (másik két "6.3"-al egymást kizáró.)

noob.hu/2011/04/16/complex1235.png

Rankerz 2011.04.16. 18:21:58

@Rankerz: bennmaradt egy elgépelési hiba véletlen,javítva:

noob.hu/2011/04/16/complex.png

nb · http://fersml.blog.hu 2011.04.16. 20:12:13

@Rankerz: persze, de én kérdeztem előbb :)

Talán eddig is érzékelhető volt a metódus, de konkrétan:

- a vadászok doboz módosítása előtt mentem a tartalmát, a komment feldolgozásakor frissítem
- a pontszámok konzisztenciájának alapja, hogy a hallgató, mint leginkább érintett tudja, hogy Neki mennyi van
- ha jelzi, hogy valami nem stimmel, mailben vagy priviben rákérdezek, hogy szerinte mi a helyzet
- ha fejlből emlékszek, javítom, ha valami gyanús, akkor mivel trófeák 2 forrásból jönnek, utána nézek:

- blog (nyilvános, sokszor a módosítások is olvashatóak: "erre ennyit adok... adok még 1-et ha...")
- labor, ennek vagy a katalóguson vagy feljegyzésben van nyoma

tehát a konzisztens a doboz tartalma, az összpontszámmal, nincs egy nagy excel fájl a háttérben (mint ahogyan az oprendszereknél volt, ha erre gondoltál, hiszen olyan oszlopot nem akartam felvenni, hogy egyezkedtünk, plusz bónusz stb.)

Rankerz 2011.04.16. 20:24:30

@nb: értem ,én tudom mire nem kaptam még pontot (Header fájlos, Counter1, Rendező progi a második hullámban) csak gondoltam így korrekt mert egnap nem igen figyeltem az eseményeket)

mellesleg

(ÉLES) B&L(**) 7/Person feladat:142. oldal (másik két "7/"-el egymást kizáró.)

noob.hu/2011/04/16/person.png

nb · http://fersml.blog.hu 2011.04.16. 20:31:10

@Rankerz: OK., magam is holnap folytatom.

De azt már most látom, hogy ha ezt a hullámot el kéne nevezni, akkor Rólad kéne elnevezni! :-))))) Impozáns mennyiség, meglesz az a "680" pont, amit az előadáson említettünk, hogy jó téma lesz az 5., 10. stb. éves szaktalálkozókra :)

Rankerz 2011.04.17. 11:06:20

(ÉLES) Sebesta könyv (****) 558. o. Saját (dinamikus, láncolt listából származtatott) verem.

noob.hu/2011/04/17/verem.png

A könyvben Rubyra hivatkozik,így abban próbálkoztam.

Lakers9 2011.04.18. 12:29:16

(ÉLES) B&L(**) 7/Serializer feladat:142. oldal (másik két "7/"-el egymást kizáró.)
noob.hu/2011/04/18/Screenshot.png

Lakers9 2011.04.18. 12:31:54

e-mailben már elküldtem tanár úrnak

marwellazure 2011.04.18. 19:13:35

(ÉLES) S(******) könyv "6.1 Egy asztali számológép", 142. o. megoldás:
noob.hu/2011/04/18/calculator.png
a forrást elküldtem tanár úrnak mailben.

marwellazure 2011.04.18. 21:23:28

#include <string>
#include <cctype>
#include<iostream>
#include<map>

using namespace std;

int no_of_errors;

double error(const char* s)
{
no_of_errors++;
cerr << "error: " << s << '\n';
return 1;
}

enum Token_value {
NAME, NUMBER, END,
PLUS='+', MINUS='-', MUL='*', DIV='/',
PRINT=';', ASSIGN='=', LP='(', RP=')'
};

Token_value curr_tok = PRINT;
double number_value;
string string_value;

/*

Token_value get_token()
{
char ch = 0;
cin>>ch;

switch (ch) {
case 0:
return curr_tok=END;
case ';':
case '*':
case '/':
case '+':
case '-':
case '(':
case ')':
case '=':
return curr_tok=Token_value(ch);
case '0': case '1': case '2': case '3': case '4':
case '5': case '6': case '7': case '8': case '9':
case '.':
cin.putback(ch);
cin >> number_value;
return curr_tok=NUMBER;
default:
if (isalpha(ch)) {
cin.putback(ch);
cin>>string_value;
return curr_tok=NAME;
}
error("bad token");
return curr_tok=PRINT;
}
}
*/

Token_value get_token()
{
char ch;

do {
if(!cin.get(ch)) return curr_tok = END;
} while (ch!='\n' && isspace(ch));

switch (ch) {
case ';':
case '\n':
return curr_tok=PRINT;
case '*':
case '/':
case '+':
case '-':
case '(':
case ')':
case '=':
return curr_tok=Token_value(ch);
case '0': case '1': case '2': case '3': case '4':
case '5': case '6': case '7': case '8': case '9':
case '.':
cin.putback(ch);
cin >> number_value;
return curr_tok=NUMBER;
default:
if (isalpha(ch)) {
string_value = ch;
while (cin.get(ch) && isalnum(ch))
string_value += ch;

cin.putback(ch);
return curr_tok=NAME;
}
error("bad token");
return curr_tok=PRINT;
}
}

map<string,double> table;

double expr(bool);

double prim(bool get)
{
if (get) get_token();

switch (curr_tok) {
case NUMBER:
{ double v = number_value;
get_token();
return v;
}
case NAME:
{ double& v = table[string_value];
if (get_token() == ASSIGN) v = expr(true);
return v;
}
case MINUS:
return -prim(true);
case LP:
{ double e = expr(true);
if (curr_tok != RP) return error(") expected");
get_token();
return e;
}
default:
return error("primary expected");
}
}

double term(bool get)
{
double left = prim(get);

for (;;)
switch (curr_tok) {
case MUL:
left *= prim(true);
break;
case DIV:
if (double d = prim(true)) {
left /= d;
break;
}
return error("divide by 0");
default:
return left;
}
}

double expr(bool get)
{
double left = term(get);

for (;;)
switch (curr_tok) {
case PLUS:
left += term(true);
break;
case MINUS:
left -= term(true);
break;
default:
return left;
}
}

int main()
{

table["pi"] = 3.1415926535897932385;
table["e"] = 2.7182818284590452354;

while (cin) {
get_token();
if (curr_tok == END) break;
if (curr_tok == PRINT) continue;
cout << expr(false) << '\n';
}

return no_of_errors;
}

marwellazure 2011.04.18. 23:13:16

(ÉLES) B&L(**) 7/Sorter feladat:142. oldal (másik két "7/"-el egymást kizáró.)

noob.hu/2011/04/18/Sorter.png

A hozzá tartozó források pedig:

//IComparable.h
#ifndef ICOMPARABLE_H
#define ICOMPARABLE_H

class IComparable
{

public:
virtual bool operator<(const IComparable&) = 0;
};

#endif /*
*/

//Person.h
#ifndef PERSON_H
#define PERSON_H
#include "IComparable.h"

class Person:public IComparable
{

unsigned char age;
double height;
double weight;
public:Person (unsigned char age, double height, double weight):
age(age),height(height),weight(weight){}

bool SetHeight (double height);
double GetHeight(){return height;}

bool SetWeight (double weight);
double GetWeight(){return weight;}

bool SetAge (unsigned char age);
unsigned char GetAge(){return age;}

bool operator<(const IComparable& theOther)
{
return age < ((Person&) theOther).age;
}
};

#endif /*
*/

//Sorter.h
#ifndef SORTER_H
#define SORTER_H
#include "IComparable.h"

class Sorter
{

public:
static void BubbleSort(IComparable** pItems, unsigned itemCount);

};

#endif /*
*/

//main.cpp

#include <iostream>
#include "Person.h"
#include "Sorter.h"
using namespace std;
int
main (void)
{
const unsigned maxPeople = 4;
Person* people[maxPeople];

people[0] = new Person (56,100,50);
people[1] = new Person (12,180,85);
people[2] = new Person (4,182,90);
people[3] = new Person (22,182,90);

IComparable* comparables[maxPeople];
unsigned int i;
for (i = 0; i < maxPeople; i++)
comparables[i] = people[i];

Sorter::BubbleSort(comparables, maxPeople);

for (unsigned int i = 0; i < maxPeople; i++)
{
Person* pPerson = (Person*) comparables[i];
cout << (int) pPerson->GetAge () << ',' << (int) pPerson->GetHeight ()<< ',' <<(int) pPerson->GetWeight () << ',' << '\n';
}

for (unsigned int i = 0; i < maxPeople; i++)
delete people[i];
}

//Sorter.cpp
#include "Sorter.h"
void
Sorter::BubbleSort (IComparable** pItems, unsigned itemCount)
{

for (unsigned int j = itemCount; j > 0; j--)

{

for (unsigned int i = 1; i < j; i++)

{

if (*pItems[i] < *pItems[i - 1])
{

IComparable* tmp = pItems[i];
pItems[i] = pItems[i-1];
pItems[i-1] = tmp;

}
}
}
}

nb · http://fersml.blog.hu 2011.04.20. 18:05:12

@Rankerz: indentálást kéne jobban szeretni, főleg az első olvashatatlan :) (de nyilván nem kell új kép)

nb · http://fersml.blog.hu 2011.04.20. 18:10:54

@Rankerz: ez kérdéses, de majd kikölcsönzöm a 7. kiadást, hogy mi a helyzet.

Rankerz 2011.04.20. 18:50:03

@nb: nekem is a 9 edik kiadás van meg megnéztem csak más kiadás év és borító! A Rubys van az 558. oldalon nekem és előtte 10 oldallal megtaláltam a c++ ost ..(tanárúr kötetében ergó a c++ után 10 oldallal van kb a Rubys)

Rankerz 2011.04.20. 19:43:43

(ÉLES) B&L(**) Prior. sor feladat:350. oldal.

noob.hu/2011/04/20/prior.png

phloriaN 2011.04.20. 20:46:34

(ÉLES) B&L(**) 12.3.6 feladat:339. oldal.

noob.hu/2011/04/20/Screenshot-1.png

marwellazure 2011.04.20. 21:08:15

(ÉLES) B&L(**) Öt-bit példa: 357. oldal.

noob.hu/2011/04/20/otbit.png

phloriaN 2011.04.20. 21:59:43

(ÉLES) B&L(**) locale-pénz feladat:399. oldal.

Ezzel a feladattal kapcsolatban van egy kis gondom:

Folyton ezt a hibát köpködi ki forditásnál
locale::facet::_S_create_c_locale name not valid

-- locale hun("hu_HU.utf-8");
esetén pedig lefordul de nem írja ki a konvertált számot (valószinüleg ebben az esetben lép életbe a kivételkezelés és azért nem írja ki a számokat.. vagy tévednék?)

...a függvény müködik minden olyan nyelvikörnyezet-beállitásra, ahol az adott országban euró, illetve forint a pénznem. Ellenkező esetben kivételt kapunk...

Rankerz 2011.04.20. 22:16:49

Csak futólag néztem bele de kivételkezelés esetén a "Hiba" szót kell hogy visszadobja így ha nem ír ki értéket az biztos nem ez.

amit neten találtam a témáról

-> locale includeolása kimaradt
-> a locale függvény dokumentációjában meg kell nézni milyen formátumot támogat (pl en_US)
-> frissíteni kell a libstdc++ t
-> a kívánt locale hozzáadása
pl.
@ sudo gedit /var/lib/locales/supported.d/local
és ehhez hasonlót beilleszt:
sv_SE.UTF-8 UTF-8
sv_SE UTF-8

Veyron007 2011.04.21. 13:28:16

(ÉLES) CORBA 1: az omniORB omniNames szolgáltatója fusson, a névszolg. gyökerének címét másold át a következő ORBit-os kliensbe és szerezd meg a névszol. gobjektum referenciáját, majd kérd meg az ORB-t, hogy alakítsa sztringgé és a kapottat írasd ki:

-----

postimage.org/image/fs44v2w4/
postimage.org/image/fs2hbqec/

kecske20 2011.04.21. 13:47:09

(ÉLES) RobotFoci 2, végezzük el a néhány "placebo-átalakítást" (a POSIX jelkezelés és a select környékén) (help: fersml blog)

imagerz.com/QFdDXAoDUV4

Ctrl+C megszakításra rá se hederít, büszkén floodolja a "Hello, World!"-t.

Mintha az elején csak a játékosok belépésekor csinálná, de lehet azért látom így, mert lassú a gép.

Veyron007 2011.04.21. 15:23:00

# (ÉLES) CORBA 2: CORBA 1 omniORB C++ klienssel (CORBA ? nem kizáró).

-----------------

postimage.org/image/2kwopgxhg/
postimage.org/image/2kwwz5nyc/

Forrás:
#include <iostream>
#include <orbit/orbit.h>
#include <ORBitservices/CosNaming.h>

using namespace std;

int main (int argc, char **argv)
{
CORBA_ORB orb;
CORBA_Environment env;
CORBA_exception_init (&env);
CosNaming_NamingContext nevszolgaltato_gyokere;
const char *gyokerIOR =
"IOR:010000002b00000049444c3a6f6d672e6f72672f436f734e616d696e672f4e616d696e67436f6e746578744578743a312e300000010000000000000070000000010102000b00000031302e33352e39312e330000db0700000b0000004e616d6553657276696365000300000000000000080000000100000000545441010000001c0000000100000001000100010000000100010509010100010000000901010003545441080000006819b04d01004527";
orb = CORBA_ORB_init (&argc, argv, "orbit-local-mt-orb", &env);
nevszolgaltato_gyokere = CORBA_ORB_string_to_object (orb, gyokerIOR, &env);
cout << "A nevszolgaltato gyokere: " << CORBA_ORB_object_to_string (orb, nevszolgaltato_gyokere, &env) << endl;
return 0;
}

Veyron007 2011.04.22. 00:22:51

# (ÉLES) Nehogy már megint 1: készíts saját horgászhelyes Java ME horgászjátékot! (help: szobában ******* és Jávácska ONE)

----

Előre is elnézést a képekért, de jobbat nem tudok most :S
A játék fut: NokiaE51
A képeket készítette: Motorola V8

kephost.hu/kep/2011/04/__644.jpg
kephost.hu/kep/2011/04/v8_0421_jpg.jpg
kephost.hu/kep/2011/04/v8_0422_jpg.jpg

phloriaN 2011.04.23. 09:49:18

Javasolom a 4. hullám felvételét a jobboldali "A Vadászat" dobozba, mert lassan elveszik... :D

Grischnak 2011.04.23. 12:14:06

(ÉLES, C++, Qt C++, Java SE) RoboTanár: készíts olyan PC-s programot, ami lefotózott vagy beszkennelt ZH-t kijavít!
noob.hu/2011/04/23/tesztjav.png

A kódot nem engedi beilleszteni szóval privátba elküldöm.

Grischnak 2011.04.23. 12:19:55

Az a baj hogy sehova sem tudom beilleszteni. Mit tegyek?

kecske20 2011.04.23. 12:35:32

@Grischnak: tömörít --> feltöltés

Grischnak 2011.04.23. 14:23:08

elküldtem a norbert.batfai@inf.unideb.hu -ra

kecske20 2011.04.23. 14:27:11

@Grischnak: feltöltenéd valahova? én is ezen dolgoztam, kíváncsi vagyok, hogy oldottad meg.

Grischnak 2011.04.23. 14:31:51

feltöltöm, mert nem küldte el az emailt sem
data.hu/get/3754254/tesztjavito.tar.gz
nem éppen elegáns megoldás, de a feladatot elvégzi

kecske20 2011.04.23. 15:18:16

@Grischnak: nem tiszta nekem ez a kód :D

tehát ez először azt csinálja, mint a mandelbrotos pixelesítő? fekete-fehérbe átrakja, majd utána koordinátánként megadja hol van az X-nek a közepe és ellenőrzi a dobozokat?

Grischnak 2011.04.23. 15:59:16

@kecske20: igen, átrakja feketefehérbe aztán a piros téglalapon belül 30 kis négyzetben keresi a fekete pixeleket és ha talál legalább 3-at, akkor megnézi, hogy jó helyen van-e
kb ennyit csinál
de a dobozokat nem ismeri fel magától. csak akkor működik másik tesztlapon, ha az elrendezés nem tér el jobban, mint kb 10 pont

nb · http://fersml.blog.hu 2011.04.23. 20:05:21

@phloriaN: jónak látszik:

1. nap 280 költés 280 +280
2. nap 377 költés 97 -183
stb.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.04.24. 19:01:46

@Veyron007: OK., de saját horgászhelyről kéne (azaz le kell cserélni a horgászhely képét is)

nb · http://fersml.blog.hu 2011.04.24. 19:17:09

@Grischnak: futtasd le a tesztképekre is, pls.

jobb oldalon van pár itt: javacska.lib.unideb.hu/robotanar/

Grischnak 2011.04.24. 21:04:10

@nb ahhoz át kell egy kicsit alakítanom, ami eltarthat egy darabig de nem baj

Painkiller19910110 2011.04.24. 21:42:24

@Grischnak: Kérnék egy kis segítséget :)

Ez a rész mit csinál?

public Color getCol(int pixel) {
int alpha = (pixel >> 24) & 0xff;
int red = (pixel >> 16) & 0xff;
int green = (pixel >> 8) & 0xff;
int blue = (pixel) & 0xff;
return new Color(red, green, blue);
}
Illetve ez:

public double ColourDistance(Color c1, Color c2) {
double rmean = (c1.getRed() + c2.getRed()) / 2;
int r = c1.getRed() - c2.getRed();
int g = c1.getGreen() - c2.getGreen();
int b = c1.getBlue() - c2.getBlue();
double weightR = 2 + rmean / 256;
double weightG = 4.0;
double weightB = 2 + (255 - rmean) / 256;
return Math.sqrt(weightR * r * r + weightG * g * g + weightB * b * b);
}
Köszönöm előre is, am jó a progi :) XD

Veyron007 2011.04.25. 00:28:11

@nb: Úgy látom, h Tanár Úr elfogadta nekem a következő kettőt:

"(KÉSZ) CORBA 1: az omniORB omniNames szolgáltatója fusson, a névszolg. gyökerének címét másold át a következő ORBit-os kliensbe és szerezd meg a névszol. gobjektum referenciáját, majd kérd meg az ORB-t, hogy alakítsa sztringgé és a kapottat írasd ki:"
Ezt 2 pontért, 55,5

És

"# (ÉLES) CORBA 2: CORBA 1 omniORB C++ klienssel (CORBA ? nem kizáró)."
Ezt, DE ezt csak 1 pontért, ez azonban 2 pontért volt kiírva. Most van 56,5 pontom, de 57,5-nek kellene lenni.

A hibás mobil javas JAVÍTVA:
"# (ÉLES) Nehogy már megint 1: készíts saját horgászhelyes Java ME horgászjátékot! (help: szobában ******* és Jávácska ONE)"

imgup.com/image-FE3C_4DB4A3B8.jpg

Így már kész a feladat, tehát ezzel 59,5 pontomnak kellene lenni

Grischnak 2011.04.25. 20:05:40

Lehet, hogy ma még nem lesz kész a tesztjavito2.0, de holnap már biztosan.
Azt szeretném kérdezni, hogy ha valaki beküldi előttem a sajátját, akkor még igényt tarthatok-e az elsőbség jogára? (ebben az esetben kevesebb ponttal is beérem)

kecske20 2011.04.25. 20:17:16

(ÉLES) B&L(**) 6.3 példa: 96. oldal 1, 2, 3 művelet csoportok (másik két "6.3"-al egymást kizáró.)

[Roli-PC@doczi complex]$ g++ komplex.cpp -o komplex
[Roli-PC@doczi complex]$ ./komplex
a(1.5, 2.5)
a(0.5, 0.5)

Osszeg:
Ha u=a+b
u ( 2, 3 )

Kulonbseg:
Ha v=a-b
v ( 1, 2 )

Szorzat:
Ha w=a*b
w ( -0.5, 2 )

Hanyados:
Ha x=a/b
x ( 4, 1 )

Minusz egyszeres:
-y ( -1.5, -2.5 )

pi_zoli 2011.04.27. 00:17:32

dl.dropbox.com/u/22824655/K%C3%A9perny%C5%91k%C3%A9p.png
a sorozatok randomgenerátorral készítve külön külön file-ba

pi_zoli 2011.04.27. 00:43:23

dl.dropbox.com/u/22824655/k.png - szórás feltüntetve a könnyebb azonosítás végett

Grischnak 2011.04.27. 01:49:09

data.hu/get/3766688/tesztjav2.tar.gz //NetBeans project
data.hu/get/3766689/thegame1.png
data.hu/get/3766690/lol.png
data.hu/get/3766691/ezis.png
data.hu/get/3766692/alja.png
Kész van hát!
(ÉLES, C++, Qt C++, Java SE) RoboTanár: készíts olyan PC-s programot, ami lefotózott vagy beszkennelt ZH-t kijavít!
Nagyon sok időt fektettem ebbe a programba, de végre kész lett és büszkén mondhatom, hogy forgatástól és mérettől teljesen független. Ez azt jelenti, hogy akár egy 45°ban elforgatot és lekicsinyített/nagyított tesztet is ki tud javítani. Beszkennelt lapokon működik.
Várom a 13 pontot: Csáki Gergely bvrjg9

Veyron007 2011.04.27. 16:44:17

# (ÉLES) Nehogy már 1: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Java ME / NehogyMar1 (help: ******** és NehogyMar példák)

------

imgup.com/image-E1FC_4DB82B93.jpg

letifer 2011.04.27. 23:06:09

(ÉLES) Nehogy már 2: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Java ME / NehogyMar2 (help: ******** és NehogyMar példák)

kepfeltoltes.hu/110427/K_perny_k_p-2_www.kepfeltoltes.hu_.png

hulala1 2011.04.27. 23:42:52

(ÉLES) Nehogy már 2: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Java ME / NehogyMar2 (help: ******** és NehogyMar példák)

noob.hu/2011/04/27/NehogyMar2.png

letifer 2011.04.28. 01:43:22

# (ÉLES) Nehogy már 3: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Java ME / NehogyMar3 (help: ******** és NehogyMar példák)

kepfeltoltes.hu/110428/K_perny_k_p-3_www.kepfeltoltes.hu_.png

hulala1 2011.04.28. 11:49:24

(ÉLES) Nehogy már 4-7: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Java ME / NehogyMar4-7 (help: ******** és NehogyMar példák)

noob.hu/2011/04/28/NehogyMar4.png
noob.hu/2011/04/28/NehogyMar5.png
noob.hu/2011/04/28/NehogyMar6.png
noob.hu/2011/04/28/NehogyMar7.png

forma011 2011.04.28. 19:38:44

(ÉLES) RobotFoci 1, a csapat az Aranycsapat felállásából induljon (help: 7. ea., agent2d.../src/before-kick-off.conf)

kepfeltoltes.hu/view/110428/aranycsapatfelallasa_www.kepfeltoltes.hu_.png

basecamp 2011.04.30. 14:55:27

Sajnos C++ os szófaépítőre nem maradt időm de azért egy összehasonlítást végeztem
egyelőre a C-s és a python-os TCAG között

Íme az eredmény:
imagerz.com/QFdDXV0FAV4

basecamp 2011.05.01. 19:14:45

Végül csak megcsináltam
12 kisbajnokságos feladatok

* (ÉLES C++ és Python) Készítsd el mindkettőben az LZW fa építőt, de ne bináris 0,1-re vagy T, C, A, G betűkre működjön, hanem tetszőleges szavakra (help: korábbi hullám Könyves Kálmános feladata a Python részhez.) Végezz sebességtesztet is a két változattal!

imagerz.com/QFdDXV0BBVM

C++ kód:
#include <iostream>
#include <fstream>

#include <map>
#include <string>

class Fa{

public:
Fa() {};
std::map<std::string, Fa> agak;
};
int melyseg;
void kiir(Fa gyoker){
std::map<std::string,Fa>::const_iterator end = gyoker.agak.end();
std::map<std::string,Fa>::const_iterator it;
for ( it= gyoker.agak.begin(); it != end; ++it)
{
for (int i=0; i<melyseg;i++) std::cout<<"-";
std::cout << "" << it->first <<"\n";
melyseg++;
kiir(it->second);
melyseg--;
}

}

int
main (int argc, char *argv[])
{
char *inFile = *++argv;
std::fstream beFile (inFile, std::ios_base::in);
unsigned char b;
std::string szo;

Fa gyoker;
Fa * myFa = &gyoker;
while (beFile.read ((char *) &b, sizeof (unsigned char))) {
if (b==' '){
if (myFa->agak.count(szo)==0)
{
Fa uj;
myFa->agak[szo] = uj;
myFa = &gyoker;
}
else
{
myFa = &myFa->agak[szo];
}
szo="";
}
else{
szo+=b;
}

}
melyseg=0;
kiir(gyoker);

beFile.close();

return 0;
}

Python:
#!/usr/bin/python

# -*- coding: utf-8 -*-

import commands

import re

#statikus tcag

class Fa(object):

agak={}

class Kivitelezo(object):

gyoker = fa = Fa()

def __init__(self):

pass

def epit(self):

keres = raw_input()

if len(keres) == 0:

self.kiir(self.gyoker)

self.epitmeny(keres)

self.kiir(self.gyoker)

def epitmeny(self, szoveg):

for szo in szoveg:

if self.fa.agak.has_key(szo):

self.fa = self.fa.agak[szo]

else:

self.fa.agak[szo] = Fa()

self.fa.agak[szo].agak={}

self.fa = self.gyoker

melyseg = 0

maxmelyseg = 0

def kiir(self, honnan):

for szo in honnan.agak.keys():

m = (self.melyseg+1)*10

formatum=u"{0:" + str(m) + "d} {1:10s}"

print formatum.format(self.melyseg, "<"+szo+">")

self.melyseg +=1

if (self.maxmelyseg<self.melyseg):

self.maxmelyseg = self.melyseg

self.kiir(honnan.agak[szo])

self.melyseg -=1

def adatok(self):

print "Max mélység: " + str(self.maxmelyseg)

ceg = Kivitelezo()

ceg.epit()

ceg.adatok()

nb · http://fersml.blog.hu 2011.05.03. 15:25:45

@Grischnak: egyelőre 9-et adtam, mert mintha csak egy input tesztképre látnám a jó futást: javacska.lib.unideb.hu/robotanar/

Pato1111 2011.05.03. 18:27:52

(ÉLES) Qt Konvenciók 1

#include "frakszal.h"

FrakSzal::FrakSzal(double A, double B, double C, double D,
int szelesseg, int magassag, int IteraciosHatar, FrakAblak *FrakAblak)
{
this->A = A;
this->B = B;
this->C = C;
this->D = D;
this->szelesseg = szelesseg;
this->IteraciosHatar = IteraciosHatar;
this->FrakAblak = FrakAblak;
this->magassag = magassag;

EgySor = new int[szelesseg];
}

FrakSzal::~FrakSzal()
{
delete[] EgySor;
}

// A szál kódját a Javát tanítokhoz írt Java kódomból vettem át
// www.tankonyvtar.hu/informatika/javat-tanitok-2-2-080904-1
// mivel itt az algoritmust is leírtam/lerajzoltam, így meghagytam
// a kommenteket, hogy a hallgató könnyen hozzáolvashassa az "elméletet",
// ha érdekli.
void FrakSzal::run()
{
// A [a,b]x[c,d] tartományon milyen sûrû a
// megadott szélesség, magasság háló:
double dx = (B-A)/szelesseg;
double dy = (D-C)/magassag;
double reC, imC, reZ, imZ, ujreZ, ujimZ;
// Hány iterációt csináltunk?
int iteracio = 0;
// Végigzongorázzuk a szélesség x magasság hálót:
for(int j=0; j<magassag; ++j) {
//sor = j;
for(int k=0; k<szelesseg; ++k) {
// c = (reC, imC) a háló rácspontjainak
// megfelelõ komplex szám
reC = a+k*dx;
imC = d-j*dy;
// z_0 = 0 = (reZ, imZ)
reZ = 0;
imZ = 0;
iteracio = 0;
// z_{n+1} = z_n * z_n + c iterációk
// számítása, amíg |z_n| < 2 vagy még
// nem értük el a 255 iterációt, ha
// viszont elértük, akkor úgy vesszük,
// hogy a kiinduláci c komplex számra
// az iteráció konvergens, azaz a c a
// Mandelbrot halmaz eleme
while(reZ*reZ + imZ*imZ < 4 && iteracio < IteraciosHatar) {
// z_{n+1} = z_n * z_n + c

ujreZ = reZ*reZ - imZ*imZ + reC;
ujimZ = 2*reZ*imZ + imC;

reZ = ujreZ;
imZ = ujimZ;

++iteracio;

}
// ha a < 4 feltétel nem teljesült és a
// iteráció < iterációsHatár sérülésével lépett ki, azaz
// feltesszük a c-rõl, hogy itt a z_{n+1} = z_n * z_n + c
// sorozat konvergens, azaz iteráció = iterációsHatár
// ekkor az iteráció %= 256 egyenlõ 255, mert az esetleges
// nagyítasok során az iteráció = valahány * 256 + 255

iteracio %= 256;

//a színezést viszont már majd a FrakAblak osztályban lesz
EgySor[k] = iteracio;
}
// Ábrázolásra átadjuk a kiszámolt sort a FrakAblak-nak.
FrakAblak->vissza(j, egySor, szelesseg);
}
FrakAblak->vissza();

}

Grischnak 2011.05.03. 20:47:06

@nb: pedig lefut minden beszkennelt(!) tesztre, csak át kell íni a kód elején a kép nevét, ha más képre akarjuk lefuttatni

letifer 2011.05.04. 14:28:51

(ÉLES) Nehogy már a1: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Android / NehogyMar1 (help: ******** és NehogyMar példák)

kepfeltoltes.hu/110504/K_perny_k_p-4_www.kepfeltoltes.hu_.png

letifer 2011.05.04. 21:15:31

(ÉLES) Nehogy már a2: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Android / NehogyMar2 (help: ******** és NehogyMar példák)

kepfeltoltes.hu/110504/K_perny_k_p-5_www.kepfeltoltes.hu_.png

Klicsko 2011.05.07. 17:33:16

(ÉLES) Nehogy már a3: saját (felélesztés és valami apró módosítás) Android / NehogyMar3 (help: ******** és NehogyMar példák) - "Nehogy már a?" kizáróak

kepfeltoltes.hu/view/110507/NehogyMar3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

basecamp 2011.05.08. 20:25:34

(ÉLES) Sebesta könyv (****) 558. o. Saját (dinamikus, láncolt listából származtatott) verem, sablonosztállyal megvalósítva.
-------------------------------------------------
stack.h
----

template <class T>
class node {
public:
node(T value) {contents=value;}
node<T> *link;
T contents;
};

template <class T>
class single_linked_list {
private:
node<T> *head;

public:
single_linked_list() {}

void insert_at_head(const T value){
node<T> *uj = new node<T>(value);
uj->link = head;
head = uj;
}
T remove_at_head(){
T retval = head->contents;
head = head->link;
return retval;
}
};

template <class T>
class Stack : public single_linked_list <T>{
public:
Stack() {}
void push(const T value) {
single_linked_list <T> :: insert_at_head(value);
}
T pop(){
return single_linked_list <T> :: remove_at_head();
}
};

--------------
test.cpp
----
#include<iostream>
#include<string>
#include"stack.h"
int main(){
Stack<int> verem;
verem.push(1);
verem.push(2);
verem.push(3);
std::cout<< verem.pop() << "\n";
std::cout<< verem.pop() <<"\n";
std::cout<< verem.pop() <<"\n";

return 0;
}

erendil 2011.05.09. 21:04:11

data.hu/get/3809151/gpspasztor.zip
data.hu/get/3809158/gpspasztor.apk
itt a programom már máj 5.-én elküldtem privátba tanárúrnak. de mivel nem kaptam választ gondoltam kiposztolom ide is

nb · http://fersml.blog.hu 2011.05.11. 15:17:41

@Pato1111: Nem valami ilyesmit kéne látnom pl.:

EgySor -> m_Row

szelesseg -> m_Width

erendil 2011.05.11. 16:09:50

> (ÉLES Android Java) GPS pásztor: csilingeljen (vagy valahogy jelezze) ha a készülék kimegy egy előre "megrajzolt" (megadott) téglalapból. - DDN tagoknak rendelkezésre áll eszköz a teszteléshez.
> tisztelt tanár úr a linken küldöm a programot
>
> data.hu/get/3794988/gpspasztor.apk
> data.hu/get/3794996/gpsp2.png
> data.hu/get/3795001/gpspasztor.zip
>
>
> Kedvező válaszát előre is köszönöm:
> Tisztelettel: Sándor Zoltán
süti beállítások módosítása