HTML

Programozó Páternoszter

Ez a Programozó Páternoszter (PP) blogja, a programozásról szól. Aktualitása, hogy a Debreceni Egyetem Informatikai Kara Magasszintű programozási nyelvek 1-2, C++ esattanulmányok, Java esettanulmányok című kurzusainak blogja is egyben.

A vadászat

A Debreceni Egyetem Programozói Évkönyve: az UDPROG projekt. A szakmai fórumunk a Facebook-en. Az új előadások a prezin.
A régi előadások:
Prog1:
1. C bevezetés
2. C tárgyalás
3. C befejezés
4. C a gyakorlatban
5. C++ bevezetés
6. C++ tárgyalás
7. C++ befejezés
8. C++ a gyakorlatban
9. Java platform bevezetés
10. Kvantuminformatikai alg. bev.
Prog2:
1. Java bevezetés
2. Java tárgyalás
3. Java befejezés
4. Java a gyakorlatban
5. Software Engineering bev.
6. Java EE bevezetés
7. AspectJ bevezetés
8. BPMN-BPEL SOA programozás
9. C++ haladó
10. Tensorflow

Kövess engem!

Friss topikok

Linkblog

Homo proponit, Deus disponit* - 2012-2013 őszi félév

2012.12.28. 14:20 nb

A szorgalmi időszak számokban

A nálam lévő 3 laboron 49 hallgatójából 25-en kaptak aláírást a félévi munkájukra, közülük öten megajánlott jelest is szereztek a tárgyból, ugyancsak a félévi teljesítmény alapján, pontosabban az arra épülő versenyben Ők öten jeleskedtek.

Szóbeli vizsga

A hagyományoknak megfelelően itt a tételsort értelmezzük, finomítjuk. Néhány általános megjegyzés a szóbeli vizsgára:

  • az előadások végén kötelezőnek jelzett olvasmányok, ahogy a név is mutatja: kötelezőek
  • papíron nem programozunk általában és a vizsgán sem
  • a vizsgán való sikeres szereplés szükséges feltétele a tételek "jól kell tudni" részének tudása
  • Az írásbeli és szóbeli vizsgán is bármi (jegyzet, könyv, gép) használható, sőt: erősen javallott! S egyben ezért felesleges magolni vagy puskát írni! Ez nem történelem vizsga, ennek megfelelően tipikusan mindig valamilyen forráskódra támaszkodást várok és nem szavalatot vagy mit gondolt Arany Madáchról típusú gondolatmenetet... kóbor memóriafoszlányt vagy hexameterben a Huszt-ot :)

A tételsor alapját szokásosan az előadások kezdő "Minimális gyakorlati cél" és "Minimális elméleti cél" fóliái alapján állítjuk össze.

1. tétel

1. ea.-ból:

Jól kell tudni: egy saját Java platformos (Java SE vagy Java ME vagy Java EE vagy leJOS vagy Android Java) fejlesztést, tapasztalatokat, "mit, miért, hogyan szerveztem, csináltam" stb. bemutatni (Java SE esetén egy "Helló, Világ!" gyors prototípus, vagy egy-két osztályból álló példa nem elfogadható saját fejlesztésnek. A saját Atan alapú RCSS robotfoci csapat viszont nyilván igen. Egyéb platformokon a "Helló, Világ!"  jellegű példa is elfogadható).

help: gyakorlatilag sajár robotfoci csapattal mindenkinek rendelkeznie kell, így ez a beugró nem lehet probléma, egyéb Java SE példára is számtalan volt a kurzusban, az alternatív tabella számolásától a FerSML platformig. Java ME esetén könnyű választás a NehogyMar7-es példa, hiszen ehhez külön könyv is van. Java EE kapcsán pedig remek, de nem könnyű választás a DocBook-os, XSLT-s Portlet. Természetesen a humán genomos C++-ból Javába átírt program (sikeres bemutatása) is elfogadható itt.

Java nyelv kapcsán: karakterkészlet, elemi típusok, vezérlési szerkezetek, deklarációk, tömbök, kifejezések, paraméterátadás, osztályok, példány és osztály szintű attribútumok és metódusok, hozzáférési kategóriák, konstruktor, öröklődés.

2. tétel

2. ea.-ból

Jól kell tudni: polimorfizmusra példákat hozni a gyakorlati jegyzet GoldenTeam FC csapatából

help: a csapatban mély leszármazási fa van: a JátékosAdaptert kiterjeszti a Játékos, azt például a Támadó, azt pedig a Hidegkúti osztály, érdemes megnézni, hogy melyiknek a játékbanVezérlés() fgv.-e, postInfo() fgv.-e fut le. Ezzel megintcsak nem lehet gond, ha a hallgató megpróbált a félév során módosítani az ágensek viselkedésén.

Java nyelv kapcsán: interfészek (különös tekintettel az atan.model.ActionsPlayer és a atan.model.ControllerPlayer interfészekre), csomagok.

Az első tétel saját fejlesztéséhez a hallgató be tudja mutatni UML osztálydiagramjait! (De ha az első tételben nem robotfocit választott a hallgató, itt természetesen a robotfocis elfogadott, de tavalyi C++ példára készített osztálydiagramok nem, kivéve, ha ezek a diagramok a RForest FC++-ból vannak, mert az természetesen elfogadható)

3. tétel

3. ea.-ból

Jól kell tudni: az első tétel saját fejlesztéséhez OO metrikát kiszámolni (a robotfocis Maven projektek számolják, laboron konkrétan a ciklomatikus komplexitást néztük pl.)


help: az igényesek itt az mvn site (vagy sonar:sonar :) után böngészik a legenerált riportokat és ráböknek egyre, például a 2. ea. 125-től mutatott Sonar és Xradar Maven bővítmények használatával; mondjuk a Fedezet esetén a NOC-ra (leszármazottak száma) DIT-re (leszármazási fa mélysége) RFC-re (kiket hívogat)

De már a ciklomatikus komplexitás megmutatásával is tökéletesen megelékszek, a szokásos kérdés megválaszolásával: melyik a projekt legbonyolultabb függvénye.)


Java nyelv kapcsán: kivételkezelés

4. tétel

3. ea.-ból

Jól kell tudni: saját kivételosztály készítése (pl. a Jávát tanítokét dolgoztuk fel.)

help: itt elég a Jávát tanítok példáját feléleszteni vagy ismertetni.


Java nyelv kapcsán: párhuzamosság (különös tekintettel a SwingWorker osztály használatára).

5. tétel

4. ea.-ból

Jól kell tudni: XML dokumentum jól formázottsága, érvényessége (példának használhatod akár a saját csapatod pom.xml-jét, de számos XML dokumentummal találkoztunk a félévben az AIML-től a PBEL-ig) vagy a humán genomos védett program C++-ból történő átírása Java-ba.


help: itt elég validálni egy XML állományt, aki nagyon igényes, az egy Relax NG-s szurkolói avatárt validál a jing-el, aki minimalista, az egyik focicsapat pom.xml-jén nyom egy jobb gombot a NetBeans-ben és a Validate-el validál.

Java nyelv kapcsán: leJOS viselkedés API-jának (subsumption architecture) részleges ismerete

6. tétel

4. ea.-ból

Jól kell tudni: Apache Maven koncepció, használata a gyakorlati jegyzet robotfocis csapatai projektjeinél

help: gyakorlatilag mindenki védte a csapatát, ami tipikusan Maven projekt, így nem okozhat gondot beszámolni arról, hogyan használtad/használod.

Java nyelv kapcsán: JAXP, SAX, DOM API-k részleges (saját példán alapuló) ismerete vagy a humán genomos védett program C++-ból történő átírása Java-ba.

7. tétel

4. ea.-ból

Jól kell tudni: Java ME MIDP programot parancssorból felépíteni vagy a humán genomos védett program C++-ból történő átírása Java-ba.

help: az előadásban lépésről-lépésre lefóliáztuk

Java nyelv kapcsán: Java ME MIDP API részleges ismerete vagy az első előadásban látott Gartneres elemzések értelmezése.

8. tétel

5. ea.-ból

Jól kell tudni: a saját robotfoci csapathoz készített Junit teszt

help: a GoldenTeamFC-0.0.3-project.zip gps függvényéhez írtat elég bemutatni: http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/mircsource/

Alkalmazások skálázhatósága, EJB, fürtözés.

9. tétel

6. ea.-ból

Jól kell tudni: üzleti folyamatot lerajzolni BPMN nyelven

help: jöhet az előadás laborkártyája picit kiegészítve, de leírhatsz bármit: a hallgató kurzusválasztásától a teafőzésig... illetve azt igényeseknek érdemes átfutni az ajánlott irodalmat

AspectJ nyelvi bevezetés: vágási pont, csatlakozási pont, tanács, átszövő vonatkozás.

10. tétel

7. ea.-ból

Jól kell tudni: a saját robotfoci csapathoz készített AspectJ szövés

help: volt triviális (GoldenTeamFC-0.0.4-project.zip) és egy picit komplexebb (GoldenTeamFC-0.0.4sumkick-project.zip): http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/mircsource/


A BPMN nyelv (és az egyéb vállalati folyamatleíró nyelvek részleges ismerete, koncepciója említés szinten)

További szabályok

  • 54 pont felett (nagyobb egyenlő), +3 jegy az írásbelihez, ha az elégtelentől jobb, a szóbelin is +3 (ha az elégtelentől jobb) és a hallgató az általa választott három tételből húz.
  • 18 pont felett (nagyobb egyenlő), +2 jegy az írásbelihez, ha az elégtelentől jobb, a szóbelin is +2 (ha az elégtelentől jobb) és a hallgató az általa választott hat tételből húz.
  • 9 pont felett (nagyobb egyenlő), +1 jegy az írásbelihez, ha az elégtelentől jobb, a szóbelin is +1 (ha az elégtelentől jobb) és a hallgató az általa választott nyolc tételből húz (tehát az összesen 10-ből kettőt biztosan elkerülhet).

Írásbeli vizsga

Az írásbelin a korábbi tesztek felől tovább lépük ebben a félévben: méginkább a valódi programozás, valódi programozási feladatok megoldása felé.

 A korábbi írásbeli tesztek hangulata

Tegnap megírtuk az első tesztet, már gépelem az eredményeket a Neptunba. Hagyományainknak megfelelően közreadom az egyik csoport feladatsorát.

Ugyancsak "tartva a hagyományokat" valódi informatika vizsga volt:

 

Új szelek a vizsgán

Az elmúlt napokban összeállt bennem az új írásbeli vizsga, amelyről már szivárogtattam ki mailekben, kommentekben pár gondolatot. Íme ezek összefoglalva, természetesen garancia nélkül; a vizsgát utólag tudjuk majd igazán hitelesen bemutatni :)

  • mindenképpen szükséges saját gép, de nem csupán egy szimpla gép, hiszen nem doksi olvasásra használod majd!... hanem a fejlesztő mérnök kedves barátja, azaz olyan gép, amelyet tudsz programozási feladatok megoldására is használni
  • a feladatok egyéniek lesznek, amelyeket vagy webről tudsz letölteni, vagy tőlem veszel át penin a vizsga elején
  • már maga a feladat elolvasása is a vizsga szerves része lesz; ez ugye elég megjósolható dolgot jelent, de a biztonság kedvéért: a feladat egy kódolt bináris állomány lesz, amelyet csak akkor tudsz majd elolvasni, ha megtöröd... lerágott csont volt ez már az elmúlt 2 félévben (annyit még segítek, hogy a hibás RSA-s kód törése ebben a félévben nem volt, tehát a kódolt vizsgafeladatnál se erre számíts)

Összefoglalva az írásbelit inkább azoknak ajánlom, akik biztosak a programozói tudásukban. A sikeres felkészüléshez pedig azt javaslom, hogy a laborok témáit nézd át és még külön figyelj oda a közös feladatsorba általunk delegált feladatokra!

*: http://hu.wikiquote.org/wiki/Latin_k%C3%B6zmond%C3%A1sok

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://progpater.blog.hu/api/trackback/id/tr284983986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roland8U2 2013.01.04. 14:52:55

Tanár Úr, az írásbeli vizsgán kicsit pontosabban, milyen jellegű feladatokra számíthatunk?

Thorles 2013.01.04. 15:11:44

Először is: Boldog új évet kívánok Tanár Úrnak és Családjának, valamint blog minden olvasójának! Másodszor, pedig engem is érdekelne, amit Roland kérdezett.

Botond

nb · http://fersml.blog.hu 2013.01.06. 14:46:14

@Thorles: magam is minden kedves blogolónak BUÉK. A vizsgával kapcsolatos kérdés engem is erősen foglalkoztat. Szeretnék továbblépni "a valódi programozás" számonkérése felé. Hiszen a száraz teszt bár személyre szabható, mégis avas... nem beszélve arról, hogy ezeket a tipikus laborkártya/közös számonkérés fórumokon kb. boncolgattuk is.

Az írásbeli vizsgára koncentrálva néhány momentum már él bennem és úgy eltölt lelkesedéssel, hogy kicsit ki is szivárogtatok előzetesen (de persze garanciát nem vállalva :) Hiszen most csak agyviharozunk. Tehát:

- mindenképpen kelleni fog gép, de nem csupán egy gép, hanem a fejlesztő mérnök kedves barátja, azaz olyan gép, amit tud programozási feladatok megoldására is használni

- a feladatok egyéniek lesznek, amelyeket vagy webről tölt le a vizsga elején a hallgató, vagy tőlem átvesz penin

- már maga a feladat elolvasása is a vizsga szerves része lesz :) ebből ez a ("az egyáltalán a feladat elolvasása") rész már kitalálható. Kitalálható?

Tehát az írásbelit inkább azoknak ajánlom, akik biztosak a programozói tudásukban.

De agyviharozzunk még bátran, hiszen az a közös feladat, hogy a C++ védést át kell írni Javába, az is hallgatói felvetésre került be a közös csokorba :)

nb · http://fersml.blog.hu 2013.01.07. 14:14:12

@nb: Nos, kitalálható volt tehát?

nb · http://fersml.blog.hu 2013.01.08. 12:19:29

@szucs.jani: anélkül én már a menzára sem megyek el :)

Roland8U2 2013.01.08. 16:42:55

tehát Tanár Úr ha jól értelmezem akkor kapunk egy feladatot és megoldjuk és utána elküldjük Tanár Úrnak emailbe és Tanár Úr kiértékeli később, otthon?

nb · http://fersml.blog.hu 2013.01.08. 19:06:39

elképzelésem szerint a vizsga végén felmásoljátok a nálam lévő gépre és azt nézem meg, de a vizsga alatt beérkezett is lehetséges, de nem kiváltó alternatívaként, hanem csak kiegészítésként. (Azt elkerülendő, hogy valamit a vizsa után kapjak meg, mondván, hogy lassú volt a kézbesítés :)

nb · http://fersml.blog.hu 2013.01.09. 12:03:00

Örömmel jelenthetem, hogy összeraktam az írásbeli vizsgát; olyan izgalmas, hogy magam meg is csináltam iziben.

Annyi jótanácsom azonnal van, hogy hozzatok magatokkal minden progit, amivel foglalkoztunk, vagy a közös feladatsor említi... gondoljátok át a félévet. Pl. az EXOR törő korábban már felmerült itt a kommentekben, de ne csak konzervként kezeljétek a progit, mert szinte biztos, hogy bele is kell nyúlni a progikba... ami nem lehet idegen, hiszen pl. az említett kapcsán progpater.blog.hu/2012/10/09/negyedik_het_kick-off_valoban ennek érdemi feldolgozása még kötelező feladat is volt: "az előző poszt ExorToro osztályából 3 kérdés a binombak és az Övét megválaszolni," pl.

Szóval így érdemes készülni, a blog posztjainak progijainak és az előadás progijainak és a közös feladatsor progijainak az átnézésével.

Van kérdés? :)

Roland8U2 2013.01.09. 12:23:25

És a pontozás hogy lesz Tanár Úr?

nb · http://fersml.blog.hu 2013.01.09. 13:16:08

@Roland8U2: mindenki majd egy adott szintre próbálja "belőni magát" - az "én ilyen vagy olyan osztályzatot szeretnék szerezni" jegyében - ehhez nézem majd a megoldásának néhány elemét, amelyet akár pontszerűsíteni is lehetne, hogy mérni lehessen az 5% óralátogatási kedvezményt, de lehet, hogy egyszerűen a megnézett (pl.) 3 "sarokpont"-ból egyet elengedek az 5% fejében, de a megoldási kulcsot még nem tisztáztam le magamban, amint a jelen válaszomból is látszik.

j0Co 2013.01.12. 14:12:49

Az írásbeli vizsga eredményei mikorra várhatóak?

nb · http://fersml.blog.hu 2013.01.12. 20:05:01

@j0Co: az imént elküldtem az értékelésemet a Neptunban, illetve egyelőre részlegesen a jegyeket is beírtam.

cccp.flashlight 2013.01.12. 20:18:15

és akinek meg kell keresni tanárúrat az hol és mikor tudja megtalálni?:D

Sipikee 2013.01.12. 20:27:23

Hétfőn szóbeli vizsga elejére/végére be lehet menni Tanár Úrhoz?

Stopi 2013.01.12. 20:32:04

Figyelmetlenségből kihagytam a kisbajnokságos nickem a vizsgás zipből. Az adataimat elküldöm e-mailben,ha még megoldható a gond

Chelsea_FC (törölt) 2013.01.13. 10:26:35

A hétfői szóbeli vizsga melyik teremben lesz?

nb · http://fersml.blog.hu 2013.01.14. 08:28:10

hagyományosan a kar közösségi részeiben szoktunk vizsgázni, ha nem túl hideg, akkor a sóhajok hídján pl. de a szobámhoz, ha jöttök, akkor van cetli, hol vagyunk, ha nincs, akkor a default a folyosó két végén a közösségi tér.

Bape 2013.01.18. 23:52:27

A következőket szeretném kérdezni:

- Először is, az ötös tételnél ha a beugrónál az xml dokumentum jól formázottsága részt választjuk, ott elég ha szóban elmondjuk hogy mikor jól formázott egy xml dokumentum aztán NetBeansben nyomunk egy validatet a GoldenTeam-es pom.xml-re, vagy tanár úr ott kérdez még valamit?
Illetve, hogy ha teszem azt a kettessel megelégszek akkor a tételnél az elegendő ha a leJOS api alapján bemutatom az ön által írt RobotCarRacing-et?

- Másodszor, a saját kivételosztály készítéséről szeretnék érdeklődni. Ez lehet, hogy buta kérdés lesz. A help részben az van, hogy elég a javát tanítok-os példát ismertetni, akkor most mégse kell nekünk magunknak saját kivételosztályt írni, elég ha ismertetjük az ön által írtat? Ha igen, akkor konkrétan miket tetszik kérdezni belőle? Ha nem, akkor elég megírnunk magát a kivételosztályt, vagy kell mellé írni progit ami "felhasználja"?

- A hármas tételnél a kivételkezelés alatt miket tetszik konkrétan kérdezni? Elég ha az előadás diák alapján elmondom a kivételkezelés lényegét, vagy több kell oda?

- Az AspectJ szövésnél írnunk kell egy saját szövést, vagy ott is elég az önét ismertetni?

- Amikor BPMN nyelven leírunk egy "tetszőleges" folyamatot, ott az rendben van, ha a nyelvnek csak a legalapabb elemeit használom fel? Én a reggeli egyetemre készülésemet írtam le és tettem bele két terminate eventet, egy event based gateway-t, meg egy eventet, csak hogy legyen benne valami, de azokat leszámítva kb olyan mint egy folyamatábra amit középsuliban tanultunk. Attól az még elég lesz?

Előre is köszönöm a segítséget.

FValente 2013.01.24. 19:45:51

Jó Napot Tanár Úr!
kérdésem lenne a szóbeli 7.tétele kapcsán
végig mentem a beugró parancssor felépítésén megcsináltam notepad++-al a MANIFEST.MF-t meg az elso.jad-ot..majd létre jött a NehogyMar1MIDlet mappájában a jar fájl is a parancssor létrehozása során
viszont a c:\WTK2.5.2\bin\emulator -Xdescriptor:elso.jad
erre a következő üzenetet dobja:
com.sun.kvem.midletsuite.InvalidJadException: Reason = 31

ezt nem egészen értem h miért adja hiszen pontosan követtem a diasor felépítését és nem a kívánt eredményt kapom
ugye a MANIFEST:
MIDlet-1: elso, elso.png, NehogyMar1MIDlet
MIDlet-Name: elso
MIDlet-Vendor: nORBi
MIDlet-Version: 1.0
MicroEdition-Configuration: CLDC-1.1
MicroEdition-Profile: MIDP-2.0
a JAD:
MIDlet-1: elso, elso.png, NehogyMar1MIDlet
MIDlet-Jar-Size: 1382
MIDlet-Jar-URL: elso.jar
MIDlet-Name: elso
MIDlet-Vendor: nORBi
MIDlet-Version: 1.0
MicroEdition-Configuration: CLDC-1.1
MicroEdition-Profile: MIDP-2.0
the jar size value in the application descriptor does not match the real jar file size

FValente 2013.01.24. 19:47:13

az utolsó sor a Reason 31 után van csak elíródot:D

nb · http://fersml.blog.hu 2013.01.25. 08:28:59

@FValente: az OK., hogy követted, de a szoftverek is ugyanazok? (pl. "Sun"-os Java, verziók stb.)

nb · http://fersml.blog.hu 2013.01.25. 08:49:25

@Bape: Adtam kis időt a közösségnek, de csak rám marad a válasz :)

> - Először is, az ötös tételnél ha a beugrónál az xml dokumentum jól formázottsága részt választjuk, ott elég ha szóban elmondjuk hogy mikor jól formázott egy xml dokumentum aztán NetBeansben nyomunk egy validatet a GoldenTeam-es pom.xml-re, vagy tanár úr ott kérdez még valamit?
Illetve, hogy ha teszem azt a kettessel megelégszek akkor a tételnél az elegendő ha a leJOS api alapján bemutatom az ön által írt RobotCarRacing-et?

Igen és igen. (Pár szóban érdemes megvilágítani a jól formázottságot és az érvényességet. Lehet mese is a böngészőháborútól kezdve, de azt úgyis lelőjjük. A definiálás sem kell W3C-s precizitással. Elég ha kiderül, hogy tudsz pár triviális nem jólform. esetet, pl.: hiányzó bezáró tag, skatulyázás elrontása. A validításnál pedig a lényeg érzékelése, hogy a doksinak egy neylvtan előírásainak kell megfelelelnie).

Aki le akar nyűgözni, az nyilván nem a NetBeansben kattintva validál, hanem parancssorból :) Ha ez a valami egy FerSML-es RelaxNG alapú validálás, az még lenyűgözőbb :)

Ha már kérdeztetsz velem valamit, akkor íme, az említett pom.xml kapcsán: milyen nyelvtannak kel megfelelnie? Nézed a pom.xml-ed, onnan nyitod a maven.apache.org/maven-v4_0_0.xsd nyelvtant és abban pl. valami triviálisat megnézel, pl., hogy a developers tagon belül tényleg lehet a developer.

> - Másodszor, a saját kivételosztály készítéséről szeretnék érdeklődni. Ez lehet, hogy buta kérdés lesz. A help részben az van, hogy elég a javát tanítok-os példát ismertetni, akkor most mégse kell nekünk magunknak saját kivételosztályt írni, elég ha ismertetjük az ön által írtat? Ha igen, akkor konkrétan miket tetszik kérdezni belőle? Ha nem, akkor elég megírnunk magát a kivételosztályt, vagy kell mellé írni progit ami "felhasználja"?

Itt, ha a hallgató a Javát tanítokos "sajátot" választja, akkor első körben azt szoktam kérni, hogy váltsuk ki (ugye pl. fájlból építő konstruktor dobja a saját "RosszLabir" kivételt, ha nincs mega fájl, de emlékeim szerint a szerkezet kapcsán is jöhet, ha hibás a szerkezeti fájl... tehát ezeket érdemes megnézni).

> - A hármas tételnél a kivételkezelés alatt miket tetszik konkrétan kérdezni? Elég ha az előadás diák alapján elmondom a kivételkezelés lényegét, vagy több kell oda?

Az előző beugró tudása itt is jól jön, s kis (tényleg max pár mondat) mese az "ellenőrzött" és "nem ellenőrzött" kivételekről.

> - Az AspectJ szövésnél írnunk kell egy saját szövést, vagy ott is elég az önét ismertetni?

Elég a foci csapatban lévő természetesen.

> - Amikor BPMN nyelven leírunk egy "tetszőleges" folyamatot, ott az rendben van, ha a nyelvnek csak a legalapabb elemeit használom fel? Én a reggeli egyetemre készülésemet írtam le és tettem bele két terminate eventet, egy event based gateway-t, meg egy eventet, csak hogy legyen benne valami, de azokat leszámítva kb olyan mint egy folyamatábra amit középsuliban tanultunk. Attól az még elég lesz?

Ilyesmi laborkártya nem volt, hogy azt kell befejezni. A laborkártya a vizsgán könnyen előkerülhet. Ebben a félévben azért nem került elő, mert sokan gyorsan elvéreztek és nem jutottunk addig a vizsga élmények szerzésében. (Azért veszem elő őket szívesen, mert várhatóan a hallgatók erre sokkal nagyobb eséllyel tudhatják a választ, mint kreatív-új kérdésekre.)

nb · http://fersml.blog.hu 2013.01.25. 08:51:41

@nb: Ilyesmi laborkártya nem volt, hogy azt kell befejezni? Itt lemaradt a kérdőjel, mert nyilván volt!

det27 2013.01.28. 10:17:46

vizsgalétszám növelés nem lehetséges?
süti beállítások módosítása