HTML

Programozó Páternoszter

Ez a Programozó Páternoszter (PP) blogja, a programozásról szól. Aktualitása, hogy a Debreceni Egyetem Informatikai Kara Magasszintű programozási nyelvek 1-2, C++ esattanulmányok, Java esettanulmányok című kurzusainak blogja is egyben.

A vadászat

A Debreceni Egyetem Programozói Évkönyve: az UDPROG projekt. A szakmai fórumunk a Facebook-en. Az új előadások a prezin.
A régi előadások:
Prog1:
1. C bevezetés
2. C tárgyalás
3. C befejezés
4. C a gyakorlatban
5. C++ bevezetés
6. C++ tárgyalás
7. C++ befejezés
8. C++ a gyakorlatban
9. Java platform bevezetés
10. Kvantuminformatikai alg. bev.
Prog2:
1. Java bevezetés
2. Java tárgyalás
3. Java befejezés
4. Java a gyakorlatban
5. Software Engineering bev.
6. Java EE bevezetés
7. AspectJ bevezetés
8. BPMN-BPEL SOA programozás
9. C++ haladó
10. Tensorflow

Kövess engem!

Friss topikok

Linkblog

A félév záróvédése

2012.04.27. 17:58 nb

A félév közepén a védendő (Humán Genomos) programra a z3a7.cpp, z3a8.cpp aktuális verziók szolgáltatták az alapot. Ahogy a számozás is mutatja, ezek együtt finomodnak a védésekkel: ha van valami hiba vagy észrevétel, akkor annak javítása, vagy implementálása lehet éppen a védésen a kérdésed. De ha minden jól ment, akkor ez már Neked történelem és jöhet a félév végi védés. Immár majd egy valódi programban!

Ám még előtte, akinek esetleg még jönne az első védés miatt, annak néhány gondolatébresztő kérdést itt is megelőlegezünk:

Mit írhattam be a kódba, ha arra az alábbi hibákat kaptam:
z3a7.cpp:sor:oszlop: error: ‘LZWBinFa::Csomopont::Csomopont(const LZWBinFa::Csomopont&)’ is private
z3a7.cpp:sor:oszlop: error: within this context
z3a7.cpp:sor:oszlop: error: ‘LZWBinFa::Csomopont& LZWBinFa::Csomopont::operator=(const LZWBinFa::Csomopont&)’ is private
z3a7.cpp:sor:oszlop: error: within this context

A záróvédés

 A záróvédésre egy könnyebb és egy nehezebb feladat választható. A könnyebb már be van vezetve a http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/konyvek/PROP/prop.book.xml.pdf készülő jegyzetben. Bármelyiket is választja a hallgató, a szebb megoldásokat készítő sikeres védők egyben meghívást kapnak a DDN-be (Debreceni Fejlesztői Hálózat). Ezzel a tagsággal például a Mobil programozás tárgy iránt érdeklődők máris kölcsönözhetik mondjuk a DDN LG Optimus 2X P990 Androidos mobilját a saját tapasztalataik megkezdéséhez, vagy bejáratosak lehetnek a hallgatói kutatóterembe stb. ... de ne szaladjunk ennyire előre, először védjünk sikerrel, s még előtte élvezzük ezeket a robotfocis feladatokat! Ezekkel fogunk foglalatoskodni az elkövetkező három hétben.

Aki már a május elsejei héten be tudja vállalni a védést, annak áll a +10 trófea, a másodiknak a +7 amint az előző védéseknél is volt ilyen felajánlásom. Hajrá!

Debreceni Lobogó - Debreceni Egyetértés - Debreceni Hivatásos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az elmúlt hét labor témája a Bolyongó FC++ csapat volt, bár ezt némiképp eltakarták a védések. A jelen utolsó hét laboranyaga elvben a Debreceni Lobogó FC++, a Debreceni Egyetértés FC++ és a Debreceni Hivatásos FC++ csapat áttekintése és a kapcsolódó feladatok megoldása, melynek kapcsán az alábbi trófeákat ajánlom fel (ezek gyakorlatilag a könyv feladatai)

  • 3/3 Vonal feladat (bemutatva rcg-ben egy várt működést)
  • 3/4 Közös ős (bemutatva a kódot és forduljon, fusson)
  • 3/3 Távolsághoz erő (bemutatva rcg-ben egy várt működést)
  • 3/25 Bedobás és szöglet (bemutatva rcg-ben egy várt működést)

172 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://progpater.blog.hu/api/trackback/id/tr974476894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.07. 10:10:15

@mamenyaka:

az alábbi kódod

for(;;)
{
std::cout<<thisclient->bl.get_time () << "\n";
if (!thisclient->bl.get_see_ball ())
{
thisclient->sndCmd ("(turn 10)");
usleep(1000*1000);
}
else
if (std::abs (thisclient->bl.get_ball_ang ()) > 5.0)
{
std::cout << thisclient->bl.get_ball_ang() << "\n";
std::snprintf (buf, 20, "(turn %d)", thisclient->bl.get_ball_ang ());
thisclient->sndCmd (buf);
usleep(1000*1000);
}
}

valami ilyesmi módosítására, hogy mit ír:

for(;;)
{
usleep(100*1000);

std::cout<<thisclient->bl.get_time () << "\n";

if (!thisclient->bl.get_see_ball ())
{

if (std::abs (thisclient->bl.get_ball_ang ()) > 5.0) {
std::cout << thisclient->bl.get_ball_ang() << "\n";
std::snprintf (buf, 20, "(turn %d)", thisclient->bl.get_ball_ang ());
thisclient->sndCmd (buf);
} else {
thisclient->sndCmd ("(turn 10)");

}
}
}

s ugye a BFC++-ben a time-val igazából nem foglalkoztuk (nem nézzük csak a see után, ha az idő is kell, akkor ki kel venni pl. a body_sense-ekből is, majd teszek ki további csapatokat, de Te magad is bővítheted nyilván)

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.07. 10:13:16

@mamenyaka: persze, azért is szerveztem át az iménti kódod, mert a szög csak akkor érvényes, ha igaz a see_ball, vannak olyan változatok, ahol minden érzékelés mellett egy időbélyeg is van, illetve "öregedésmérő", de egyelőre szerintem ez is megteszi, hogy akkor vegyük ki a szöget, távot a laszti esetén, ha a látjuk azt mondja, hogy igen, később nyilván már irreleváns az értéke.

2012.05.07. 11:37:58

Sehogy se mukodik, csak ha nagyobb usleep-et allitok be. Pl. usleep(300*1000) mar jol mukodik.

Kod:
codepad.org/fUJT30RV

Kimenet:

419 - HolALabda?
420 - HolALabda?
420 - HolALabda?
422 - HolALabda?
423 - HolALabda?
423 - HolALabda?
425 - Szog: 26
426 - Szog: 17
426 - Szog: 17
428 - Szog: -26
429 - Szog: -43
429 - Szog: -43
431 - Szog: 26
431 - Szog: 26
432 - HolALabda?
432 - HolALabda?
434 - Szog: 34
435 - Szog: 24
435 - Szog: 24
437 - Szog: -36
438 - HolALabda?
438 - HolALabda?
440 - Szog: -39
441 - HolALabda?
441 - HolALabda?
443 - Szog: -22
444 - Szog: -33
444 - Szog: -33

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.07. 11:50:10

@mamenyaka: szervereden 100 vagy 150 milliseces a ciklus?

még a belső if, ha nem teljesül, akkor van "lyuk" a kiíratásokban, de amúgy az most látszik a kódodban és a kimenetben, hogy ha van see_ball elég szépen adja a szöget, mi ezzel a probléma szerinted?

2012.05.07. 16:43:54

Nekem úgy tűnik, hogy rendesen telik az idő, esetleg baj van az usleeppel?

A legelső programrészletnél értem mostmár, hogy mi okozta a problémát, viszont az új programban meg nem jól telik az idő és emiatt kétszer is visszaadja ugyanazt a szöget, ami megzavarja az ágenst.
Erre gondoltam ki azt a megoldást ami itt található, mert ez csak akkor kezd bele a számolásokba, ha már eltelt egy szimulációs ciklus:
codepad.org/82nvdbcb

Nem szeretném hogy az egész blogot ellepje ez a véget nem érő "valami mindig nem úgy működik, ahogy azt szeretném" beszélgetés, ezért csak arra volnék kíváncsi, hogy életképes-e a fenti megoldás, és esetleg, hogy kellene megoldani, hogy ne 1 2 4 5 7 8 ... számoljon (a sense_body számolását is fel kell használni még a see mellett?)

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.07. 16:53:42

@mamenyaka: a blog miatt ne aggójd, hiszen azért tartjuk. Magam inkább azért aggódok, mert kevesen írnak. Pedig bárcsak lenne sok "véget nem érő" szál.

Még nem néztem a kódot, de az "1 2 4 5 7 8" probléma filozófiai szinten meglepő Tőled, aki a feltétel nélküli labdapattogó feladatra egyedi időzítős-szálas megoldást adtál. Abban sz értelemben, hogy az ágens esetén törekedhetsz a tökéletesre, de az élő rendszerek és az áhított MI-s rendszerek sajátja, hogy hiányos, töredezett inputból is a "tökéletes" választ adják. Anélkül, hogy elbagatellizálnám az "1 2 4 5 7 8" problémádat, gondolj bele, hogy pl. maga a használt (UDP) protokoll is egy nem megbízható összeköttetés mentes protokoll :)

2012.05.07. 17:34:05

Igen, ezzel persze tisztában vagyok, csak az volt a meglepő, hogy úgymond hibásan tökéletes. Hiszen tartja magát a minden harmadik számot "elhagyom"-hoz és nem pedig véletlenszerűen hagy el számokat.

nimuss 2012.05.07. 18:01:09

Üdv!

Tudna valaki erre valami megoldást?
www.youtube.com/watch?v=TW973fNk60w

Már többször újraraktam az összes csomagot... 2x már a linuxot is.. Mitől lehet ez? (már 1 játékosnál is)

A videóban lévő csapat a BolyongóFC++ semmi módosítás nélkül.

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.07. 18:08:37

@nimuss: attól tartok ez éppen az a probléma, amit a rendszergazdák sem tudnak megoldani egy ideje. Egy fórumon olvastam egy spanyol kolléga bejegyzését, hogy talán az rcssserver hibája, az ok a nyelvi beállításokkal kapcsolatos... pontosabbat sajnos nem tudok. De azóta (magam mondjuk az előtt is, így nem futottam bele, csak itteni gépen talán) figyelek, hogy US English Linuxot tegyek fel és futnak is vagy 5-6 gépemen ezek a progik e nélkül az "összeesik a játék" jelenség nélkül. (A triviális LC_ALL-os nyelvi állítgatás nem jött be, bár sokat nem is kísérletezgetem.) Ha minden kötél szakad, a Batfai_Prog1 jól megy, ott is US English Linux van virtualizálva.

nimuss 2012.05.07. 18:15:15

@nb: Köszönöm, hát akkor újrarakom mégegyszer :)

nimuss 2012.05.07. 21:58:56

+2p saját felállás a BFC++-hoz
www.kephost.com/images4/2012/5/7/0ke06yy1qclgwgrj19bg.png

@nb: újratelepítés után már megy szuperül, köszönöm!

Laci27 · http://descargapeliculas.net/.dev12/scripts/nirvana-logo-i5.jpg 2012.05.08. 09:58:40

Egy kis segítséget kérnék. Az rcssserver telepítésekor, miután a ./configure parancs sikeresen lefut, a make parancsnál egy ilyen hibát kapok:

kepfeltoltes.hu/view/120508/Screenshot_at_2012-05-08_09_55_30_www.kepfeltoltes.hu_.png

Toma89 2012.05.08. 10:04:08

@Laci27: Hello! Nálad is az a gond, hogy nincs felrakva a boost csomag.

Innen tudod letölteni és az rcssserver előtt fel tudod telepíteni, utána már működnie kell:

Link: sourceforge.net/projects/boost/files/boost/1.49.0/boost_1_49_0.tar.gz/download

2012.05.08. 16:15:41

Megvan a válasz pár kérdésemre:
a sima (init Team) parancs a V3-as ágenst indítja útnak, ami a (see-ben ball, goal, flag paramétereket kapja.
Ezzel ellentétben az (init Team (version 14)) V14-es ágense a (see-ben b, g, f paramétereket kap, meg még sok más egyebet is. Szóval a Version miatt voltak másak nálam a (see-k.
Továbbá, ha a (sense_body-ból olvasom ki az időt, akkor nem lesz kihagyásos, szoval szépen 1 2 3 4 5....

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.08. 17:21:29

@mamenyaka: remek! megszavaznék erre 3 pontot :)

a laboron is beszéltük talán, hogy V3 az alapért, de az nekem is új volt, amit megnéztél, hogy ennyit változott a protokoll.

a sense_body-ban jövő time kivétele alapvető az idő kezeléséhez, ez nem volt meglepő, de nyilván a többieknek is érdekes, hogy aki a BFC++-vel dolgozik, annak bővíteni érdemes az ll flex fájlt, ha időt akat kezelni és persze ugyanez igaz a zászlókra (egyet tettem bele demóként, bár nem használom) társakra stb.

S általában is igaz a logolás és a logok tanulmányozása (a BFC++-ban talán bent is hagytam kommentben a szenzor és az aktor résznél is egy-egy bekommentezett logoló if-et)

nimuss 2012.05.09. 11:06:11

+10 trófea

Saját csapattal megvertem a BolyongóFC-t :)

rcg: www60.zippyshare.com/v/41890900/file.html

katonagy 2012.05.09. 12:30:08

Egy kis segítséget kérnék. Amikor elindítom a Virtualbox-al a Batfai_Prog1 imaget és kiválasztom a Fedorát, akkor "Loading Initial Ramdisk" közben kritikus hibával leáll az egész. A pontos hibaüzenet:
ERROR [COM]: aRC=VBOX_E_INVALID_VM_STATE (0x80bb0002) aIID={1968b7d3-e3bf-4ceb-99e0-cb7c913317bb} aComponent={Console} aText={Invalid machine state: PoweredOff (must be Running, Paused or Stuck)}, preserve=false

A VMware már az image importálásánál hibát ír ki:
The import failed because C:\...\Batfai_Prog1.ova did not pass OVF specification conformance or virtual hardware compliance checks.
Valakinek van valami ötlete mi lehet a megoldás?

KDániel 2012.05.09. 17:56:30

@nb: A védéshez mit kell vinni, csak a client forrását?

2012.05.09. 20:09:37

részvétel a _labormeccs_-en +3

almatkortet 2012.05.09. 22:11:42

Valaki tudna segíteni?
Próbálom beüzemelni az rcssservert de az src/rcssserver parancs kiadásakor version mismatched hibát kapok.

egy rm -rf paranccsal oldottuk meg laboron, de már nem emlékszem pontosan mi is volt.
Aki tudja, legyen szíves írja meg.

Toma89 2012.05.10. 09:34:51

Csináltam saját felállást és sikerült megvernem 4-3-ra a BolyongoFc-t. A saját felállást a BFC++ átírásával értem el és a saját csapat kialakításához is a BFC++ forrásait használtam fel. Még nagyon kezdetleges és közel sem tökéletes megoldás(öngól), de nagy részt sikerült elérnem, hogy a saját csapatom az ellenség kapujára lőjjön.

Az rcg fájl: www6.zippyshare.com/v/76259899/file.html

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.10. 10:00:10

@almatkortet: ahogy a laboron is tettük: ha korábban futott már más rcssserver, akkor valószínűleg létrejött pár rejtett állomány, ezeket töröld le, pl.:

rm -rf ~/.rcss*

de azért figyelj, hogy legyen pl. pont, mert a -rf észnélkül rekurzívan mindent töröl!

devilirium 2012.05.10. 11:56:52

Forditasi hiba, miutan a konyv szerint elkezdem parhuzamositani. Arch Linux, nem tudom mit kellene tennem.

/usr/bin/ld: client.o: undefined reference to symbol 'pthread_create@@GLIBC_2.1'
/usr/bin/ld: note: 'pthread_create@@GLIBC_2.1' is defined in DSO /lib/libpthread.so.0 so try adding it to the linker command line
/lib/libpthread.so.0: could not read symbols: Invalid operation

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.10. 12:13:08

@devilirium: inkább látszik linkelési problémának, mint fordításinak, mert láthatóan a linker küldi (ld)

1. -lpthread volt megadva?
2. az általam kitett BSE, BFC++ (Neptunban mentek ki a címek a két említett bz2-es csomagra) ./configure, make -re hiba nélkül lemegy?
3. Ha a probléma továbbra is fennáll, akkor triviálisan használhatod a virtuális Batfai_Prog1-et!

Toma89 2012.05.10. 12:28:17

@nb: @devilirium: Nekem akkor állt fent ugyanez a probléma, amikor a Makefile.am-ben véletlenül az rcssserver részbe írtam be az -lpthread -et és nem az rcssclient részbe. Amikor átírtam az rcssclient részbe, a hiba megoldódott.

devilirium 2012.05.10. 12:30:28

1. Igen, az src/Makefile.am fajlba raktam bele. Atkellene nyalaznom a makefileok mukodeset, mert nem lesz ez igy jo.
2. Megneztem, bar ez mar igy nem az igazi, de szepen mukodik, fordul.

Koszonom.

devilirium 2012.05.10. 12:32:19

@Toma89: Nekem a client reszben volt, na majd holnap atnezem tuzetesebben, amikor mar idom is lesz ra.

Toma89 2012.05.10. 12:34:17

@katonagy: Az első hibára van egy tippem. A Batfai_Prog1-ben 4 magra van állítva a processzor, de nekem alapból 2 magos gépem van, viszont a virtualbox valamiért nem engedi mindkét mag használatát, ezért a processzor beállítása résznél, 1 magra állítottam, utána már működött. Lehet, hogy neked is ugyanez a probléma.
Viszont ha neked is 4 magos géped van, akkor is érdemes 2-3 magosra állítani, mert nem minden gépen működik megfelelően a virtualbox, vagy nem minden rész lett megfelelően telepítve.

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.10. 12:39:00

@devilirium: nyilván minden a témával foglalatoskodó perced hasznos, de a védésen a Makefile-ok kapcsán, illetve "eggyel feljebb" az autoconf kapcsán biztos, hogy nem fogok semmit kérdezni, s természetesen az rcssserver kódjaiból sem, csak a saját részünkből, pl. hogy alakítottuk ki párhuzamosan az aktor szálat (P-thredes kérdés) vagy hogyan elemezted a szenzor részt, pl. strcmp-zés a szervertől jött msg-n, lásd még a PROP könyvet!

*bohóc* 2012.05.10. 13:54:00

KDániel(Huligánok) és *bohóc* izgalomdús meccse vagyis a védés

data.hu/get/5097522/Vedocsapat-vs-KD_izgalmas.rcg

thevr 2012.05.10. 17:19:58

Labormeccs:

TheKomzsikFC vs ManchesterUtd: 7 - 3

+6 pont

lacy122 2012.05.10. 18:03:14

A második védésem meccse ManchesterUtd - ManchesterUtdb 5-6
rcg:www27.zippyshare.com/v/71463168/file.html

lacy122 2012.05.10. 18:18:29

Labormeccs:

TheKomzsikFC - ManchesterUtdb 7-3

+3p a nevezésért

rcg:www47.zippyshare.com/v/27580656/file.html

bensz92 2012.05.10. 19:04:00

/usr/bin/ld: client.o: undefined reference to symbol 'pthread_create@@GLIBC_2.1'
/usr/bin/ld: note: 'pthread_create@@GLIBC_2.1' is defined in DSO /lib/libpthread.so.0 so try adding it to the linker command line
/lib/libpthread.so.0: could not read symbols: Invalid operation
collect2: ld returned 1 exit status

Párhuzamos szálak bevetésekor a következő hiba lépett fel... mikor a make-el fordítottam... ötlete van valakinek?

thevr 2012.05.10. 19:45:51

@bensz92: Az src/Makefile.am-be keresd meg az rcssclient_LDADD = @RCSSCLIENT_LIBS@ \ részt, és az alatt add hozzá az -lpthread \ sort :)

Persze az rcssclient helyett, ha más néven dolgozol, akkor az alá kell írni :)

Hajrá!

2012.05.10. 20:22:01

BolyongóFC++ vs Sajat 3-4
+10 BolyongóFC++ megverve szerencsésen:
www5.zippyshare.com/v/58999505/file.html

De azért itt egy másik meccs is, hogy ne csak az öngólok szerepeljenek (sajnos 5-5 lett):
www64.zippyshare.com/v/27882799/file.html

Laci27 · http://descargapeliculas.net/.dev12/scripts/nirvana-logo-i5.jpg 2012.05.11. 12:57:11

az rcssmonitor telepíte közben, a make parancs kiadása után ezt a hibét kapom:
/usr/bin/ld: cannot find -laudio
/usr/bin/ld: cannot find -lXt
/usr/bin/ld: cannot find -lpng
/usr/bin/ld: cannot find -lgobject-2.0
/usr/bin/ld: cannot find -lSM
/usr/bin/ld: cannot find -lICE
/usr/bin/ld: cannot find -lXi
/usr/bin/ld: cannot find -lXrender
/usr/bin/ld: cannot find -lfreetype
/usr/bin/ld: cannot find -lfontconfig
collect2: ld returned 1 exit status

Valami ötlet?

Laci27 · http://descargapeliculas.net/.dev12/scripts/nirvana-logo-i5.jpg 2012.05.11. 13:11:58

Előbb írtam aztán gondolkodtam. Tárgytalan az előző kérdés.

thevr 2012.05.11. 18:51:03

Valaki esetleg találkozott valami hasonló hibával?
player_command_tok.o: In function `main':
/home/komzsik/Desktop/rcssserver-15.0.1.prog1bfcpp/src/player_command_tok.cpp:1: multiple definition of `main'
main.o:main.cpp:(.text.startup+0x0): first defined here
coach.o: In function `~RCSSCLangLexer':
/home/komzsik/Desktop/rcssserver-15.0.1.prog1bfcpp/src/coach_lang_tok.h:38: undefined reference to `vtable for RCSSCLangLexer
...

és még van pár ilyen sor.

Előre is köszi!

nimuss 2012.05.11. 19:03:20

Üdv!

Ha jól számoltam 4 ember van akinek 50 feletti pontja van. Lehet még gyűjtögetni?

Ha igen, akkor milyen "sok"trófeás feladatok élnek még? :)

Kassen 2012.05.12. 17:18:51

Halihó! Valakinek volt ilyesmi hibája az rcssserver-15.0.1 mappában a 'make' parancs után?
Volt több is ezek után, de úgy láttam ez okozza őket.
A './configure' hiba nélkül lement.

In file included from addr.cpp:25:
addr.hpp:24:32: error: boost/shared_ptr.hpp: Nincs ilyen fájl vagy könyvtár
addr.hpp:25:29: error: boost/cstdint.hpp: Nincs ilyen fájl vagy könyvtár

És igen, nem a BatfaiProg1 virtual image-ben csinálom, mert gyenge a gépem egy virtuális fedorához. Kár, hogy nem Debian...

Toma89 2012.05.12. 17:23:12

@Kassen: Ebben a postban többször is volt már szó erről a hibáról. Előbb fel kell raknod a boost csomagot, utána menni fog a dolog.

Link: sourceforge.net/projects/boost/files/boost/1.49.0/boost_1_49_0.tar.gz/download

--> innen le tudod tölteni és telepíteni kicsomagolás után.

Kassen 2012.05.12. 17:37:34

@Toma89: Köszi! Nem láttam hogy volt már szó erről, nem volt kedvem az összes posztot átnézegetni. :)

Toma89 2012.05.12. 17:43:38

@Kassen: Nem gond, a lényeg, hogy megoldódjon a probléma, meg azért is van a blog, hogy kommunikáljunk egymással! :)

Kassen 2012.05.12. 21:48:50

@Kassen: Feltettem a boost-ot, de így is ugyan az a hiba... :/

Toma89 2012.05.12. 22:10:16

@Kassen: Minden szükséges csomagot felraktál ami megvan adva a tutorialban? Fedora vagy Ubuntu disztribúcion dolgozol?

Kassen 2012.05.12. 23:17:55

@Toma89: Ubuntuban dolgozom és még az opcionális programokat is feltettem. A boost ír ki pár hibát telepítésnél de nem sokat tudok tenni ellene. Most az fog jönni, hogy szépen átirányítok mindent amit telepítéskor kiír egy fájlba, ahonnan soronként meg tudom nézni az összes visszajelzését... Izgalmas lesz és biztos gyorsan végzek -.-

nimuss 2012.05.12. 23:39:06

Egy jótanács mindenkinek:

Ne ubuntura próbáljátok felrakni, mert azon rendszerint nem megy! Próbálja ki mindenki az egyszerű 32 bites Xubuntu-t!

Feltelepíted ANGOL nyelven, utána:
1) sudo apt-get install openjdk-6-jdk
2) synaptic-ban kiválasztod a libboost-all-dev -et (és a hozzá ajánlott csomagokat), felrakod
3) synapticban: settings>>reposotories>>other software
4) add hozzá ezt: "deb ppa.launchpad.net/gnurubuntu/rubuntu/ubuntu oneiric main"
5) reload synapticban kétszer (nem tudom miért kell, de tapasztalatból csak ezután lesz jó)
6) rákeresel: rcsoccersim
7) felrakod
8) élvezed, hogy minden működik :)

Laci27 · http://descargapeliculas.net/.dev12/scripts/nirvana-logo-i5.jpg 2012.05.13. 11:03:25

@Kassen: Nekem is ez volt amikor magamnak akartam feltelepíteni a boost-ot. Csináld a synaptic csomagkezelőben, pl keress rá a boost dev-re, vagy valami ilyesmire, mindent felrak, és utána működni fog.

2012.05.13. 11:15:35

@nimuss: Ha már fel akarsz rakatni a "néppel" másik linuxot, akkor miért nem inkább egyenesen a fedorát ajánlod, amelyknek a csomagkezelőjében ki lehet választani az rcssservert, rcssmonitort, stb. És majd az felrakja neked minden függőségével együtt. Még csak ./configure + make sem kell.

Más: 64-bites ubuntun, ha valaki a ./configure-nél találkozik ilyen hibával a boost-os rész után, hogy could not link against, akkor próbálja meg a
./configure --with-boost-libdir=/usr/lib
paranccsal.

nimuss 2012.05.13. 16:52:38

@mamenyaka: Az fent volt a fólián! :D Én csak megkönnyítem a "szenvedős" utat :)

2012.05.13. 17:43:38

@nimuss: Azért a Xubuntu, Lubuntu, Kubuntu, Ubuntu STBuntu nagyjából egyre megy, de az mindenképp nagyon jó tanács, hogy a Synaptic Package Manager-t használva fel lehet rakni az összes szükségletét a robotfocis programoknak egyszerűen.

Kassen 2012.05.14. 12:33:57

Igen, a csomagkezelős telepítéssel sikerült (Debianon :D) Már csak a mozgásukat kell belőni és mehet is az rcg fájl. :)

nimuss 2012.05.14. 17:42:50

Üdv!

+25p Bedobás és szöglet

Egyelőre még nagyon egyszerű a játékosok viselkedése szögletkor és bedobáskor, de következő laborig még fejlesztem őket, csak most nincs sok időm.
Szóval az elvárt működés az az, hogy 1db játékos megy a labdáért és rúgja el (szögletnél a 10-es, bedobásnál a 6-os) a többiek meg csak céltalanul bolyongnak :) A kapus és védők ezekben nem vesz rész, mert ugye fő a területvédekezés :)
Ellenfél szögleténél és bedobásánál, pedig egyszerűen a "normál" játékot hozzák.

HivatásosFC - NimussFC (0-5)
rcg: www4.zippyshare.com/v/49224510/file.html

ui: első és negyedik gól előtt látszik a szöglet szituáció, bedobáshoz meg valahol 4200 után van egy szemlélhető példa

2012.05.14. 18:01:07

Pontrúgások, bedobások: +25p
(nem teljes meccs)
www1.zippyshare.com/v/65135566/file.html

-0 (középkezdés)
-1300 (les utáni szabadrúgás)
-2400, 3100, 3300, 3400 (bedobás)
-3500 (szöglet)

2012.05.14. 19:33:02

A távolsághoz erő (+3p) működése is többé-kevésbé megfigyelhető a fenti .rcg-ből, amelyben a legközelebbi társhoz passzol a play_mode-ok-ban.

almatkortet 2012.05.14. 20:19:35

gyazo.com/139bf4f7af574edbc4200a01c9993c1c

Az probléma ha néhány játékos kisebb mint a többi?

A képen látható, hogy kisebb a 3-as, az 5-ös és a 6-os játékos kisebb mint a többi. Ugyan úgy mozognak, csak nem akkorák.

D3am0n 2012.05.14. 23:54:19

"3/25 Bedobás és szöglet (bemutatva rcg-ben egy várt működést)"
"3/3 Távolsághoz erő (bemutatva rcg-ben egy várt működést)"
Utóbbi valószínűleg nem kivehető, de "elméletben" a legközelebbi társának passzol

www64.zippyshare.com/v/68366833/file.html

mamenyaka (törölt) 2012.05.15. 17:29:44

mamenyaka (törölt) 2012.05.16. 13:48:13

www13.zippyshare.com/v/56888104/file.html
Sajat - Chelsea FC labormeccs

nimuss 2012.05.16. 14:30:21

Sajat - NimussFC labor"utáni"meccs
www45.zippyshare.com/v/31301144/file.html

+ 6 pont: "Sajat" ellen
+ 6 pont: "ChelseaFC" ellen

utóbbi rcg-je később jön Chelsea_FC -től

Chelsea_FC (törölt) 2012.05.16. 14:32:52

Sajat - ChelseaFC labormeccs +3p
ChelseaFC - NimussFC labormeccs +3p
www12.zippyshare.com/v/55321235/file.html

Atka001 2012.05.16. 14:35:39

Fedora 16 alatt a csomagkeyelovel telepitettem a Robotficit. Minden mukodik, ahogy az kell, viszont abban tudnatok-e segiteni, hogy hogyan tudom modositani a client.cpp-t (mivel nem talalom, csak akkor jon letre, ha fut a server, termeszetesen akkor is csak ideiglenesen)?

KDániel 2012.05.16. 15:56:03

Az robotfoci könyvtárán belül van az src mappában.

Atka001 2012.05.16. 16:13:50

@KDániel: A robotfoci konyvtarat nem tudtam hol van, igy rakerestem az src mappara. A kidobott eredmenyek kozul egyik sem robotfoci. Az lehetseges?

sonzi 2012.05.16. 16:25:58

Hiba a bolyongofcpp.h-ban:
A 93. és 94. sorban "fcb" helyett mindenhol "fct" szerepel.

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.16. 16:33:48

@Atka001: szerintem nálad az a gond, hogy "rendszer szinten" feltetted a robotfocit ugyan, de ez csak arra jó, hogy a sztenderd eszközöket (rcssserver, rcsslogplayer, rcssmonitor) tudod futtatni. De Neked most - ha jól értew - az kellene, hogy pl. egy Bolyongó SE csapatban módosíts?

Mert ehhez ebben a félévben azt az utat támogattuk, hogy az rcssserver csomagban sourceforge.net/projects/sserver/files/rcssserver/15.0.1/ van az rcssmanual említette Sample client, a client.cpp-ben definiálva, amelyből az rcssclient bináris jön létre a fordítás után...

tehát Neked most az rcssserver fent említett csomagját forrásból kell feltenned (ahogyan a 2-vel ezelőtti laboron is tettük)!

Ezt olvastad: www.inf.unideb.hu/~nbatfai/konyvek/PROP/prop.book.xml.pdf mert itt minden részletesen le van írva, az említett 2-vel ezelőtti laboron parancsól parancsra az ebben leírt doksi alapján mentünk ezzel a témával a laboron!

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.16. 16:35:22

@nb: nem beszélve arról, hogy az említett PROP könyvben minden csapathoz külön be van linkelve a forrás a honlapomról, ezt csak le kell tölteni és használni.

Atka001 2012.05.16. 16:39:11

Az rcssserver manualis telepitese soran a kovetkezo hibaval talalkozok:

collect2: ld returned 1 exit status
make[3]: *** [rcssserver] Error 1
make[3]: Leaving directory `/home/etheleazostor/rcssserver-15.0.0/src'
make[2]: *** [all] Error 2
make[2]: Leaving directory `/home/etheleazostor/rcssserver-15.0.0/src'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/etheleazostor/rcssserver-15.0.0'
make: *** [all] Error 2

ez miert lehet?

mamenyaka (törölt) 2012.05.16. 19:30:26

@Atka001:
A hiba pár sorral feljebb van, azokat a sorokat kellene bemásolnod ide. Ebből amit írtál nem derül ki mi a hiba.

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.16. 22:54:14

@Kassen: bjam is megvolt? Mi volt a parancs, hova telepítetted? Vagy sima felhasználóként használod?

Kassen 2012.05.16. 23:04:42

@nb: Végtére is, feltettem egy boost-all-dev csomagot, amiben úgy láttam benne volt a bjam is. De azóta már kész az rcg amit holnapra viszek. Egyszerűen config és make parancsok kellettek, plusz egy csomó pici program telepítése mint xrender, automake1.11, stb.

thevr 2012.05.17. 17:25:10

TheSonziFC vs LooserTeam 5:4

+3p a nevezésért

rcg hamarosan!

sonzi 2012.05.17. 17:28:26

TheSonziFC vs LooserTeam 5:4

+6 pont a győzelemért

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.18. 08:42:15

@nimuss: valami gond van itt, mert az 1. és 4. gól után el nem végzett kirúgás után van a gól, sőt az első gól után mégcsak szöglet sincs.

A 4200 van oylan 4400 környéke is, de nem látom a várt viselkedést: szétnéz és passzol, csak, hogy odamegy a kijelölt.

Ezért egyelőre 3 pontot javaslok a 25-ből.

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.18. 08:46:30

@mamenyaka: jóval látványosabb lenne, ha a szögletnél várnák a kapu előtt és nem kisszögletre jönne az egész csapat :-) de ezt majd a prog2-n :)

20 pontot javaslok.

nb · http://fersml.blog.hu 2012.05.18. 08:48:21

@D3am0n: azért kérek pár időbélyeget, meccsenként 10 perc kicsit húzós lenne, csak a jelen esetben a 6. mérkőzés részleteit nézném...

nimuss 2012.05.18. 11:54:37

@nb: Az első és a 4. gól előtt voltak a szögletek, ott szerintem látszik hogy 1db játékos célirányosan megy elvégezni a szögletet, azért lettek kirúgás utáni gólok, mivel még elég buta a rendszer így szöglet után kirúgta a labdát a vonalon.

De még kedden-szerdán fejlesztettem a rendszeren picit. Feltöltök egy új rcg-t (itthoni "gyors" netemmel kb 15-20 perc)

nimuss 2012.05.18. 13:22:41

@nimuss: Elment a net, de jó....

Na akkor addig is csináltam egy félidőt amiben a labda pakolgatásával próbáltam minél több szöglethelyzetet előidézni.

2450-nél látszik a legjobban talán.

jelenleg amúgy elég bugos az egész, de sajnos ennyi időm volt, a sok ZH miatt

www14.zippyshare.com/v/69600543/file.html

Chelsea_FC (törölt) 2012.05.26. 14:21:04

Az előző heti labormeccsekért kapott pontok már hozzá vannak számolva az eredményekhez?
süti beállítások módosítása