HTML

Programozó Páternoszter

Ez a Programozó Páternoszter (PP) blogja, a programozásról szól. Aktualitása, hogy a Debreceni Egyetem Informatikai Kara Magasszintű programozási nyelvek 1-2, C++ esattanulmányok, Java esettanulmányok című kurzusainak blogja is egyben.

A vadászat

A Debreceni Egyetem Programozói Évkönyve: az UDPROG projekt. A szakmai fórumunk a Facebook-en. Az új előadások a prezin.
A régi előadások:
Prog1:
1. C bevezetés
2. C tárgyalás
3. C befejezés
4. C a gyakorlatban
5. C++ bevezetés
6. C++ tárgyalás
7. C++ befejezés
8. C++ a gyakorlatban
9. Java platform bevezetés
10. Kvantuminformatikai alg. bev.
Prog2:
1. Java bevezetés
2. Java tárgyalás
3. Java befejezés
4. Java a gyakorlatban
5. Software Engineering bev.
6. Java EE bevezetés
7. AspectJ bevezetés
8. BPMN-BPEL SOA programozás
9. C++ haladó
10. Tensorflow

Kövess engem!

Friss topikok

Linkblog

left over from the era of closed standards and unilateral corporate control of web technology*

2011.11.19. 15:57 nb

"It's a fossil, left over from the era of closed standards and unilateral corporate control of web technology." - http://occupyflash.org/#manifesto (ford. itt)

Általánosan igaz szerintem, hogy a katedrális nem versenyképes a bazárral szemben hosszú távon - ha ismersz olyan zárt szoftvert, aminek a használatára "rá vagy kényszerítve", akkor érzed miről beszélek.

Ez a tizedik hét (labor és előadás) posztja. A robotfocit természetesen folytatjuk, most éppen JUnit teszteket írunk majd a Golden Team FC 0.0.3-hoz. Mellette a múlt laboron megkezdett FerSML források módosítását is folytatjuk: ha megy a szabadrúgás, akkor jöhet a FerSML avatárból a valség, vezérelni, hogy mikor következzen be a szabad. Tehát nem a forrásba huzalozzuk, hanem ezt a valséget az XML fájlból olvassuk be. (Ne feledd, hogy ez az előző poszt 7/35-as feladatának utolsó része egyben.)

Magam is készítettem egy megoldást erre a sok pontos feladatra (ami ugye a Relax NG kompekt formában történő nyelvtan módosítását, egy ennek megfelelő valid avatár létrehozását és a szimulációs szoftver megfelelő - XML feldolgozás, játékos absztrakció, szimuláció - módosítását jelenti). Az előző laboron tárgyaltakat kicsit meghaladva a POSSESSED és az IN_MOVING játékállapotokban jöhet szabadrúgás: 0.0.19. (Fontos, aki eddig nem dolgozott a laborvédés feladatán, annak ezt a feladatot választani talán már késő, a robotfocihoz több a támogatás. De azt megjegyezhetjük, hogy a félév első sikeres védése éppen ezen a feladaton alapult.)

(A 3-as indexű Basel FC-t és /a 30-as XInclude-olt aggressiveness címkével felszerelt játékost tartalmazó/ "Golden Team FC" 5-ös indexű avatárját töltöttük le a látott szimulációhoz.)

Labor trófeák

5/7 Írj egy saját tesztet a csapatodhoz!

5/7 Módosítsd a FerSML avatár kompakt RelaxNG sémáját, hogy benne legyen a játékos által szabálytalanság elkövetésének relatív gyakorisága (szabálytalan volt/összes labdaát[el]vétel). Ennek megfelelően módosíts egy példa avatárt és validáld!

Egyéb trófeák

3/7 A 4. előadás (kb. 180. fóliájától és a PP) visszajelzések táblába szúró progiját tedd át szervletbe, ami HTML formról vegye át az emailt és a visszajelzést.

3/7 Készíts szervletet, ami feldolgozza ennek a szurkolói avatár formnak az adatain!

5/15 A tavalyi utolsó Javas előadás kapcsán a Drupalosok, joomlasok erre csorogatják a nyálukat c. blogposztban feldolgozott példa segítségével készíts olyan portletet, ami kap egy URL-t, például a ppmkonyv.xml-t és átkonvertálja HTML-be, amit meg is mutat önmagában a portlet.

5/10 Demonstráld az 5. előadás fürtözését (használd a példa EJB-t és legalább két gépes fürtön vizsgáld, melyik objektum dolgozta fel a kérést.)

* http://occupyflash.org/#manifesto

109 komment

Címkék: java ee ejb rnc portlet jdbc websynergy web space server relaxng java servlet java mail api junit goldenteamfc glassfish fürtözés

A bejegyzés trackback címe:

https://progpater.blog.hu/api/trackback/id/tr443396351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phloriaN 2011.11.21. 22:06:15

focis tanácsot szeretnék kérni a nagyközönségtől: miért van az, hogy tesztelem a csapatot, az adott ágens "vezeti a labdát" vagyis csak vezetné, mert megakad és a nagy semmitől free_kick keletkezik a nemlétező ellenfél javára?
- noob.hu/2011/11/21/freekick.png

notifier 2011.11.21. 22:26:42

Írj egy saját tesztet a csapatodhoz!

noob.hu/2011/11/21/test.jpg

Veyron007 2011.11.21. 22:43:59

3/7 A 4. előadás (kb. 180. fóliájától és a PP) visszajelzések táblába szúró progiját tedd át szervletbe, ami HTML formról vegye át az emailt és a visszajelzést.

(Az IP-t szintén kitakartam, hiszen ez egy éles szerveren fut)

noob.hu/2011/11/21/PP1.png
noob.hu/2011/11/21/PP2.png
noob.hu/2011/11/21/PP3.png

# A pontok így alakulnak:
183,5
+ 7 pont ez a feladat
+ 5 pont KPM vs MilanFC győzelemért (Csapattárs: Letifer)
Össz.: 195,5

kecske20 2011.11.21. 23:11:22

Tanár Úr! Végülis mi lett a döntés? Hányan kapnak megajánlott ötöst?

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.21. 23:15:52

@hulala1: jól látom, hogy a Rankerz FC is felgyorsult ágenseket igazolt? Izgalmas lesz a hétvége.

letifer 2011.11.21. 23:55:07

@phloriaN: valoszinu ,h a nem letezo ellenfel 'les/offside' miatt kap szabadrugast

ZrZ 2011.11.22. 10:19:16

Mondta Tanár úr, hogy ha legalább 8-ra verjük a GoldenTeam2-t akkor 5 trófea a jutalom.
data.hu/get/4443595/201111191108-CrashFC_12-GoldenFC2_0.rcg

hulala1 2011.11.22. 10:55:09

Igen, muszáj tartani a lépést! :)

Joe89 2011.11.22. 11:30:45

@phloriaN: "bizonyos mennyiségű gól után nem akad ki a számláló? :D"

Nem tudom, de jó úton haladok hogy kiderítsem .. XD

phloriaN 2011.11.22. 17:46:20

hogy lehet azt megoldani azt amit pl a Cfentebbi CrashFC vs Golden fc (12-0)-s meccsben is lehet látni, hogy egyszerűen a sárga játékosok lefutják sok esetben a pirosakat? Nem a .dash(100) a maximum amivel lehet gyorsitani a játékosokat?

phloriaN 2011.11.22. 17:51:13

például ebben az rcg-ben:
data.hu/get/4443595/201111191108-CrashFC_12-GoldenFC2_0.rcg

az 1750es kockátol kezdődően elég látványosan lefutja két sárga a pirosakat.

kecske20 2011.11.22. 18:00:38

@phloriaN: 5 kisbajnokságért megmondom... velem lehet alkudni.

phloriaN 2011.11.22. 18:10:21

felőlem akár 10-et is kaphatsz, nyilván nem én írom jóvá :D

phloriaN 2011.11.22. 21:32:05

@nb: a holnapi elmaradó proglabor labormeccse:
BarbyFC vs RealMandarinFc...
.rcg coming soon...

sency 2011.11.22. 23:37:25

FerSML help: sikerült beépíteni a szabálytalanságra való "hajlamot" két létező csapat avatarjába, rng leírónyelvtan kész (abból látom, hogy Norbi avatarjai nem validak) valamint a quickness illetve a football_sense, stb mintájára beépíteni a csapatTulajd[j][i][5]-be. Innen hogyan tovább? Milyen változót kellene használnom ahhoz, hogy a szabalytalansag()-ot meg tudjam hívni?

sency 2011.11.23. 01:50:53

A fenti kérdésem tárgytalan, meg van a megoldás!

aka801 2011.11.23. 08:19:42

Mai (szerda 12-14) elmaradt prog labormeccs pótlása:
dl.dropbox.com/u/28080822/201111230756-RealMandarinFC_1-vs-BarbyFC_8.rcg

RealMandarin: phloriaN és Painkiller19910110
vs
BarbyFC: aka801 és erendil

phloriaN 2011.11.23. 10:52:41

dl.dropbox.com/u/13871711/201111211513-Rankerz_0-vs-RozsdasFC_19.rcg

17-82 képkocka: hogyan lehetséges az, hogy a kétszer olyan messze lévő RozsdásFC_5ös játékosa hamarabb ér oda a labdához mint a Rankerz_10-es a labdához aki fele olyan távol van?

mi ez az újabb "hack" vagy nem tudom mi ami egyre több csapatban kezd terjedni, például a fentebbi BarbyFC-ben elég látványosan jelen van (dl.dropbox.com/u/28080822/201111230756-RealMandarinFC_1-vs-BarbyFC_8.rcg arról ne is beszéljünk, hogy a BarbyFC multhéten 2:1-re kapott ki a Milan-tól, ezen a héten pedig 8-1-re verte el a csapatom.), nyilván szó sincs olyanról, hogy egyes csapatok összejátszanak, elvégre ez egy verseny vagy mi, és az nem lenne fair...

phloriaN 2011.11.23. 10:54:18

@phloriaN: mindenféle rosszindulat nélkül írtam az előző hozzászólást.

erendil 2011.11.23. 12:53:50

@phloriaN: tudod nincs itt semmi féle hack láttuk hogy a múltkor kikaptunk tőletek és a plk-n is éppen hogy csak átbuktunk a következő fordulóba annak ellenére hogy rengeteget foglalkoztunk a csapattal és már akkor sem így kellett működni, most sikerült kifinomítani azokat a dolgokat amik a múltkor nem működtek, hát szerintem röviden ennyi.

medvesajt89 2011.11.23. 17:08:04

A mai elmaradt óra, azaz 2011. Nov. 23. (12-14 órás)
labor, második mérkőzése:

PiZsoFC vs MedvesFC
data.hu/get/4447833/pizso_vs_medves.rcg

PiZsoFC: jorex és komee;

MedvesFC: medvesajt89 és stewiee;

Veyron007 2011.11.23. 23:33:17

3/7 Készíts szervletet, ami feldolgozza ennek a szurkolói avatár formnak az adatain!

(Az IP-t szintén kitakartam, hiszen ez egy éles szerveren fut)

noob.hu/2011/11/23/SA1.png
noob.hu/2011/11/23/SA2.png
noob.hu/2011/11/23/SA3.png

phloriaN 2011.11.24. 08:14:35

@erendil: szép dolog egy kommentet törölni, ezzel te bizonyitottad be hogy kinek van igaza :D

erendil 2011.11.24. 08:25:59

@phloriaN: kedves csoptársam, azért töröltem a kommentedet mert ezt a videót nem azért raktam fel hogy a mocskolódás menjen, és nem azért hogy az ilyen emberek mint te szétmocskolják, sajnálom ha nem tudod elfogadni hogy valaki jobbat alkotott mint te és emiatt végig mocskolni a másikat erre csak azt mondanám hogy nézd meg a plk hétvégi kpm vs crash ahol a crash fc is rájött erre akkor most ők is lopták, vagy ők is átnevezték a csapatot??

phloriaN 2011.11.24. 09:00:40

@erendil: "...sajnálom ha nem tudod elfogadni hogy valaki jobbat alkotott mint te..."
így hívod azt amikor a múlthéten még 2:1-re kaptatok ki a Milan-tol, a PLK-s meccsen is 1:0-ra tudtatok nyerni, eközben a RozsdásFC szárnyakat kapott (minden elismerésem a RozsdásFC-é, semmi bajom nincs velük),és fura módon ezen a héten a BarbyFC-nek is megjött az ihlet, nyilván ennek semmi köze ahhoz, hogy a BarbyFC és a RozsdásFC tagjai láthatóan jóban vannak egymással...

Siveben 2011.11.24. 09:11:21

@phloriaN: Én konkrétan csak próbálkoztam vele eleinte, és nem tudtam rájönni, hogy is lehetne megoldani a "gyorsfutást" de azután !teljesen magamtól! rájöttem, hogy hogyan kell megcsinálni. Egyik csapattal sem beszéltem. Csak a start.sh -ban kértem segítséget. Az, hogy ennyire fejlődtek, lehet hogy annak köszönhető, hogy sokat foglalkoztak vele és sokat próbálkoztak és ha ez így van akkor annak semmi köze a ahhoz, hogy ki kivel van jóba. IGAZ én is segítenék annak akivel jóban vagyok, de momentán nem fogom megoldani a feladatot, mert akkor én csinálnám meg azt amit neki kell!

ZrZ 2011.11.24. 09:32:51

@Siveben: Azért ez így nem "teljesen" igaz :D

phloriaN 2011.11.24. 09:33:54

@Siveben: Tegnap konkrétan én is rájöttem magamtól, hogyan lehet gyorsabban repiteni az ágenseket, DE arra is rájöttem, hogy ez azzal jár, hogy pontatlanabb lesz a labdakezelés, amit nem könnyű megoldani. A MightyMagyarsból mára már olyan csapatot csináltam, ami 8:0-ra veri a GoldenFC-t átlagban, ez kb két hét alatt ment végbe, az pedig hogy egy csapat ilyen nagyot fejlődjön fél (nem akarok senkit megsérteni, de eléggé irreális), az vagy azt jelenti, hogy ilyen "pro"-k, vagy azt hogy közel űlnek a tűzhöz, jelen esetben RozsdásFC-hez.

ha tényleg akkora trollnak gondoltok engem, akkor nézzétek meg a BarbyFC-MuslicaTokaFC (nov.20) mérkőzést, azután pedig a RealMandarin-Barby (nov.23) mérkőzést, és tegyétek fel a kérdést: Hogy fejlődhet ekkorát egy csapat 2, de max 3 nap alatt?

erendil 2011.11.24. 10:09:02

@phloriaN: szerintem ez a vita nem egy tanári blogra való úgy hogy kérlek fejezzük be itt a vitát ha kérdésed vagy egyéb közlendőd azt tedd fel más helyen. köszönöm

basecamp 2011.11.24. 10:14:40

@phloriaN: Nem védeni akarom a BarbyFC-t de a gyorsítás megoldható 5perc alatt úgy hogy egy betűt nem gépelnek. talán ez belefért 3 napba

Komee 2011.11.24. 10:53:43

5/7 Írj egy saját tesztet a csapatodhoz!

noob.hu/2011/11/24/test.JPG

Painkiller19910110 2011.11.24. 12:10:20

@erendil: Thruth hurts the most.... XD @basecamp: Neked is igazat adok, de tegyük hozzá hogy nem mindegy milyen 'pro' valaki akár javából, akár csak jó érzéke van a dolgokhoz. És szerintem akkor ha tiszta BarbyFC lelkiismerete akkor a vélt cooperálóval együtt nyilvánosságra lehetne hozni a forrást mert úgyse találnánk semmit ugye? És fel se merülhetne olyan hogy plágium..... Meg amúgy is open source meg free software nem?

erendil 2011.11.24. 12:27:26

@Painkiller19910110: szerintem egyértelmű hogy most nem töltjük fel ide a forráskódunkat mivel előttünk van a plk. A félév végén esetleg lehet róla szó hogy publikussá tesszük a forráskódunkat de addig kizárt hogy közzé tegyük.

Painkiller19910110 2011.11.24. 12:51:42

@erendil: Köszi hogy igazat adtál nekem, I love this game. :)

erendil 2011.11.24. 13:06:04

@Painkiller19910110: kedves pain itt most mindegy mi a vád, versenyben vagyunk és ez a lényeg nem fogom kiszolgáltatni a forráskódot olyan embereknek akik szintén harcban vannak ellenünk hogy megnézhessék a csapat gyengeségeit és erősségeit. ezt szerintem te is így csinálnád. és most lehet mondani hogy így igazad van meg úgy igazad van de én ezt a követelést akkor sem látom jogosnak, írtam hogy ha vége a félévnek akkor kirakjuk.

ZrZ 2011.11.24. 13:15:02

Laboros feladat: teszt a saját csapathoz
noob.hu/2011/11/24/test_1.JPG

ZrZ 2011.11.24. 13:40:47

A mai déli labormeccs:
Pizso:komee jorex
Crash:Lakers9 ZrZ
data.hu/get/4450234/201111241335-CrashFC_3-PiZsoFC_1.rcg

sency 2011.11.24. 14:04:56

FerSML feladatok teljesítve: 35 pont szabálytalanság valsége xml file-ból, relatív gyakoriság, stb. 7 pont a kompakt RealxNG formáért, nekem és hulala1 kollégának összesen 42 pontot fejenként kérnénk jóváírni. Forrás, xml-ek egy csinos manuallal együtt jövő héttől elérhetőek lesznek.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.24. 14:11:15

@sency: OK, köszönöm. Az említett (részemről esetleges) leírásra felajánlok további +6 pontot fejenként.

basecamp 2011.11.24. 14:13:18

@nb: A PLB szabályzata megengedi hogy a Kapusunk teljesen külön álló legyen? pl egy Goalie.jar?

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.24. 14:18:29

sőt, eddig is minden ágens külön jarból jött (de ezek mindegyike vagy from scratch vagy Atan alap, vagy jegyzetbeli alap).

basecamp 2011.11.24. 14:24:28

@nb: az ok csak az új csapat nem lesz kész teljesen hétvégére
ezért gondoltam hogy a kapus-t befejezem az jön az újból a többi meg a régiből kicsit tuningolva

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.24. 14:26:39

@basecamp: ez természetes, hogy extrém példát mondjak, lehetne a kurzus válogatottja az a csapat, ahol a Kapust ti adjátok, a egyik hátvédet a Rozsdás, a másikat a Rankerz és így tovább.

basecamp 2011.11.24. 14:29:35

@nb: Írtam emailt az elmaradt pontokkal és az IBMes versennyel kapcsolatban

Painkiller19910110 2011.11.24. 14:56:33

@erendil: Grat az öngólhoz ismét. Szerintem elég erős dolog látatlanba alaptalanul ilyeneket feltételezni valakiről hogy " ezt szerintem te is így csinálnád. ", mert ezzel megint csak nekem adsz igazat mert ezek szerint te most ismerted be a dolgot. Ettől fogva meg már a közhelyes szavakkal élve PLÁGIUM gyanús a dolog. XD hajrá mert egyre mélyebb a gödör és egyre lentebb vagy....

erendil 2011.11.24. 16:03:10

@Painkiller19910110: az ilyen szánalmas próbálkozásokra amit művelsz már nem is reagálok, szóval örülj magadnak gratulálok tényleg okosabb vagy mint egy ötödikes mivel te ilyen rafinált furmányos dolgokkal meg tudtál fogni, szép volt csak így tovább Maistro

phloriaN 2011.11.24. 17:14:50

5/7 Írj egy saját tesztet a csapatodhoz!

- noob.hu/2011/11/24/junit.JPG

ZrZ 2011.11.25. 11:09:28

Tudna valaki segíteni vagy van valakinek valami ötlete a következő problémához?

Próbálnám a kapusomat pozíción tartani ha nincs akció a közelben. Ehhez gondoltam legnyílvánvalóbb a 3 saját kapu zászlóhoz viszonyulni.Sehogy se akarta érzékelni így egy

for (int i = 0; i < zaszlo.length; ++i) {
if (i >0 && i<10){
logger.info("ZASZLO:"+i+"TAVOLSAG="+zaszlo[i].getDistance());}
}
getPlayer().turn(45);
ciklussal szétnéztem melyik zászlókat látja ellenőrzésképpen a távolságukkal. A saját kapu 3 zászlója mindig hiányzik akár melyik oldalra állok fel.A másik kapunál meg látja pedig a két infoSee függvény tejesen megegyezik. Mégis mi lehet akkor a gond?
Előre is köszönöm :)

phloriaN 2011.11.25. 11:18:27

@ZrZ: első tippem az lenne, hogy a turn(45) tapasztalataim szerint túl sok neki, fordulás közben gondolom becsukja a szemét és két 45ös fordulásnál elég valoszinu hogy a zaszlo abban a holttérben lesz, ahol eppen tart még a 45ös fordulat

ZrZ 2011.11.25. 11:25:03

@phloriaN: Ha nem rakok forgást hanem csak áll egyhelybe és rakosgatom ide-oda változnak a távolságok és eltűnnek azok amik kikerülnek a látóbezőből

phloriaN 2011.11.25. 11:25:43

@phloriaN: úgy értem hogy fordulás közben szerintem nem "lát" semmit se az ágens, hanem csak akkor nyitja ki a szemét egy pillanatra,amikor vége a fordulatnak, de még pont nem kezdődött el a következő turn.

phloriaN 2011.11.25. 11:26:44

@ZrZ: szerintem próbáld ki .turn(15-20)-al hogy mit produkál.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.25. 11:31:29

@ZrZ: gondolom a GT 0.0.1-ből indulsz ki, mert a 0.0.2-től már a Világmodell-ben vannak a zászlók absztrakciói.

A zászlók indexéhez mindenkinek jó, ha van egy mágikus táblázata, vagy olyan konstansokkal indexeli a tömböt, mint pl. FCB stb. de ez most még talán ráér, mert Nálad mintha más gond lenne.

A zászlók tömb tagjai a látott zászlókat jelentő objektumok, amik akkor aktualizálódnak tulajdonságokkal (pl. a távolságukkal) ha az ágens látja őket (a háta mögé nem lát, ezért ha nem fordítod meg, akkor a mögötte lévő zászlókat sesem látja az ágens)

illetve a zászló private int ido; tagját használjuk egyfajta belső óraként, hogy mikor történt ez a "látta", tehát ha az ágens belső időzítője már ettől elment, akkor nem érdemes felhasználni, mert ez azt jelenti, hogy régen látta a zászlót, tehát az akkor hozzárendelt tulajdonságai bizonyára már nem aktuálisak.

ZrZ 2011.11.25. 11:36:01

Na már látja :D
Csak távolságnak mind3nál 0-át ír.

ZrZ 2011.11.25. 11:50:51

for (int i = 0; i < zaszlo.length; ++i) {
int iido = zaszlo[i].getIdo();
if (belsoIdo - iido < 1) {
if (i >0 && i<10){
logger.info("ZASZLO:"+i+"TAVOLSAG="+zaszlo[i].getDistance());}
}}
getPlayer().turn(15);
}
Valahogy így kell módosítani az időzítéshez?
Mondjuk így ismét nem jelenek meg a 3 saját kapuzászló.

phloriaN 2011.11.25. 11:55:12

én most egy olyat próbálok megcsinálni, hogy a jatekbanvezérlés() függvényben a distanceFocit nem IF, ELSE IF-ekkel vizsgálom, hanem SWITCH-el, viszont fordításnál azt írja hogy "possible loff of precision", valamint a case ágakra pedig "constant expression recquired" hibákat dob. ezt hogyan lehetne kiküszöbölni? vagy halott ötlet?

Veyron007 2011.11.25. 12:42:02

Az elmaradt laborra:

# 5/7 Írj egy saját tesztet a csapatodhoz!
noob.hu/2011/11/25/Test.JPG

kecske20 2011.11.25. 12:42:58

@phloriaN: szerintem a labda státuszokhoz felsorolás típusok kellenének

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.25. 13:55:35

@phloriaN: forráskódos kérdésekre könnyebb úgy válaszolni, ha értjük a kérdést, ezért mindig hasznos a szóban forgó kódcsipetet is mutatni :)

sency 2011.11.25. 18:05:30

Íme az én megoldásom a szabadrúgásra! Lehet összehasonlítgatni, debugolni, ami tetszik.
Saját XML-ek mellékelve, RNC file a forrásban (JSFA.java) megadva. Nálam ne agressiveness-t, hanem fault-ot keressetek, illetve faulting() valamint szabalytalansag() fgv-t.

83.137.152.140/~whiteros/PublicResourceFCforFerSML-0.0.18.zip

phloriaN 2011.11.25. 19:13:05

egy olyat próbáltam megoldani, a latomaFocit feltétel teljesülésekor nem "if-else if" utasitásokkal vizsgáltam a labda távolságát, hanem a köevbtkező képp:

if (latomAFocit){
switch (distanceFoci){
case distanceFoci < 1.0:
..
case distanceFoci < 15.0:
...
...
default:
...
}
}

erra köpte a "pssible loss of precision" és a "constant expression recquired" hibákat fordításnál.
A kérdésem az volt, hogy ezt meg lehet valahogy oldani hogy működjön, vagy elfelejthető?

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.25. 19:27:16

@phloriaN: ez azért szakmailag elég kemény komment... :)

Ugye abból indultunk ki, hogy Javában a változó fogalom, kifejezés fogalom, meg az utasítások kb. mint C-ben!!! (Ezért gyakorlatilag amiről érdemes kezdeni beszélni, az a try blokkal kezdődik a prog1 után :)

De a Java könyv már tavaly elolvasott első 50 oldalában sem találunk így szervezett switch utasítást. Most nem vagyok könyv közelben, de az elsődleges forrás: java.sun.com/docs/books/jls/download/langspec-3.0.pdf
411/412 (lap alján 377/378) oldalára pillantva magad is megválaszolod a kérdésed szerintem azonnal.

Kicsit távolabbról nézve: az jó, hogy vérbeli mérnökként a javac fordítóval egy személyes viszonyt kialakítva próbálsz tapasztalatokat szerezni, de a kötelezők elolvasása sokat gyorsít a dolgokon :)

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.25. 19:36:48

@phloriaN: Hogy használtuk a kurzus példáiban? A robotfoci csapatoknál pl. így:

switch (number) {

case 0:
jatekos = new hu.fersml.magyarfc.w63.Grosics();
break;

case 10:
jatekos = new hu.fersml.magyarfc.w63.Buzanszky();
break;

case 9:
jatekos = new hu.fersml.magyarfc.w63.Lorant();
break;

case 8:
jatekos = new hu.fersml.magyarfc.w63.Lantos();
break;

A Javát tanítok full screenes példáiban így:

switch(billentyű) { // hős mozgatása

case java.awt.event.KeyEvent.VK_UP:
hős.lépFöl();
break;
case java.awt.event.KeyEvent.VK_DOWN:
hős.lépLe();
break;

A FerSML-es laboron éppen ezeket beszéltük:

protected void aSoccerSimulationStep() {

switch (ballState) {

case IN_MOVING:

mi a közös? Milyen kifejezések vannak a case után?

phloriaN 2011.11.25. 19:38:21

@nb: rájöttem a lényegre, nyilván az én hibám hogy nem tudtam hogy double-t nem eszik a switch.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.25. 19:44:47

@phloriaN: nem erre gondoltam, hanem arra, hogy konstans kifejezést vagy felsorolásost vár, ennek megfelelően: java.sun.com/docs/books/jls/download/langspec-3.0.pdf

"SwitchLabel:
case ConstantExpression :
case EnumConstantName :"

utóbbira is volt példánk a robotfociban:

public void infoHearPlayMode(atan.model.enums.PlayMode playMode) {

switch (playMode) {
case BEFORE_KICK_OFF:
case KICK_OFF_L:
case KICK_OFF_R:
kozepkezdes = true;
break;
}

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.25. 19:56:39

@phloriaN: az idézett java.sun.com/docs/books/jls/download/langspec-3.0.pdf / 411-en ugyanolyan BNF szerű leírást találsz, mint amit a K&R C könyv végén boncoltunk a prog1
nehogy.fw.hu/wp-content/uploads/Prog1_1.pdf 52-56-ig.

www.friweb.hu/kr-c/files/a.html#A9.4.

phloriaN 2011.11.25. 21:48:41

"Be van fejezve a nagy mű, igen.
A gép forog, az alkotó pihen."

legalábbis egy ideig most megteszi ez a csapat: :D
- noob.hu/2011/11/25/17.1.JPG

@nb: melyik email-címre kell küldeni?
ja, és teljesen kész van a logója is a csapatnak immár, azt is elkűldöm normál jpg-ben, hogy bekerűlhessen a PLB táblázatba.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.25. 22:17:41

@phloriaN: biztató a 17 lőtt gól!

Jöhet az egyetemire és a gmail-sre is, az a biztos.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.26. 19:05:38

@phloriaN: http://twitter.com/#!/nbatfai/status/140491120818929664

phloriaN 2011.11.26. 19:20:55

@nb: azt hittem már nem lesznek ma mérkőzések,
egész nap a twittert néztem, hogy van-e valami :D

phloriaN 2011.11.26. 19:22:03

@nb: a start.sh-val mi volt a gond?

phloriaN 2011.11.27. 10:52:07

egy olyan kérdésem lenne, hogy: megcsináltam a friss PLB-s táblázatot szép CSS formátumozással, de mikor felraktam az fw.hu-ra csak a pucér szöveg jelenik meg, valaki tud segíteni ebben, hogy ze miért van? nem vagyok túl gyakorlott ilyen téren sajna :/

-> plb-tabella.fw.hu/

köszi előre is

phloriaN 2011.11.27. 10:59:46

@phloriaN: áh, tárgytalan, kis bénázás után sikerűlt rájönni mi a gond... saját hibájábol tanul az ember :)

Rankerz 2011.11.27. 11:09:53

@phloriaN: a kék színé kiemeléshez mit kell elérni? : D

(amúgy a # rész a lejátszott fordulók száma szóval az van ahol már 5 nem 4 lásd www.inf.unideb.hu/~nbatfai/PLB2011osz/tabella.html bár csak szépségtapasz)

phloriaN 2011.11.27. 11:17:48

@Rankerz: azzal csak azt illusztrálom, hogy az első 3 csapatnak ha jól tudom van külön +trófea jutalma.

# rész javítva :)

Rankerz 2011.11.27. 12:07:03

ez ám az adok kapok 4:4 wow

Rankerz 2011.11.27. 12:13:26

az UD_NZT meccs rcg je már fent van de mikor játszottak??

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.27. 12:15:06

@Rankerz: arról nem volt közvetítés, mert éppen reggeliztem a "TV alatt" :)

Rankerz 2011.11.27. 12:20:39

@nb: jó meccs

grat a plk top4 nek challonge.com/plk

plbt frissítem hamarosan

Rankerz 2011.11.27. 12:32:50

frissítve,elég szoros középtájt) rankerz.work.hu/

phloriaN 2011.11.27. 13:07:54

így utólag a BarbyFC és a RozsdásFC tagjaitől elnézést kérek amiért meggyanúsítottam őket, ha az a 8-1es vereség nincs, akkor valószinüleg nem derűlt volna ki a csapatunk gyenge pontja és nem álltunk volna neki továbbfejleszteni a csapatot. KÖSZI!

phloriaN 2011.11.27. 14:33:42

frissítve és javítva: plb-tabella.fw.hu/

mostmár helyes a sorrend, eddig azonos pont mellett nem nézte a gk-t és rossz sorrendet adott, ezt javítottam ki.

sency 2011.11.27. 14:34:00

Íme a FerSML szabadrúgáshoz az ígért manual, használjátok egészséggel: :)

83.137.152.140/~whiteros/FerSML_FreeKick_manual.pdf

Lektoráció után, ha megfelel az ígért 6 pontot nekem és hulala1 kollégának kérném jóváírni!

Joe89 2011.11.27. 14:59:59

@phloriaN: "így utólag a BarbyFC és a RozsdásFC tagjaitől elnézést kérek"

A Rozsdástól miért kérsz elnézést? Mit tettünk? A BarbyFC-vel volt kavarás nem?
Én azt sem tudom már hogy most mi van .. ki csinált mit, mikor, kivel? Szerezzek ügyvédet a csapatnak, vagy már megoldódott? :)

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.27. 16:42:13

@sency: csak apróságok (de maradhat természetesen, nem kell módosítani)

"ez egy opcionális mező" helyett ez egy opcionális címke

a FERSML_RNC_URL_STR szerintem jöhetne inkább property fájlból (vagy parancssorban a -D-vel) mert olyan FerSML progikat is vizionálok, ahol nincs is grafikus felület :)

probléma lehet a kódoddal, hogy ha nincs fault címke... (a védéseden ez nyilván nem jelentkezett, mert ott nem volt opcionális, így ha hiányzott, akkor eleve nem volt valid, nem is akartuk így feldolgozni)

sency 2011.11.27. 17:49:21

@nb: Hibát javítottam, találtam én is még egyet.
Nekem is lenne egy apró megjegyzésem. Az én vízióm szerint semmiképpen nem dobnám el a grafikus felületet. Kiegészíteném egy űrlapszerű felülettel, ami az xml-gyártást segítené elő. Pl lenne egy create new team gomb, amivel beállíthatnánk a csapat tulajdonságait (név, coach, stb) valamint ezen belül egy new player gomb, ahol a játékosok tulajdonságait (Quickness, agressiveness, stb). Itt lennének az rnc-ben leírt címkék, és ez alapján az űrlap alapján készülne az xml, ami automatikusan fel is töltődne egy tárhelyre, a linket pedig a megszokott módon beírjuk a avatar field-be. Akár a validálás mehetne automatikusan, amikor végeztünk a player/team űrlap kitöltésével. Kicsit felhasználó-közelibb, ha nem az xml-t kell közvetlenül patkolgatni.

ruty 2011.12.01. 12:29:08

múlt heti labormeccs:
MuslicaTokaFC-AlfogoFC
(christian3,ALFI91,Ruty)
data.hu/get/4473491/201111241337-MuslicaTokaFC_3-vs-AlfogoFC_2.rcg

Lakers9 2011.12.01. 20:08:41

5/7 Írj egy saját tesztet a csapatodhoz!

noob.hu/2011/12/01/Test.jpg
süti beállítások módosítása