Nyáron is zakatol a Lokomotív!
Ezzel a poszttal indítjuk a Prog2 (DE IK/MI BSc/ Magasszintű programozási nyelvek 2) pontvadászatát. A kurzust a jelen Prog1 mintájára szervezzük. Pontosabban folytatjuk, hiszen a vadászok a
pontszám - 50
szabályt alkalmazva átvihetik a különbséget a Prog2-re. De innoválunk: ami a Prog1-en 50 pont volt (ugye a Vadászok Ligája álomhatár) az most 100 pont már a Prog2-n. További különbség, hogy a laborteljesítés feltétele nem egyetlen megadott feladat C/C++ megoldása és annak megvédése a laborközösség előtt, hanem egy aktuálisan elfogadott céges vagy egyetemi feladat (ilyesmire gondoljunk, de nem ez az aktuális és a jelen Prog1-en nevelkedett generációtól ez labor aláírásért megy) sikeres implementálása és annak megvédése a laborközösség előtt (hasonlóan az utolsó 5 labor valamelyikén).
A pontvadászatban továbbra is él a hegylakó-szabály: "csak egy maradhat" azaz csak az első (a blogon a közösség előtt bemutatott jó) megoldás ér pontot! Viszont a laborteljesítés feltételeként implementált céges és egyetemi feladatokból természetesen többen is választhatják ugyanazt. (Sőt, ha megoldásukban tudják egyértelműen bizonyítani, például verziótörténetekkel, ki kommitolta fel az svn-be stb., hogy valódi közös munka volt, akkor két fős csapatokban is mehetnek ezek a fejlesztési feladatok).
A következő feladatok folyamatosan frissülnek majd, de szokásosan frissítéskor minden alkalommal megy majd a megosztás a Facebook-on, Tumbleren, Twitteren, iWiW-en, így ha nyomon akarod követni, könnyen megteheted.
45 kisbajnokságos feladatok
- (kódjel: UOS-DDN ÉLES C/Linux/Minix) Készítsd el az IDLE felülírásával (a szobában futó Minix 3.1.3-ban látható mintájára) azt a Felegyenesedett GNU/Linux kernelt, ami random időközönként nyomja ki az 'A' betűt...!
5 kisbajnokságos feladatok
- (ÉLES szervezési, hegylakó-szabály kikapcsolva, de hallgatónként max. 4x5) Szervezz be olyan céget, aki rendlkezésünkre bocsájt olyan Java-s céges feladatot, amit engedélyez, hogy a cég nevével, címével (a félév előre haladtával esetleg a feladat megoldásával) kitegyünk a kurzus lapjaira!
A Prog1 Vadászok Ligájából örökölt feladatok:
31 kisbajnokságos feladatok
- (kódjel: DKV-DDN, ÉLES, 10+15+5+1, Android Java) Készíts olyan Google Maps API-s projektet, mely feljegyzi adott busz (pl. a 24-es) menetrendjéhez képest vett eltéréseit (korábban jött, késett). Kiindulás: városi hangya. (+15 ha el tudod adni a DKV-nek, további +5, ha olyan feltételekkel, hogy a szoftverfejlesztés nyílt forráskódú. További +1 pont, ha TDK dolgozatot is készítesz a projektből.)
- (kódjel: NFC-DDN, ÉLES, 10+15+5+1, Java ME - JSR 257) Készíts olyan Java ME, JSR 257 projektet, mely NFC matricás-telefonos beléptetést tud végezni (beléptető személyeknél a Nokia 6212 classic, vendégeknél az NFC matrica - igazolványra, baseball sapkára ragasztva :). (+15 ha el tudod adni debreceni sport vagy kulturális esemény szervezőinek, további +5, ha olyan feltételekkel, hogy a szoftverfejlesztés nyílt forráskódú. További +1 pont, ha TDK dolgozatot is készítesz a projektből.)
40 kisbajnokságos feladatok
- (kódjel: PSR-DDN, ÉLES, 9+12+10, C++ Qt Phonon) Készíts olyan mobilos és PC-s rendszert, ami képes kiszolgálni a szurkolói erőforrás megosztást (8 a mobil, 12 a PC-s, ez a Phonon-os videólejátszó alapú, 10 a szerver, +10 ha egy NB1 vagy NB2-es csapat honlapján megjeleníti és segíti a szurkolók szervezését).
- (kódjel: 7TH-DDN, ÉLES, 6+8+11+15, Java ME, Java EE) Hetedik Szemet egészítsd ki hálózati résszel (6) +szerver oldal (8). További 11 pont, ha baráti köröd mintát ad az őket jellemző kapcsolati hálóval együtt (anonimitás lehet, csak a kapcsolatok fontosak) +15, ha egy közösségi portál integrálja.
Az újak folytatása:
3 kisbajnokságos feladatok
- (kódjel: egér1-JT, ÉLES, Java SE) készíts olyan appletet, ahol körök követik az egér mozgását (help: help , egér? kizáró).
- (kódjel: egér2-JT, ÉLES, Java SE) készíts olyan alkalmazást, ahol körök követik az egér mozgását (help: help , egér? kizáró).
- (kódjel: exor-JT, ÉLES, Java SE) a prog 1-es C-s exor-os titkosítónkat írd át Javába és sebességteszteld! (help: a Javát tanítok implementációja)
2 kisbajnokságos feladatok
- (kódjel: dump-JT, ÉLES, Java SE) a prog 1 valamelyik d.c mutánsát és ezt a Java "dump"-ot sebességteszteld le!
1 kisbajnokságos feladatok
- (kódjel: swing1-JT, ÉLES, Swing) a prog 1-es C-s exor-os titkosítónkat írd át Javába úgy, hogy legyen Swinges GUI-ja (help: a Javát tanítok implementációja).
- (kódjel: mandel1-JT, ÉLES, Java SE) reprodukáld a JT Mandelbrot rajzolóját!
- (kódjel: orchor1-JT, ÉLES, Java SE) reprodukáld a JT mikrotubulus sejtautomata szimulációját!
- (kódjel: genom1-JT, ÉLES, Swing) reprodukáld a JT pontmátrixos összehasonlítóját!
Egyetemi és céges laborteljesítési feladatok
- (Java) RobotFoci Szimulációs Ligás Atan alapú saját csapat, aki racionálisan mozog a mérkőzésen a pályán (nem kolbászol le arról stb.)
- (C++) RobotFoci Szimulációs Ligás Agent2D alapú saját csapat, aki képes partiban lenni a kurzus csapatával.