HTML

Programozó Páternoszter

Ez a Programozó Páternoszter (PP) blogja, a programozásról szól. Aktualitása, hogy a Debreceni Egyetem Informatikai Kara Magasszintű programozási nyelvek 1-2, C++ esattanulmányok, Java esettanulmányok című kurzusainak blogja is egyben.

A vadászat

A Debreceni Egyetem Programozói Évkönyve: az UDPROG projekt. A szakmai fórumunk a Facebook-en. Az új előadások a prezin.
A régi előadások:
Prog1:
1. C bevezetés
2. C tárgyalás
3. C befejezés
4. C a gyakorlatban
5. C++ bevezetés
6. C++ tárgyalás
7. C++ befejezés
8. C++ a gyakorlatban
9. Java platform bevezetés
10. Kvantuminformatikai alg. bev.
Prog2:
1. Java bevezetés
2. Java tárgyalás
3. Java befejezés
4. Java a gyakorlatban
5. Software Engineering bev.
6. Java EE bevezetés
7. AspectJ bevezetés
8. BPMN-BPEL SOA programozás
9. C++ haladó
10. Tensorflow

Kövess engem!

Friss topikok

Linkblog

"Hey, Mikey, he likes it! Ready for more?" (Prog2/I) *

2011.05.22. 11:41 nb

Nyáron is zakatol a Lokomotív!

Ezzel a poszttal indítjuk a Prog2 (DE IK/MI BSc/ Magasszintű programozási nyelvek 2) pontvadászatát. A kurzust a jelen Prog1 mintájára szervezzük. Pontosabban folytatjuk, hiszen a vadászok a

pontszám - 50

szabályt alkalmazva átvihetik a különbséget a Prog2-re. De innoválunk: ami a Prog1-en 50 pont volt (ugye a Vadászok Ligája álomhatár) az most 100 pont már a Prog2-n. További különbség, hogy a laborteljesítés feltétele nem egyetlen megadott feladat C/C++ megoldása és annak megvédése a laborközösség előtt, hanem egy aktuálisan elfogadott céges vagy egyetemi feladat (ilyesmire gondoljunk, de nem ez az aktuális és a jelen Prog1-en nevelkedett generációtól ez labor aláírásért megy) sikeres implementálása és annak megvédése a laborközösség előtt (hasonlóan az utolsó 5 labor valamelyikén).

A pontvadászatban továbbra is él a hegylakó-szabály: "csak egy maradhat" azaz csak az első (a blogon a közösség előtt bemutatott jó) megoldás ér pontot! Viszont a laborteljesítés feltételeként implementált céges és egyetemi feladatokból természetesen többen is választhatják ugyanazt. (Sőt, ha megoldásukban tudják egyértelműen bizonyítani, például verziótörténetekkel, ki kommitolta fel az svn-be stb., hogy valódi közös munka volt, akkor két fős csapatokban is mehetnek ezek a fejlesztési feladatok).

A következő feladatok folyamatosan frissülnek majd, de szokásosan frissítéskor minden alkalommal megy majd a megosztás a Facebook-on, Tumbleren, Twitteren, iWiW-en, így ha nyomon akarod követni, könnyen megteheted.

45 kisbajnokságos feladatok

  • (kódjel: UOS-DDN ÉLES C/Linux/Minix) Készítsd el az IDLE felülírásával (a szobában futó Minix 3.1.3-ban látható mintájára) azt a Felegyenesedett GNU/Linux kernelt, ami random időközönként nyomja ki az 'A' betűt...!

5 kisbajnokságos feladatok

  • (ÉLES szervezési, hegylakó-szabály kikapcsolva, de hallgatónként max. 4x5) Szervezz be olyan céget, aki rendlkezésünkre bocsájt olyan Java-s céges feladatot, amit engedélyez, hogy a cég nevével, címével  (a félév előre haladtával esetleg a feladat megoldásával) kitegyünk a kurzus lapjaira!

A Prog1 Vadászok Ligájából örökölt feladatok:

31 kisbajnokságos feladatok

  • (kódjel: DKV-DDN, ÉLES, 10+15+5+1, Android Java) Készíts olyan Google Maps API-s projektet, mely feljegyzi adott busz (pl. a 24-es) menetrendjéhez képest vett eltéréseit (korábban jött, késett). Kiindulás: városi hangya. (+15 ha el tudod adni a DKV-nek, további +5, ha olyan feltételekkel, hogy a szoftverfejlesztés nyílt forráskódú. További +1 pont, ha TDK dolgozatot is készítesz a projektből.)
  • (kódjel: NFC-DDN, ÉLES, 10+15+5+1, Java ME - JSR 257) Készíts olyan Java ME, JSR 257 projektet, mely NFC matricás-telefonos beléptetést tud végezni (beléptető személyeknél a Nokia 6212 classic, vendégeknél az NFC matrica - igazolványra, baseball sapkára ragasztva :). (+15 ha el tudod adni debreceni sport vagy kulturális esemény szervezőinek, további +5, ha olyan feltételekkel, hogy a szoftverfejlesztés nyílt forráskódú. További +1 pont, ha TDK dolgozatot is készítesz a projektből.)

40 kisbajnokságos feladatok

  • (kódjel: PSR-DDN, ÉLES, 9+12+10, C++ Qt Phonon) Készíts olyan mobilos és PC-s rendszert, ami képes kiszolgálni a szurkolói erőforrás megosztást (8 a mobil, 12 a PC-s, ez a Phonon-os videólejátszó alapú, 10 a szerver, +10 ha egy NB1 vagy NB2-es csapat honlapján megjeleníti és segíti a szurkolók szervezését).
  • (kódjel: 7TH-DDN, ÉLES, 6+8+11+15, Java ME, Java EE) Hetedik Szemet egészítsd ki hálózati résszel (6) +szerver oldal (8). További 11 pont, ha baráti köröd mintát ad az őket jellemző kapcsolati hálóval együtt (anonimitás lehet, csak a kapcsolatok fontosak) +15, ha egy közösségi portál integrálja.

Az újak folytatása:

3 kisbajnokságos feladatok

  • (kódjel: egér1-JT, ÉLES, Java SE) készíts olyan appletet, ahol körök követik az egér mozgását (help: help , egér? kizáró).
  • (kódjel: egér2-JT, ÉLES, Java SE) készíts olyan alkalmazást, ahol körök követik az egér mozgását (help: help , egér? kizáró).
  • (kódjel: exor-JT, ÉLES, Java SE) a prog 1-es C-s exor-os titkosítónkat írd át Javába és sebességteszteld! (help: a Javát tanítok implementációja)
  •  

2 kisbajnokságos feladatok

  • (kódjel: dump-JT, ÉLES, Java SE) a prog 1 valamelyik d.c mutánsát és ezt a Java "dump"-ot sebességteszteld le!
  •  

1 kisbajnokságos feladatok

Egyetemi és céges laborteljesítési feladatok

  • (Java) RobotFoci Szimulációs Ligás Atan alapú saját csapat, aki racionálisan mozog a mérkőzésen a pályán (nem kolbászol le arról stb.)
  • (C++) RobotFoci Szimulációs Ligás Agent2D alapú saját csapat, aki képes partiban lenni a kurzus csapatával.

 

*: www.imsdb.com/scripts/Matrix,-The.html

9 komment

Címkék: deik mi bsc prog2 magasszintű programozási nyelvek 2

A bejegyzés trackback címe:

https://progpater.blog.hu/api/trackback/id/tr242923294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rankerz 2011.05.24. 14:43:20

Már csak 30-40 trófeás feladatok lesznek köv. félévben? A leírtak pl. elég durvák egy halandó számára.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.05.24. 14:55:50

@Rankerz: Á, dehogy! Hasonló lesz, mint a prog1:
- nagyon sok kevés pontos és
- kevés sok pontos.

A hét vége felé több időm lesz és kiírok sok kis (1-3) pontosat is majd.

converter 2011.06.09. 23:11:08

(kódjel: dump-JT, ÉLES, Java SE) a prog 1 valamelyik d.c mutánsát és ezt a Java "dump"-ot sebességteszteld le!

www.kephost.com/images4/2011/6/9/xf39xdm4if8u973kd9m4.png

converter 2011.06.09. 23:33:05

(kódjel: swing1-JT, ÉLES, Swing) a prog 1-es C-s exor-os titkosítónkat írd át Javába úgy, hogy legyen Swinges GUI-ja (help: a Javát tanítok implementációja).

www.kephost.com/images4/2011/6/9/jwwc9ktfnwqaxw1amy1f.png

converter 2011.06.09. 23:34:54

(kódjel: mandel1-JT, ÉLES, Java SE) reprodukáld a JT Mandelbrot rajzolóját!

www.kephost.com/images4/2011/6/9/akyr2afrkk6yhx9mhl6q.png

#Gerzson 2011.08.05. 23:43:43

(kódjel: egér2-JT, ÉLES, Java SE) készíts olyan alkalmazást, ahol körök követik az egér mozgását

www.youtube.com/watch?v=i6c7XEjRX9c

converter 2011.10.21. 18:51:36

Most látom, hogy még nem került elszámolásra az 5 trófeám.
süti beállítások módosítása