Ez a tizenkettedik hét (labor és előadás) posztja.A laborokra az előző héttől kezdődően már nem írok ki kötelező törzsanyagot, mert a főtéma a laborgyakorlat védése!
A PLP, PLK során már most is kitapintható volt a fejlesztési ciklusok megléte, amikor is egy vagy több csapat hirtelen akár klasszisnyi különbséget is tudott mutatni a játékban. Játsszunk el azzal egy gondolatkísérletet, hogy valaki kitalál egy mondjuk neurális hálós tanulásos algoritmust, ami az aktuális szinten verhetetlen, de az algoritmushoz szükség van a mérkőzésen az addig történt rúgások átlagos erejére és szögére... Mit tehet a mérnök hallgató? Veszi a forrásokat, a Játékos osztályt, annak gyermekét a Támadót, Védőt stb. azok gyermekeit, a Puskást, Zakariást stb. és amelyik módszerekben kick(erő, irány) van, azt bekommentezi és felvesz egy új módszert:
kickCsakEzenKeresztül(erő, irány)
és ezzel proxyzza a továbbiakban a kick-et... de meg lehetne ezt csinálni egy 3742 osztályból álló 2.443.242 sort számláló alkalmazásban...
ez bizony egy átszövő új követelmény, egy átmetsző vonatkozás (crosscutting concept) , amit most az előadás Nagytestvér.aj aspektusát szőve a focicsapatunkba, egy pillanat alatt meg is valósítunk! Éljen az AspectJ!
Megoldásunkat a Golden Team FC 0.0.4-ben találja a kedves olovasó. Jól látható, hogy "szőttük be" a nagytestvértől jövő sorokat:
15 pont annak, aki megvalósítja a fenti szövést, azaz minden lövéskor kilogolja az addigi lövések számát és azok átlagos irányát és erejét!