Némi segítséget ad ez a poszt a szóbeli felkészüléshez.A következő "módosító" (finomító) javaslataim az aktuális, a 2010/2011 tanév második félévére vonatkoznak. A tételsor megtalálható a kurzus térképen (flash).
Általános megjegyzések
- I-IV feltételezi, hogy a K&R könyvet rongyosra olvastad :)
- Aki a "jól kell tudni" részeket jól tudja, az minden valószínűség szerint nem fog megbukni a szóbelin.
- Az írásbeli és szóbeli vizsgán is bármi (jegyzet, könyv, gép) használható, sőt: erősen javallott! S egyben ezért felesleges magolni vagy puskát írni! Ez nem történelem vizsga, ennek megfelelően tipikusan mindig valamilyen forráskódra támaszkodást várok és nem szavalatot vagy mit gondolt Arany Madáchról típusú gondolatmenetet... kóbor memóriafoszlányt vagy hexameterben a Huszt-ot :)
C
- I/1,2,4 -re ha a hallgató hoz magával egy (vagy esetleg több) példát, az a legszerencsésebb, ha azokat magyarázza el és nem itt kap egy meglepetést.
- I/4-nél érdemes pár mondatot mesélni, nagyon távolról a "fordítóprogram" feladata témában (ha az előadáson nem jegyzeteltél, akkor pl. olvasd el hozzá a "Pici jegyzet" 12. oldala környékét.)
- I/5-öt jól kell tudni (string_masolo_man_pl_alapjan-os laborkártyát és a kapcsolódó karakterhegyezés fóliák példáit jól kell érteni, illetve a deklarációs laborkártyát)
- II/1: megállási problem egy fólia Móricka rajza, azt érteni tökéletes.
- II/2: ugyancsak 1 fólia Móricka rajza, azt érteni tökéletes megintcsak.
- II/3-ra mutathatsz egy példát az előadás fóliáin
- II/4 az előző tételnél már megtanult deklarációs laborkártya kell ide is
- II/5-öt jól kell tudni: mutatók és (többdim) tömbök kapcsolatát lerajzolni az előadásban megszokott Móricka rajzokkal
- III/1-et jól kell tudni: példaként a védett programot is használhatod
- III/2 mese és rajzolgatás
- III/3-ból csak a fájlkezelés kell, az előadásban van alacsony/magas, karakteres/szöveges (gyök kettes példák), de ha a védésedben binárisan alacsonyan (open/read) kezelted a bemenetet, karakteresen a kimenetet, akkor az is tökéletes ide. Linux PCB és a következő
- III/4,5,6-ból csak az csemegézzen, aki (nagyon) jó jegyet akar
- IV/1 mese mese mátka
- IV/2-t jól kell tudni: az írók-olvasókat a legkönnyebb szerintem áttekinteni, ott már laborkártyán a tipikus kérdésemet is kilőttem :)
C++
- V/1 kapcsán jól kell tudni: a referencia típust
- V/2 mese
- V/3 könnyű példa
- V/4 a tárkezeléses (free/delete) Móricka rajzos fóliákat érteni kell
- V/5 (Középkezdés című fólián)
- VI/1, 6-ot jól kell tudni: előbbire jó a Vermes példa, utóbbinál a tárkezeléses (free/delete) Móricka rajzos fóliák kellenek, amik az előző tételnél is voltak
- VI/2-t számtalan példában használtuk
- VI/3,4,5,7-ből csak az csemegézzen, jobb (>=3) jegyet akar
- VII/3 kapcsán jól kell tudni: a sablonosztályos bináris fánkat.
- VII/2 kapcsán az előző tételhez is kapcsolódva mese a virtual kulcsszóról, szerencsés az előadás kapcsolódó fóliája példájának értése
- VII/1 -ből csak az csemegézzen, jobb (>=3) jegyet akar
- VIII/1-et jól kell tudni: ismerni az osztály használatát, metódusait, példát a használatra stb.
- VIII/5-re is szerencsés egy példa ismerete
- VIII/2,3,4 -ből csak az csemegézzen, jobb (>=3) jegyet akar
Java
- IX./1,2 mese és "architektúrális mese"
- Aki jobb jegyet szeretne (>=3) érdemes összevetni a felvillantott Jávás polár generátorosat a tárgyalt C++-ossal (l. V. tétel)
- IX/1 -ből aki komolyabb (>=4) jegyet akar, érdemes felvillantania távolról egy MIDlet vagy Servlet stb. osztály forrását (pl. az életciklus metódusok kapcsán)
(Még finomítom a koncepciót, lehet kommentelni természetesen, a jövő héten véglegesítjük.)