HTML

Programozó Páternoszter

Ez a Programozó Páternoszter (PP) blogja, a programozásról szól. Aktualitása, hogy a Debreceni Egyetem Informatikai Kara Magasszintű programozási nyelvek 1-2, C++ esattanulmányok, Java esettanulmányok című kurzusainak blogja is egyben.

A vadászat

A Debreceni Egyetem Programozói Évkönyve: az UDPROG projekt. A szakmai fórumunk a Facebook-en. Az új előadások a prezin.
A régi előadások:
Prog1:
1. C bevezetés
2. C tárgyalás
3. C befejezés
4. C a gyakorlatban
5. C++ bevezetés
6. C++ tárgyalás
7. C++ befejezés
8. C++ a gyakorlatban
9. Java platform bevezetés
10. Kvantuminformatikai alg. bev.
Prog2:
1. Java bevezetés
2. Java tárgyalás
3. Java befejezés
4. Java a gyakorlatban
5. Software Engineering bev.
6. Java EE bevezetés
7. AspectJ bevezetés
8. BPMN-BPEL SOA programozás
9. C++ haladó
10. Tensorflow

Kövess engem!

Friss topikok

Linkblog

Utolsó kommentek:

sency 2014.01.13. 23:12:56

@nb: Értem a koncepciót, legalábbis, hogy C++-t szorgalmazzuk. Klienst természetesen tudunk írni (mert nekem készen jelenleg nincs), illetve körülnézek, hogy van-e valami xmpp-s opensource megoldás, amit átalakíthatunk a céljainkra. Itt egyedül a platform lehet kérdéses/érdekes.
Az Intelligens hallgató kapcsán: egy videólejátszóba csak akkor építenék chatet, ha az egy live streamként jeleníti meg az éppen zajló előadást. Egy felvétel esetén inkább egy "time-tag" opciót alkalmaznék, tehát pl. prog1 5.előadás felvételének 20:15 pontjában XY felhasználó írta, hogy "Ez egy érdekes megközelítés", és ezt persze lehetne kommentelni. (mint pl. a soundcloud.com-on is így véleményezik a zenék egy-egy részletét).

Bejegyzés: Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

nb · http://fersml.blog.hu 2014.01.13. 10:13:35

@sency: a saját alkalmazások nagyon jók, de a Java alapúak csak a legjobbaknak lehetnek izgalmasak, C++ alapú megoldások már szélesebb körben lehetnek érdekesek. (A Prog2-re persze remek az Androidos saját app-ok, de most a Prog1-ben vagy C++ alapú megoldásokat kellene inkább nézni, vagy csak sima csevegést biztosítani - pl. a mostani Openfire-ben tudnak regelni és sima kész kliensekkel csatlakozni.)

Viszont az "Intelligens előadás/előadó/hallgató" miatt érdekes lehetne az annotáló előadás-videólejátszóba integrálni egy chat-et, ez lehetne amit felvetettél, mit szólsz? Itt persze nincs oktatási szempont, lehet bármi, ezért írtam, hogy csak a legjobbakat tudjuk ebbe bekapcsolni.

Bejegyzés: Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

asdQWE123 2014.01.11. 16:28:40

@nb: valóban, köszönöm a linket, ismét jót nevettem rajta :D

Bejegyzés: Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

sency 2014.01.10. 14:24:31

@nb: Részemről jó ötletnek tűnik egy saját alkalmazást húzni a kurzusra. Ha csak egy sima chat kliens kell, arra az Openfire tökéletes, gondolok egy Android app-ra első körben, illetve (természetesen) egy webes megoldásra. Ez utóbbit pedig "megversenyeztetném", egyrészt egy LifeRay alapú megoldásra gondolok, másrészt egy php alapúra. (Ugyebár az XMPP-nek mindegy milyen implementációban van a kliens.) Ha kicsit szeretnénk a jövőt is vizionálni, akkor egy Publish/Subscribe alapú app-ot gondolok, itt a szokásos chat mellett már megjelenne egy feliratkozási lehetőség pl oktatóra, laborvezetőre, tutorra, stb, kvázi egy saját twitter-jellegű appunk lenne. Ezzel adnánk egy kis rálátást egy korszerű hálózati technológiára is, viszont itt az Openfire már kevés, ehhez egy eJabberd szerver kell.

Bejegyzés: Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

nb · http://fersml.blog.hu 2014.01.10. 08:48:01

@Devilirium: ircet nem gond feltenni, már majdnem meg is tettem, de eszembe jutott, hogy a robocup-on megy egy OpenFire úgyis, mit szóltok ahhoz?

Bejegyzés: Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

nb · http://fersml.blog.hu 2014.01.07. 10:23:22

@asdQWE123: köszi a linket, "Úgy legyen" :-), az audiót nem minősítve nyilván, egy jó TÖRTÉNELMI film :) nem ismertem, de olyan 25 évesre saccolom :)

(a benne lévő kövület-nyelvek miatt, mert az audió hordozó kapcsán lehetne 40 éves is :)

Ez is avas már, de azért jó: youtu.be/HDrztiE5pDw s azért nem 20 éves.

Bejegyzés: Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

nb · http://fersml.blog.hu 2014.01.05. 11:56:31

Hogy a hivatali oldala is rendben legyen, az ilyen kérdéseket érdemes a TO-n is feltenni.

Amit én tudok mondani, az a személyes véleményem: szerintem ha van aláírás, akkor a vizsgakurzus megfelelő hozzám. Mert ha megajánlott jegyet kapsz, azt a vizsgakurzustól függetlenül be tudom x-elni szerintem a Neptunban (bár ezt még nem próbáltam), illetve, ha jönnöd kell vizsgázni, akkor én csak a blogon (itt fent jobb oldalt egy dobozban - vagy igaz még agyalok rajta, az évkönyv évkönyv részében) nyilvántartott pontjaidat fogom nézni, hogy az milyen kedvezményekre jogosít.

A laborokra, ha van hely, be lehet járni; hiszen ott eleve lesznek +trófeák, amelyeket a laborvezetők saját hatáskörben adhatnak; ezt szerintem az is élvezheti, aki bár hivatalból nincs ott, de valójában mégis bemegy (mert pl. amúgy vizsgakurzusos).

Tehát szerintem legyen a vizsgakurzus, mert azt gondolom az alapértelmezett hivatalos útnak és mellette a pontgyűjtés; amihez csak az kell, hogy küld el a SF loginon nekem és máris adok R/W jogot a git repóra és kezdheted a pontgyűjtést (a mellékletben van egy "HOgyan kezdjek hozzá" jellegű rész).

Bejegyzés: Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

Széles Niki 2014.01.05. 11:35:15

Egy olyan kérdést szeretnék feltenni, hogy megvan az aláírásom PROG1-ből és szeretnék bejárni laborra illetve elméletre, hogy tovább fejlesszem magam és a pont versenybe részt vegyek. Ekkor viszont mi a teendőm, hogy felveszem a tárgyat vizsga kurzusba és úgy járok be laborra és elméletre vagy pedig vegyem fel tárgyként az elméletet és egy labort is?

Bejegyzés: Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

Devilirium 2014.01.04. 17:22:14

@nb: Szerintem ma is használatos. Van webchat is, ha valakinek az tetszik és akkor nem kell klienst letöltenie. Van grafikus, cli. Mindenki igényéhez passzol. Ha van szervergép, akkor oda lehet telepíteni mindent. Esetleg meglévő szerveren szobát nyitni és regisztráltatni. Talán a freenode-n lehet is fejlesztőközösségeknek.

Bejegyzés: Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

nb · http://fersml.blog.hu 2014.01.04. 12:59:05

@Devilirium: este még gondolkodtam a válaszomon és nem is kell a "szerény alulértékelés", hiszen az alsóbb szintek is nyitva vannak a tapasztaltabbaknak, ha tutorként működnek.

Az irc jó lenne, mi ma ennek az elegáns módja?

Bejegyzés: Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

Devilirium 2014.01.04. 00:39:18

@nb: Aha, tetszetős a rendszer. Reméljük feltudják majd mérni magukat, hogy ki milyen szinten van.

A fejlesztői közösséghez javasolnám, hogy legyen egy irc szoba és akkor a munka mellett még el is lehet beszélgetni, megismerni egymást, ötletelni a nap folyamán bármikor.

Kíváncsi leszek, hogyan alakul :)

Bejegyzés: Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

nb · http://fersml.blog.hu 2014.01.03. 21:10:39

@Devilirium: szerintem a kommented két fő volalra épül, legalábbis az én első interpretációmban:

a) "Az alfa-hímek levadásszák a feladatokat"

b) "Esetleg lehetne egy valódi tutor rendszer is."

ezekre válaszolnék közvetlenül, mert szerintem az udprog-al ezekre jól rezonálunk. Mivel az a) esetben az lesz a szabályozás, hogy a versenyben részt vevő hallgató a kurzus első előadásán legkésőbb beklaszterezi magát osztályokba, s az "alfa-hímek" elől az alsóbb osztályok feladatait a kurzus "elrejti".

S ezzel az önklaszterezéssel kapcsolatos a b) tutor-rendszere, mert a tapasztaltabb hallgató-társ érdekelt a tutorságban, hiszen akkor nagyobb pontszám szorzót kap. Ha hallgató lennék és kb. úgy gondolkodnék, hogy kicsit alulértékeljem magam szerényen, hogy az alsóbb osztály feladatai is elérhetőek legyenek, s ott tutorkodnék.

De most éppen azért beszélünk ezekről, hogy az indulásra egy szofisztikált rendszer szolgáljon minket, amelynek sok önszervező eleme van, mert nem titkolt célom a valódi kutatás-fejlesztéssel "húzni" az oktatást; s nem csupán az oktatásra önmagára koncentrálni. Persze a kezdőket nagyon szem előtt tartva, hiszen az a) és a b) pontokra rezonálásunk is annak eredménye, hogy közülük a legtöbbet akarunk fejlesztői élményekhez juttatni.

Bejegyzés: Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

Devilirium 2014.01.03. 11:52:06

@nb: Én őszintén nem tudom, hogy van-e értelme a versenynek. Leírom, hogy miért:

Ha a szerencsétlen kezdő idejön, és megkapja a szükséges kezdőlökést előadáson - amit meg is kaphat, akkor esetleg hazamegy és elkezdi tanulni mindazt, amit idáig eltitkoltak előle. Időbe fog kerülni, hogy megoldjon egy feladatot, de rájöhet.

Mint tudjuk, a világon nincs is nagyobb motiváció, mint maga a munka végzése: annak apró sikerei. Az egyetemet is azért végezzük, mert csak jó lesz majd az a papír, pedig milyen jó lenne, ha a hozzá vezető útért csinálnánk. Sajnos ez a fajta motiváció nekem az első évben megszünt az unideben.

Szóval, amire mutatok, hogy a kezdő is megtudja oldani a feladatot, és ha megoldotta ugyanolyan szintű tudásra tett szert, amivel egyébként a "hardcore" mag rendelkezik.

De itt jön a közösség és a verseny. Az alfa-hímek levadásszák a feladatokat és mintegy megszégyenítve a feladatot, kiakasztják az ajtó mellé a kulcsot. Most már ti is betudtok lépni, az idáig feltörésére fordított időd immáron kárba veszett.

Vagyis jó lenne, ideális lenne, ha minden hallgató megtudná oldani a feladatokat és nem tudná a megoldást.

> Sosem felejtem el, amikor első félév, első óráján kaptunk egy feladatot és egy szőke leányzó bekiabálta, hogy kész a feladat: fent volt a megoldás a blogon. Persze, ilyenkor már elvből sem nézi meg az ember és tovább játszik a feladattal, csak éppen tisztességének értelme veszik.

Viszont a jelenlegi rendszer ezt nem engedi meg. A verseny megszüntetése sem lenne elég a tökéletes rendszerhez, mert akkor meg informális közösségek kialakulásával osztják meg a megoldásokat, hogy a többi nem túl fontos tárgyal tudjanak foglalkozni.

Az egyedi feladatok útján lehetne elindulni. Ez hatalmas munkát jelent, mégis a legműködőképesebb rendszert jelenti. Fel kell ismernünk, hogy az egyetemünkre nincs prog belépő és a bevinfó is silány minőségű. Valamilyen szinten egy kis bevezetést kell adnunk nekik (ha a pointer megvan, akkor minden).

Esetleg külön is lehetne választani, hogy a jobbak dolgozhatnak projekteken és ott commitokért kaphatnak pontokat, de ezzel úgymond szerződnek erre a pályára, míg a többiek megmaradnak a "hagyományos" kurzus vonalán, ahol reményeink szerint megtanulnak programozni: vagyis a jegy megszerzése gyerekjátékká válik vagy megajánlottal, vagy vizsgán feladat megoldással (ami elméleti alapokra épül).

Esetleg lehetne egy valódi tutor rendszer is. A jobbakhoz több diákot beosztani. A tutorok hoznának létre feladatokat, megosztanák a tanoncoknak és pontoznák őket, a tutorok tutorjai a tutorokat pontoznák és ellenőriznék, a tutorok tutorjait meg a csoportvezető.

Nehéz téma ez, minden esetre megosztottam a véleményemet és ötleteimet. Az évkönyv jó ötlet, hasznos topikokkal. Reméljük hasznára válik majd a többségnek és mégerősebb csoport fog kialakulni, mint valaha! =)

Bejegyzés: Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

B.Norbi93 2013.12.21. 10:19:00

@szelepsapka: Ha pl. a target könyvtárra gondolsz:
git rm -r target (vagy ha nem tetszik neki Construct/target)

(Az rm a -r kapcsolóval törli a könyvtárat + rekurzívan töröl mindent a target könyvtárból, továbbá az rm gépedről is törli ezt a mappát)

git commit -m "üzenet, pl Removed target directory"

git push origin branchnév

Bejegyzés: Közösségi alkalmazás közösségi fejlesztésben
süti beállítások módosítása