HTML

Programozó Páternoszter

Ez a Programozó Páternoszter (PP) blogja, a programozásról szól. Aktualitása, hogy a Debreceni Egyetem Informatikai Kara Magasszintű programozási nyelvek 1-2, C++ esattanulmányok, Java esettanulmányok című kurzusainak blogja is egyben.

A vadászat

A Debreceni Egyetem Programozói Évkönyve: az UDPROG projekt. A szakmai fórumunk a Facebook-en. Az új előadások a prezin.
A régi előadások:
Prog1:
1. C bevezetés
2. C tárgyalás
3. C befejezés
4. C a gyakorlatban
5. C++ bevezetés
6. C++ tárgyalás
7. C++ befejezés
8. C++ a gyakorlatban
9. Java platform bevezetés
10. Kvantuminformatikai alg. bev.
Prog2:
1. Java bevezetés
2. Java tárgyalás
3. Java befejezés
4. Java a gyakorlatban
5. Software Engineering bev.
6. Java EE bevezetés
7. AspectJ bevezetés
8. BPMN-BPEL SOA programozás
9. C++ haladó
10. Tensorflow

Kövess engem!

Friss topikok

Linkblog

Magas szintű programozási nyelvek 1, INDK301

2013.12.20. 11:48 nb

Üdvözöllek a kurzus 2013/14 tanév második féléves nyitóposztjában. Kicsit korai, de szükséges néhány bevezető gondolat, hogy közvetlenül kapcsolódva minél több információval szolgáljunk.

Eminem - Not Afraid, http://youtu.be/j5-yKhDd64s

A részletekbe nem merülnék el, itt vannak az eddigi sillabuszok, azok jó kezdő iránymutatást nyújtanak. Csak annyit emelek ki, hogy a kurzusban nincs papíros számonkérés semmiyen formában és semmilyen indokkal, sőt a hagyományainknak megfelelően bármikor (labor, írásbeli, szóbeli vizsga) bármi használható, az internetes gép használata pedig nemcsak lehetőség, hanem szinte követelmény!

Kezdjük a hallgatók többségét leginkább izgató használati esetek áttekintésével:

  • ha jó programozónak tartod magad, akkor célozd meg a megajánlott jegyet! Nem kell mást tenned, csak amit imádsz: programozni; ezzel gyűjtöd a pontokat, akár annyit, hogy gyakorlatilag a Prog2-d is meglesz már a Prog1 alatt :)
  • ha átlagos programozónak tartod magad, akkor a laborposztok minden fő-feladatát programozd be TE MAGAD (ezek részletesen ki vannak dolgozva a posztokban, nagyrészt csak reprodukálni kell őket) mert ez a rutin mindenképpen kell majd a sikeres vizsgához, illetve szerezz annyi pontot, hogy a vizsgára erős kedvezményekkel jöhess
  • ha még gyengébb programozónak tartod magad, akkor a szemléleteddel lehet a gond; kezd el érdeklődésből válogatni a példák között, mert a lelkesedés az, ami ki fog segíteni, elnyomva az esetleges tapasztalatlanságot, s csatlakozz gyorsan az előző csoporthoz - ha ez mégsem sikerülne, akkor a pontgyűjtést fókuszáld a szervezési (pl. robotfoci bajnokság, kupa lebonyolítása), tervezési (UML) vagy szoftvermérnöki (virtualizációs, kernelfordítási vagy kernel modulos) feladatokra, s ne a hardcore C, C++ kódolásra, így szerezz annyi pontot, ami nagyban megkönnyíti a jó vizsgajegy megszerzését

A témák és feladatok tekintetében az előző tanév Prog1-e jó iránymutatást ad, az előadásokat itt találod jobb oldalt egy dobozban belinkleve, a feladatok egy rész pedig benne vagy a Prog1 mega-pack-ban, vagy elő van készítve a Prog1 virtuális image fájlban. Némi további eltolódás lesz a Qt irányába, ehhez SIM nélküli okostelefonokat és tableteket majd viszünk be a laborokra. Minden félévben javulni is kell, így a múlt félév opcionális CUDA példáit (pl. Mandelbrot vagy Exor törés) most alappá próbáljuk tenni azzal, hogy a lehetőség szerint a CUDA-s terembe kérjük a laborokat. Továbbá a fenti hármas bontás krémje számára lehet igazán érdekes, hogy bevezetjük a "félév só"-ját, ez a klasszikus pontgyűjtésbe lesz integrálva, de ez szigorúan csak a valódi hardcore érdeklődőknek szól, ez lesz a Genesis Patch.

Előadás

Az előadásokat a minőségbiztosítás miatt videóra rögzítjük. Az elmúlt két prog1-ről teljes a gyűjteményem, igaz a webre csak csipeteket tettem ki, pl..:

Viszont ezt a Prog1-et már teljes egészében elérhetővé tesszük! (Ma ez már egy sztenderd dolog, lásd pl.: MIT, Stanford) Sőt olyan szoftvert is biztosítunk, amellyel a ezt a videót még annotálhatja is a hallgatóság Ez (lesz) az Intelligens Előadás projekt.

Labor

A laborokon próbálunk a tanár-diák viszony felől a vezető fejlesztő-fejlesztő viszony felé ellépni; nekem az a legjobb tapasztalat, amikor a laborközösség odacsődül egy társunk monitorjához, hogy megnézze milyen új feature-öket gyúrt a társunk a programjába! Régi vágyam, hogy a laboraláírást a robotfocira építsük fel, de ez egyelőre csak vágy, ám itt a lehetőség kommentekben ezt máris elkezdeni boncolni, hogy az első laborra erről tudjunk dönteni! (A robotfocihoz alapvető a nagy közösség, mert ez esetben a 18 fős laborok önmagukban szervezhetnek egy bajnokságot, ahol minden hallgatónak saját C++ robotfoci csapata van, s a 2 utolsó hallgató nem kap aláírást :) - persze alájuk is tehetnénk egy védőhálót, hogy mondjuk pár adott feltétel esetén Ők is megkapják az aláírást, hogy ne zárjuk ki az ideális esetet, hogy mind a 18 hallgató atomhacker a laborban.

A laborokat ebben a beosztásban tervezzük

  • Dr. Bátfai Norbert, 5 csoport,  (a "Gattaca" csoport is :)
  • Besenczi Ranátó, 2 csoport
  • Mamenyák András, 1 csoport
  • Smajda Máté, 2 csoport

minden laborvezetőnek van programozási tapasztalata (BN: Sun és Nokia Magyarország JavaEE-JavaME verseny első hely, BS: Szilícium Mező Regionális Informatikai Klaszter/SziMe3D Kft. gyakornok, MA:  XDA-Developers Tablet Z verseny első hely, SziMe3D gyakornok SM: SziMe3D gyakornok).

Boldog Karácsonyt!

Az ünnepek néhány szabad napja remek lehetőség az önfeledt programozásra, élj vele! Gondolj arra, hogy mit mondanál, ha összefutsz Steve Jobs-al és megkérdezi, "min dolgoztál a múlt héten"? Ha még nincs Linuxod, akkor mi sem lehet izgalmasabb, mint megismerkedni vele a fa alatt. Igaz kicsit már avas, de itt az 1. előadás, a 11 fólián ad ehhez tippet. Kicsit kapcsolódj is ki pár filmmel, a 18-19 fólia ajánlott alkotásait nézd újra meg esetleg (ne Torrenten töltsd le, mert az még a magyar lájtos törvények szerint is bűncselekmény szerintem).

Ja, ez a blog a kurzus információáramlásának alapja, így ha kérdésed van, ne habozz kommentelni!

prog1.png

A Debreceni Egyetem programozói évkönyve

Ahogyan már egy kommentben sugalltam, van ötletem a feladatmegoldási mozgalom önszervezésének javítására. Ez a Debreceni Egyetem programozói évkönyve. Mi is lenne ez? Az elmúlt félévekben a hallgatók jobbára magányosan, aszinkron módon dolgoztak a feladatokon. Amig jobban volt időm, addig figyeltem a feladat idő és darabszám korlátozásaira, de ahogy haladtunk előre... mostanában már magukra a feladatok megoldásaira is alig tudok rápillantani. Olcsó megoldás lenne áttolni a feladatot a laborvezetőkre, de ez nem valódi megoldás egyrészt, másrészt az Ő idejük ugyanúgy drága (hiszen titokban azon a projekten is dolgoznunk kell, amiért idetelepüne a Google egy kutatása :) ... de egyelőre térjünk vissza Földre: tehát eddig volt a magányos és aszinkron megoldás óceán, ami helyett most egyetlen tárolóban kezdünk dolgozni, amely tartalmaz egy DocBook 5.0 XML könyvet, ez az évkönyv. Évkönyv abban az értelemben, hogy szerpelel benne rövid bio-val innentől minden évfolyam minden olyan programozója, aki kommitol, s a könyv mellett ott lesznek a beküldött feladatok. Miket lehet beküldeni? A könyv tartalomjegyzéke megmondja, azaz azt én és a laborvezetők szerkesztjük. A feladatot megoldó pedig RÖVIDEN (agilis és eXtrém nálunk minden - módszertani értelemben) bemutatja a DocBook doksiban a megoldását, s feltolja a megadott helyre a tárolóba a megoldásának forrásait (a könyvet nem kell cifrázni, mert a verziókezelőből generált ChangeLog is elég lesz sok esetben). Ezzel a feladat kilőve, ennek kapcsán további pontok már csak a megoldás valódi csiszolásával, tesztelésével-BUG riportolásával, javításával gyűjthetők.

Ha a kurzus leendő hallgatója vagy, immár el is tudod kezdeni a pontgyűjtést, itt, az évkönyv végén kapsz direkt segítséget és persze ne habozz kommentelni! Nem kell mást tenned, mint a SourceForge-on regisztrálni és a loginod elküldeni a batfai.norbert@inf.unideb.hu címre.

A kurzus fóruma: http://www.linkedin.com/groups/Yearbook-Programmers-University-Debrecen-7446358

22 komment

Címkék: Magas szintű programozási nyelvek 1 INDK301 Debreceni egyetem UDProg

A bejegyzés trackback címe:

https://progpater.blog.hu/api/trackback/id/tr805700161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

repeatProg1 2013.12.20. 12:39:50

Üdvözlöm Tanár Úr!

Szeretnék érdeklődni, hogy a Bjarne Stroustrup: A C++ Programozási nyelv könyv feladatainak megoldásával illetve DocBook formában való közzétételével idén is lehet-e pontokat szerezni?

nb · http://fersml.blog.hu 2013.12.20. 15:42:14

@repeatProg1: a végső válaszokat majd a sillabusz rögzíti, s elmondjuk az első héten. De addig is átbeszéljök ezeket a kérdéseket a laborvezetőkkel, illetve a hallgatósággal is. A kommented is tekinthető e folyamat részeként, de ez csak az állásfoglalásom:

- minden hallgatói kapcsolódó erőfeszítést (ami nyilván köthető a prog1-hez és ahhoz a szellemhez, ahogyan megálmodjuk azt) érdemes lenne pontozni

- az említett könyv példáinak kidolgozása nyilván ilyen erőfeszítés

- a DocBook-osítás egy általános feladat, amelyben a hallgató "katalogozálja" és tárolja a megoldásait, tehát ez egy default feladat "keret"

Mivel sokan leszünk, az ÖNSZERVEZÉS és ÖNELLENŐRZÉS szorul majd katalizálásra; ilyeneket tudok elképzelni: hiba jelzése más munkájában, ha a szerző a hibát "elismeri" stb. De kicsit kreatívabbnak kell lennünk úgy érzem. Mert eddig leginkább kisebb feladatok voltak, kellene pár nagyobb, amelyeket eleve nyíltan kezelnénk, pl. a SF-on - ez nyilván nem engedne teret a szakmailag értelmetlen "trükközéseknek" :)

nb · http://fersml.blog.hu 2013.12.20. 15:44:05

@nb: mire leírtam, ki is találtam egy jó megközelítést... hamarosan megosztom a posztban.

Smajdam 2013.12.21. 00:09:57

Szerintem jó ötlet ez az évkönyv, a commitolgatás szempontjából mindenképpen, plusz össze jöhet egy igényes docbook amit talán most tényleg fognak olvasgatni.

De!

Lesz most is biztosan egy-két hallgató aki már tanult, és szorgalmas is, ők hipp hopp meg fogják csinálni a könyű feladatokat hibátlanul -> a kezdők látni fogják , hogy már készen vannak ezek, és bele se fognak kezdeni, így nem lesz kellő gyakorlatuk, és a nehezekkel pedig lehet nem fognak még megbirkózni. Kellene nekik is adni valami plusz lehetőséget, mert az elején ha nem tudnak csalakozni a pontversenyhez, akkor tuti lesznek sokan közülük akik később már meg se fognak próbálni pontokat gyűjteni.

nb · http://fersml.blog.hu 2013.12.21. 09:39:37

@Smajdam: én is egy élő, kidolgozott feladatgyűjteménynek gondolom az évkönyvet, aminek andánk egy személyes, s valóban "évkönyv" jelleget a bio-kkal.

A "De" ágad kapcsán értem, vagy legalábbis kapisgálom a problémát. Benyomásaim:

- a versenyt nekünk éreztetni, Nekik érezni kell, de abban teljesen egyetértek, hogy aki érzi a versenyt és akar, azt kell segítenünk, s a "De" ágad lényege, hogy milyen ilyen segítségeket bitunk kidolgozni?

- ha már érzi a versenyt, akkor a tutor-rendszer bevezetésével a csoporton belüli kötelékek segíthetnek Neki. Mi lenne ez a tutor-rendszer? Pl.: a tapasztaltabb hallgató, ha tutorkodik (és a tutorált ezt deklarálja), akkor a feladat pontszámának 1.2-szeresét kapná, így a tutor jobban érdekelt a segítésben, mintha Ő maga csinálná meg, ez bejöhet az egyszerűbb feladatoknál - mi a véleményed, véleményetek erről a tutor-tutoriált intézményről?

- másik, hogy a poszt hallgatói klaszterezése mellett a feladatokat is klasztereznénk; és egyszerűen egy magát első-osztályba sorolótól "ciki" lenne a harmadik osztályba sorolt feladatokat csinálni...

- de azt is látni kell, hogy a hallgatók versenyben vannak, tehát a "jobbaknak" jobb esélye van a megajánlott jegyre (s szerintem aki a kezdetén még nem a legjobbak közé tartozik, annak a "csak 1 tételből kell felkészülni" is igen jó opció.

Devilirium 2014.01.03. 11:52:06

@nb: Én őszintén nem tudom, hogy van-e értelme a versenynek. Leírom, hogy miért:

Ha a szerencsétlen kezdő idejön, és megkapja a szükséges kezdőlökést előadáson - amit meg is kaphat, akkor esetleg hazamegy és elkezdi tanulni mindazt, amit idáig eltitkoltak előle. Időbe fog kerülni, hogy megoldjon egy feladatot, de rájöhet.

Mint tudjuk, a világon nincs is nagyobb motiváció, mint maga a munka végzése: annak apró sikerei. Az egyetemet is azért végezzük, mert csak jó lesz majd az a papír, pedig milyen jó lenne, ha a hozzá vezető útért csinálnánk. Sajnos ez a fajta motiváció nekem az első évben megszünt az unideben.

Szóval, amire mutatok, hogy a kezdő is megtudja oldani a feladatot, és ha megoldotta ugyanolyan szintű tudásra tett szert, amivel egyébként a "hardcore" mag rendelkezik.

De itt jön a közösség és a verseny. Az alfa-hímek levadásszák a feladatokat és mintegy megszégyenítve a feladatot, kiakasztják az ajtó mellé a kulcsot. Most már ti is betudtok lépni, az idáig feltörésére fordított időd immáron kárba veszett.

Vagyis jó lenne, ideális lenne, ha minden hallgató megtudná oldani a feladatokat és nem tudná a megoldást.

> Sosem felejtem el, amikor első félév, első óráján kaptunk egy feladatot és egy szőke leányzó bekiabálta, hogy kész a feladat: fent volt a megoldás a blogon. Persze, ilyenkor már elvből sem nézi meg az ember és tovább játszik a feladattal, csak éppen tisztességének értelme veszik.

Viszont a jelenlegi rendszer ezt nem engedi meg. A verseny megszüntetése sem lenne elég a tökéletes rendszerhez, mert akkor meg informális közösségek kialakulásával osztják meg a megoldásokat, hogy a többi nem túl fontos tárgyal tudjanak foglalkozni.

Az egyedi feladatok útján lehetne elindulni. Ez hatalmas munkát jelent, mégis a legműködőképesebb rendszert jelenti. Fel kell ismernünk, hogy az egyetemünkre nincs prog belépő és a bevinfó is silány minőségű. Valamilyen szinten egy kis bevezetést kell adnunk nekik (ha a pointer megvan, akkor minden).

Esetleg külön is lehetne választani, hogy a jobbak dolgozhatnak projekteken és ott commitokért kaphatnak pontokat, de ezzel úgymond szerződnek erre a pályára, míg a többiek megmaradnak a "hagyományos" kurzus vonalán, ahol reményeink szerint megtanulnak programozni: vagyis a jegy megszerzése gyerekjátékká válik vagy megajánlottal, vagy vizsgán feladat megoldással (ami elméleti alapokra épül).

Esetleg lehetne egy valódi tutor rendszer is. A jobbakhoz több diákot beosztani. A tutorok hoznának létre feladatokat, megosztanák a tanoncoknak és pontoznák őket, a tutorok tutorjai a tutorokat pontoznák és ellenőriznék, a tutorok tutorjait meg a csoportvezető.

Nehéz téma ez, minden esetre megosztottam a véleményemet és ötleteimet. Az évkönyv jó ötlet, hasznos topikokkal. Reméljük hasznára válik majd a többségnek és mégerősebb csoport fog kialakulni, mint valaha! =)

nb · http://fersml.blog.hu 2014.01.03. 21:10:39

@Devilirium: szerintem a kommented két fő volalra épül, legalábbis az én első interpretációmban:

a) "Az alfa-hímek levadásszák a feladatokat"

b) "Esetleg lehetne egy valódi tutor rendszer is."

ezekre válaszolnék közvetlenül, mert szerintem az udprog-al ezekre jól rezonálunk. Mivel az a) esetben az lesz a szabályozás, hogy a versenyben részt vevő hallgató a kurzus első előadásán legkésőbb beklaszterezi magát osztályokba, s az "alfa-hímek" elől az alsóbb osztályok feladatait a kurzus "elrejti".

S ezzel az önklaszterezéssel kapcsolatos a b) tutor-rendszere, mert a tapasztaltabb hallgató-társ érdekelt a tutorságban, hiszen akkor nagyobb pontszám szorzót kap. Ha hallgató lennék és kb. úgy gondolkodnék, hogy kicsit alulértékeljem magam szerényen, hogy az alsóbb osztály feladatai is elérhetőek legyenek, s ott tutorkodnék.

De most éppen azért beszélünk ezekről, hogy az indulásra egy szofisztikált rendszer szolgáljon minket, amelynek sok önszervező eleme van, mert nem titkolt célom a valódi kutatás-fejlesztéssel "húzni" az oktatást; s nem csupán az oktatásra önmagára koncentrálni. Persze a kezdőket nagyon szem előtt tartva, hiszen az a) és a b) pontokra rezonálásunk is annak eredménye, hogy közülük a legtöbbet akarunk fejlesztői élményekhez juttatni.

Devilirium 2014.01.04. 00:39:18

@nb: Aha, tetszetős a rendszer. Reméljük feltudják majd mérni magukat, hogy ki milyen szinten van.

A fejlesztői közösséghez javasolnám, hogy legyen egy irc szoba és akkor a munka mellett még el is lehet beszélgetni, megismerni egymást, ötletelni a nap folyamán bármikor.

Kíváncsi leszek, hogyan alakul :)

nb · http://fersml.blog.hu 2014.01.04. 12:59:05

@Devilirium: este még gondolkodtam a válaszomon és nem is kell a "szerény alulértékelés", hiszen az alsóbb szintek is nyitva vannak a tapasztaltabbaknak, ha tutorként működnek.

Az irc jó lenne, mi ma ennek az elegáns módja?

Devilirium 2014.01.04. 17:22:14

@nb: Szerintem ma is használatos. Van webchat is, ha valakinek az tetszik és akkor nem kell klienst letöltenie. Van grafikus, cli. Mindenki igényéhez passzol. Ha van szervergép, akkor oda lehet telepíteni mindent. Esetleg meglévő szerveren szobát nyitni és regisztráltatni. Talán a freenode-n lehet is fejlesztőközösségeknek.

Széles Niki 2014.01.05. 11:35:15

Egy olyan kérdést szeretnék feltenni, hogy megvan az aláírásom PROG1-ből és szeretnék bejárni laborra illetve elméletre, hogy tovább fejlesszem magam és a pont versenybe részt vegyek. Ekkor viszont mi a teendőm, hogy felveszem a tárgyat vizsga kurzusba és úgy járok be laborra és elméletre vagy pedig vegyem fel tárgyként az elméletet és egy labort is?

nb · http://fersml.blog.hu 2014.01.05. 11:56:31

Hogy a hivatali oldala is rendben legyen, az ilyen kérdéseket érdemes a TO-n is feltenni.

Amit én tudok mondani, az a személyes véleményem: szerintem ha van aláírás, akkor a vizsgakurzus megfelelő hozzám. Mert ha megajánlott jegyet kapsz, azt a vizsgakurzustól függetlenül be tudom x-elni szerintem a Neptunban (bár ezt még nem próbáltam), illetve, ha jönnöd kell vizsgázni, akkor én csak a blogon (itt fent jobb oldalt egy dobozban - vagy igaz még agyalok rajta, az évkönyv évkönyv részében) nyilvántartott pontjaidat fogom nézni, hogy az milyen kedvezményekre jogosít.

A laborokra, ha van hely, be lehet járni; hiszen ott eleve lesznek +trófeák, amelyeket a laborvezetők saját hatáskörben adhatnak; ezt szerintem az is élvezheti, aki bár hivatalból nincs ott, de valójában mégis bemegy (mert pl. amúgy vizsgakurzusos).

Tehát szerintem legyen a vizsgakurzus, mert azt gondolom az alapértelmezett hivatalos útnak és mellette a pontgyűjtés; amihez csak az kell, hogy küld el a SF loginon nekem és máris adok R/W jogot a git repóra és kezdheted a pontgyűjtést (a mellékletben van egy "HOgyan kezdjek hozzá" jellegű rész).

Széles Niki 2014.01.05. 12:37:47

@nb: Rendben és köszönöm

asdQWE123 2014.01.07. 10:07:12

Sok sikert a félévhez minden hallgatónak!
www.youtube.com/watch?v=1S1fISh-pag

nb · http://fersml.blog.hu 2014.01.07. 10:23:22

@asdQWE123: köszi a linket, "Úgy legyen" :-), az audiót nem minősítve nyilván, egy jó TÖRTÉNELMI film :) nem ismertem, de olyan 25 évesre saccolom :)

(a benne lévő kövület-nyelvek miatt, mert az audió hordozó kapcsán lehetne 40 éves is :)

Ez is avas már, de azért jó: youtu.be/HDrztiE5pDw s azért nem 20 éves.

nb · http://fersml.blog.hu 2014.01.10. 08:48:01

@Devilirium: ircet nem gond feltenni, már majdnem meg is tettem, de eszembe jutott, hogy a robocup-on megy egy OpenFire úgyis, mit szóltok ahhoz?

sency 2014.01.10. 14:24:31

@nb: Részemről jó ötletnek tűnik egy saját alkalmazást húzni a kurzusra. Ha csak egy sima chat kliens kell, arra az Openfire tökéletes, gondolok egy Android app-ra első körben, illetve (természetesen) egy webes megoldásra. Ez utóbbit pedig "megversenyeztetném", egyrészt egy LifeRay alapú megoldásra gondolok, másrészt egy php alapúra. (Ugyebár az XMPP-nek mindegy milyen implementációban van a kliens.) Ha kicsit szeretnénk a jövőt is vizionálni, akkor egy Publish/Subscribe alapú app-ot gondolok, itt a szokásos chat mellett már megjelenne egy feliratkozási lehetőség pl oktatóra, laborvezetőre, tutorra, stb, kvázi egy saját twitter-jellegű appunk lenne. Ezzel adnánk egy kis rálátást egy korszerű hálózati technológiára is, viszont itt az Openfire már kevés, ehhez egy eJabberd szerver kell.

asdQWE123 2014.01.11. 16:28:40

@nb: valóban, köszönöm a linket, ismét jót nevettem rajta :D

nb · http://fersml.blog.hu 2014.01.13. 10:13:35

@sency: a saját alkalmazások nagyon jók, de a Java alapúak csak a legjobbaknak lehetnek izgalmasak, C++ alapú megoldások már szélesebb körben lehetnek érdekesek. (A Prog2-re persze remek az Androidos saját app-ok, de most a Prog1-ben vagy C++ alapú megoldásokat kellene inkább nézni, vagy csak sima csevegést biztosítani - pl. a mostani Openfire-ben tudnak regelni és sima kész kliensekkel csatlakozni.)

Viszont az "Intelligens előadás/előadó/hallgató" miatt érdekes lehetne az annotáló előadás-videólejátszóba integrálni egy chat-et, ez lehetne amit felvetettél, mit szólsz? Itt persze nincs oktatási szempont, lehet bármi, ezért írtam, hogy csak a legjobbakat tudjuk ebbe bekapcsolni.

sency 2014.01.13. 23:12:56

@nb: Értem a koncepciót, legalábbis, hogy C++-t szorgalmazzuk. Klienst természetesen tudunk írni (mert nekem készen jelenleg nincs), illetve körülnézek, hogy van-e valami xmpp-s opensource megoldás, amit átalakíthatunk a céljainkra. Itt egyedül a platform lehet kérdéses/érdekes.
Az Intelligens hallgató kapcsán: egy videólejátszóba csak akkor építenék chatet, ha az egy live streamként jeleníti meg az éppen zajló előadást. Egy felvétel esetén inkább egy "time-tag" opciót alkalmaznék, tehát pl. prog1 5.előadás felvételének 20:15 pontjában XY felhasználó írta, hogy "Ez egy érdekes megközelítés", és ezt persze lehetne kommentelni. (mint pl. a soundcloud.com-on is így véleményezik a zenék egy-egy részletét).
süti beállítások módosítása