"Alighogy átszállt a határon
a győzelem, az a hat-három
s fáradtan a nagy drukkolástól
ledőlnék, egyszer csak rámszól
a rádió és arra bíztat, hogy verset írjak...
Hát írok is."Zelk Zoltán: Rímes üdvözlő távirat
http://www.mtv.hu/modernkepmesek/cikk.php?id=165709
Itt szólt rá, 1:40:06-tól: Magyarország-Anglia 6:3 (Wembley, 1953) (Teljes!)
Ez a kilencedik hét (labor és előadás) posztja, hogy az ünnepek miatti kihagyások miatt egyértelmű legyen, a nov. 14-i hété.
A DE IK Prog2 Labor Labdarúgó Kupa, 2011 ősz, MI (mérnökök) sorsolására megtekinthető felvételről:
Láttuk már a kupa logóját? A bajnokságé hasonló, lást a tabella lapját!
A tárgyat felvett 140 főhöz képest kevés az átlagos 60 fős előadást látogató "kemény mag":
Labor trófeák
- 7/12 Old meg a Bátfai Norbert: Nehogy már MEGINT a mobilod nyomkodjon Téged! könyv alábbi feladatát! Bővítsd a foci szimulátort szabálytalanság-szabadrúgás implementálásával. (a könyv megfelelő részét tudom adni nyomtatva előre, illetve ott lesz a laboron)
Kis segítség ide a hétfői laborok tapasztalatai alapján:
1. Public Resource FC (itt: Foorball Computing) 0.0.15 leránt. Ez egy szokásos Maven projekt (bár nem olyan fejlett projekt még, mint a robot futballcsapatod => lesz majd feladat, hogy tedd azzá ezt a projektet is)
2. szokásos szerkezetből a hu.javacska.sfa.FootballMatch osztály forrásában "case KOZEPKEZDES:"-re rákeresel, a 1774. sorban találod.
3. ez az osztály (l. 2. ea) azt mondja, hogy "implements Runnable", ennek megfelelően a run() metódusból kiindulva megtalálod, hogy
Thread.sleep(100), azaz másodpercenként 10 alkalommal hívódik majd meg a aSoccerSimulationStep() függvény (a könyvben a mobilos változatban ez a szimulacio() függvény)
4. az 1774-es "case KOZEPKEZDES:" a aSoccerSimulationStep() nagy "switch (ballState) {" utasításának egy ága, ezt az 1440-ben leled meg, nézd most meg!
5. az lki = 0; értékadás most teljesen lényegtelen
6. ha a (kiLep == SAJAT) saját csapat lép (nyugati térfél), akkor sima "pénzfeldobással:random.nextInt() stb. az rAbs() hívásban" és az indexek tologatásával meghatározzuk, hogy kinek passzoljon a középkezdést elvégző játékos: kinek = 2 + (2 * kinek) - 1;
7. A "labda cél x" és y koordinátája legyen:
lcx = jatekosok[kiLep][kinek][0];
lcy = jatekosok[kiLep][kinek][1];
ahol a játékos tömb így épül fel:
// 2010.04.14. - 11 players
protected int[][][] jatekosok = new int[2][11][10];
/* [csapat: 0 v.1][tagok (jtkosok): 0-10.][tulajdonsgok: jx jy jcx jcy
4.: labdatechnika (unused)
5.: jatekerzek (in passing)
6.: gyorsasag (in moving)
7.: photo frame index,
8.: -1/gaining ball
9.: -1/shutting goal
]
tehát első dimenzió, hogy melyik csapat, második, hogy melyik player, harmadik a tulajdonságokat indexeli. (Látjuk, hogy nem OO, hanem teljesítmény centrikus volt a szervezés és a dátumos komment arra utal, hogy a mobilosban csak 10 játékos volt egy csapat)
8. és jön az atadas(), aminek ez lesz a lényege: ballState = IN_MOVING; de ez már egy másik case ág :)
9. ennek mintájára játszd végig előbb a 1693/ case KOZEPRE: ágat, ahol a lényeget a // középkezdés? komment után találod, előtte a játékosok Copy/Paste mozgatási kódja van.
Ennek megfelelően a feladat ezzel analóg: az új elemként bevett SZABAD legyen a KOZEPKEZDES mintájára, a SZABADHOZ pedig a KOZEPRE mintájára megírva, hiszen a középkezdés egy ugyanolyan rögzített szitu lesz itt, mint a szabadrúgás, de utóbbi a később bevezetett sorfal miatt sokkal látványosabb :)
- (korábbi) 6/20 A PLB AltTab kimenetéhez tervezz egy saját xml formátumot, majd készíts ehhez egy xslt-t és az xslt proc progival készíts szép! HTML táblázatot a PLB tabellából! (help itt, a szép legalább olyan szép legyen, mint a belinkelt help e képen) e korábbihoz +5 pont, ha a transzformációt a saját, DocBook6.java alapú progiddal készíted.
- 7/35 Fejlessz a FerSML avatár formátumon (ez az rnc módosítása), ennek megfelelően egy valódi mérkőzés megfigyelésével készíts egy avatárt (természetesen legyen valid) az avatár módosításának megfelelő fejlesztést a szimulációs szoftveren is végezd el, futtass szimulációkat (ez tk. a tesztelés) és munkádat mutasd be egy kis hp-n. (pl.: szabálytalankodás valségét vedd be az avatárba, nézz meg egy meccset és számolj relatív gyakoriságot, ezzel kiegészítve készítsd el az avatárokat, majd az előző feladat fejlesztését végezd el, ami a szabálytalankodás avatárbeli valsége alapján generálja a szimulációban a szabálytalanságokat.)
Egyéb trófeák
- 5/25 Készíts saját csevegőt (Python vagy Java alapon teszteld, Y, W alappal) a foci (pl. PLB, FerSML vagy a magyar NB1 egy klubja életének valamilyen részterületéről , vagy egy konkrét mérkőzésről, például a 6:3) tudjon csevegni (pontozás a 25 pont egy olyan jellegű beszélgetés demóra jár, amit a KK YouTube videó is mutat) help kiindulás itt és itt: Bátfai Norbert, Bátfai Erika: Virtuális könyvtáros segítheti majd a kutatókat kézirataik beküldésében a Debreceni Egyetemen, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 58/1. 14-14, 2011.
- 7/14 Készíts (egy valódi mérkőzés feldolgozásával!) hallgatói-szurkolói FerSML avatárt (help: Hallgatói-szurkolói avatárok, jó példák a megoldásra: Borsi Miklós hallgatói-szurkolói avatárja, több hallgatói munka egy csapatban: http://noifc.blog.hu/) Az elkészült avatárodat validáld, futtass vele egy szimulációt és összegezd mindezt egy egyszerű honlapon, amit be is mutatsz valahol (azaz legyen elérhető a weben).
ugyanez, de 7/17-os pontozással, ha a bemutatást DocBook XML 5.0-ból a dblatex-el generált pdf-ben mutatod be. - 2/14 Tarts érdeklődő középiskolásoknak egy előadást, ahol az RCSS-t mutatod be, a saját csapatodon keresztül is (fix. rendezvényről van szó)
- 5/3 Old meg a Bátfai Norbert: Nehogy már MEGINT a mobilod nyomkodjon Téged! könyv alábbi feladatát! Készíts saját horgászhelyet a 110% Nyári Kapitális NYFK, 110% Summer Capital OSE-hoz (a könyv megfelelő részét tudom adni nyomtatva előre, illetve ott lesz a laboron)
- 5/8 készíts olyan Java|C++|Python progit, ami bemenetként kapja N páros db csapat nevet és elkészíti a PLB versenynaptárt (egyszer játsszon mindenki mindenkivel, nyilván nem csak a naptár kiprinteléséről van szó)
- 10/30 tervezz egy híreket absztraháló egyszerű saját XML formátumot, készíts hozzá rnc-t, Java szervleten lehessen bevinni híreket adatbázisba, s le lehessen kérdezni xhtml-ben, rss-ben, sajatban, XHTML-MP-ben (pl.: localhost/cím?miben=rss -re az rss-t adja) (help: az adatbázisos szervletes részhez az előző poszt PP linkje, XSLT-hez az ea. ) 10/35-ös az értékelés, ha a PLB-hez készíted a demódat.
- 10/3 Írj paancssoros programot, ami kigyűjti a alkalmazásokat (application) a ppmkonyv.xml DocBook XML 5.0 dokumentumból! (help : DocBook1.java)
- 5/9 A második típusú alternatív tabella: módosítsd a PageRank alapú első AltTab-ot úgy, hogy a döntetlen esetén ne legyen oda-vissza nyíl a linkmátrixban, hanem csak olyan nyíl, mintha az a csapat győzött volna, aki a klasszikus tabellán éppen előrébb van! (+5 pont, ha el elmélkedsz az őszi magyar NB1 3 így már rendelkezésre álló tabelláján, röviden, írásban persze: tapasztalataid, szakértői értelmezésed összefoglalásáról van szó.)
- DDN/5 az idén az élhet a DDN-be történő meghívás lehetőségével, aki a PLB vagy PLK küzdelmeibe be tudott kapcsolódni. Nekik szól már ez a feladat: írjátok be magatokat a DDN évköbyvbe, howto itt.
(amint a prog2-ben tipikus, minden feladat lehet 2 emberes)
DE IK Prog2 Labor Labdarúgó Kupa, 2011 ősz, MI (mérnökök)
A PLB := DE IK Prog2 Labor Labdarúgó Bajnokság, 2011 ősz, MI (mérnökök) már fut, de néhányan jelezik a laboron, hogy lenne csapatuk, de nem fértek be a 8 csapatba időben, illetve vannak nem PLB-beli klubok, akik sikeres labormeccseket vívnak PLB-beliekkel. Ezért felvetem a PLK := DE IK Prog2 Labor Labdarúgó Kupa, 2011 ősz, MI (mérnökök) intézményének kihirdetését. Ha van érdeklődés, jöhetnek a lájkok! 16 csapat nevezhetne, a szokásosan TDP-vel. Egyenes kiesés, a nov. 19-i hétvégén lenne az első kör: 8 meccs. A győztesek 2. köre nov. 26-i héten: 4 meccs. Az itt győzedelmeskedők 2 meccse a dec. 3-i hétvégén és a dec. 10-i hétvégén a döntő, illetve a 3-4 helyért a két zárómeccs. Pontozás a vadászat szempontjából, mint a PLB (2,3,5, illetve 20,15,10 trófea). Milyen csapatokkal lehet nevezni, pontos szabályozás, mint a PLB (de csak az első 4 mentesül a laborvédés alól).
* Zelk Zoltán: Rímes üdvözlő távirat-ra hajazva.
Az utolsó 100 komment: