HTML

Programozó Páternoszter

Ez a Programozó Páternoszter (PP) blogja, a programozásról szól. Aktualitása, hogy a Debreceni Egyetem Informatikai Kara Magasszintű programozási nyelvek 1-2, C++ esattanulmányok, Java esettanulmányok című kurzusainak blogja is egyben.

A vadászat

A Debreceni Egyetem Programozói Évkönyve: az UDPROG projekt. A szakmai fórumunk a Facebook-en. Az új előadások a prezin.
A régi előadások:
Prog1:
1. C bevezetés
2. C tárgyalás
3. C befejezés
4. C a gyakorlatban
5. C++ bevezetés
6. C++ tárgyalás
7. C++ befejezés
8. C++ a gyakorlatban
9. Java platform bevezetés
10. Kvantuminformatikai alg. bev.
Prog2:
1. Java bevezetés
2. Java tárgyalás
3. Java befejezés
4. Java a gyakorlatban
5. Software Engineering bev.
6. Java EE bevezetés
7. AspectJ bevezetés
8. BPMN-BPEL SOA programozás
9. C++ haladó
10. Tensorflow

Kövess engem!

Friss topikok

Linkblog

Egyszer csak rámszól a blog és arra bíztat, hogy programozzak...*

2011.11.06. 16:21 nb

"Alighogy átszállt a határon
a győzelem, az a hat-három
s fáradtan a nagy drukkolástól
ledőlnék, egyszer csak rámszól
a rádió és arra bíztat, hogy verset írjak...
Hát írok is."

Zelk Zoltán: Rímes üdvözlő távirat
http://www.mtv.hu/modernkepmesek/cikk.php?id=165709

Itt szólt rá, 1:40:06-tól: Magyarország-Anglia 6:3 (Wembley, 1953) (Teljes!)

Ez a kilencedik hét (labor és előadás) posztja, hogy az ünnepek miatti kihagyások miatt egyértelmű legyen, a nov. 14-i hété.

A DE IK Prog2 Labor Labdarúgó Kupa, 2011 ősz, MI (mérnökök) sorsolására megtekinthető felvételről:

Láttuk már a kupa logóját? A bajnokságé hasonló, lást a tabella lapját!

A tárgyat felvett 140 főhöz képest kevés az átlagos 60 fős előadást látogató "kemény mag":

 

Labor trófeák

  • 7/12 Old meg a Bátfai Norbert: Nehogy már MEGINT a mobilod nyomkodjon Téged! könyv alábbi feladatát! Bővítsd a foci szimulátort szabálytalanság-szabadrúgás implementálásával. (a könyv megfelelő részét tudom adni nyomtatva előre, illetve ott lesz a laboron)
    Kis segítség ide a hétfői laborok tapasztalatai alapján:
    1. Public Resource FC (itt: Foorball Computing) 0.0.15 leránt. Ez egy szokásos Maven projekt (bár nem olyan fejlett projekt még, mint a robot futballcsapatod => lesz majd feladat, hogy tedd azzá ezt a projektet is)

    2. szokásos szerkezetből a hu.javacska.sfa.FootballMatch osztály forrásában "case KOZEPKEZDES:"-re rákeresel, a 1774. sorban találod.

    3. ez az osztály (l. 2. ea) azt mondja, hogy "implements Runnable", ennek megfelelően a run() metódusból kiindulva megtalálod, hogy
    Thread.sleep(100), azaz másodpercenként 10 alkalommal hívódik majd meg a aSoccerSimulationStep() függvény (a könyvben a mobilos változatban ez a szimulacio() függvény)

    4. az 1774-es "case KOZEPKEZDES:" a aSoccerSimulationStep() nagy  "switch (ballState) {" utasításának egy ága, ezt az 1440-ben leled meg, nézd most meg!

    5. az lki = 0; értékadás most teljesen lényegtelen

    6. ha a (kiLep == SAJAT) saját csapat lép (nyugati térfél), akkor sima "pénzfeldobással:random.nextInt() stb. az rAbs() hívásban" és az indexek tologatásával meghatározzuk, hogy kinek passzoljon a középkezdést elvégző játékos: kinek = 2 + (2 * kinek) - 1;

    7. A "labda cél x" és y koordinátája legyen:
              lcx = jatekosok[kiLep][kinek][0];
              lcy = jatekosok[kiLep][kinek][1];
    ahol a játékos tömb így épül fel:
      // 2010.04.14. - 11 players
      protected int[][][] jatekosok = new int[2][11][10];
      /* [csapat: 0 v.1][tagok (jtkosok): 0-10.][tulajdonsgok: jx jy jcx jcy
      4.: labdatechnika (unused)
      5.: jatekerzek (in passing)
      6.: gyorsasag (in moving)
      7.: photo frame index,
      8.: -1/gaining ball
      9.: -1/shutting goal
      ]
     tehát első dimenzió, hogy melyik csapat, második, hogy melyik player, harmadik a tulajdonságokat indexeli. (Látjuk, hogy nem OO, hanem teljesítmény centrikus volt a szervezés és a dátumos komment arra utal, hogy a mobilosban csak 10 játékos volt egy csapat)

    8. és jön az atadas(), aminek ez lesz a lényege: ballState = IN_MOVING; de ez már egy másik case ág :)
    9. ennek mintájára játszd végig előbb a 1693/     case KOZEPRE: ágat, ahol a lényeget a // középkezdés? komment után találod, előtte a játékosok Copy/Paste mozgatási kódja van.

    Ennek megfelelően a feladat ezzel analóg: az új elemként bevett SZABAD legyen a KOZEPKEZDES mintájára, a SZABADHOZ pedig a KOZEPRE mintájára megírva, hiszen a középkezdés egy ugyanolyan rögzített szitu lesz itt, mint a szabadrúgás, de utóbbi a később bevezetett sorfal miatt sokkal látványosabb :)
     
  • (korábbi) 6/20 A PLB AltTab kimenetéhez tervezz egy saját xml formátumot, majd készíts ehhez egy xslt-t és az xslt proc progival készíts szép! HTML táblázatot a PLB tabellából! (help itt, a szép legalább olyan szép legyen, mint a belinkelt help e képen) e korábbihoz +5 pont, ha a transzformációt a saját, DocBook6.java alapú progiddal készíted.
  • 7/35 Fejlessz a FerSML avatár formátumon (ez az rnc módosítása), ennek megfelelően egy valódi mérkőzés megfigyelésével készíts egy avatárt (természetesen legyen valid) az avatár módosításának megfelelő fejlesztést a szimulációs szoftveren is végezd el, futtass szimulációkat (ez tk. a tesztelés) és munkádat mutasd be egy kis hp-n. (pl.: szabálytalankodás valségét vedd be az avatárba, nézz meg egy meccset és számolj relatív gyakoriságot, ezzel kiegészítve készítsd el az avatárokat, majd az előző feladat fejlesztését végezd el, ami a szabálytalankodás avatárbeli valsége alapján generálja a szimulációban a szabálytalanságokat.)

Egyéb trófeák

  • 5/25 Készíts saját csevegőt (Python vagy Java alapon teszteld, Y, W alappal) a foci  (pl. PLB, FerSML vagy a magyar NB1 egy klubja életének valamilyen részterületéről , vagy egy konkrét mérkőzésről, például a 6:3) tudjon csevegni (pontozás a 25 pont egy olyan jellegű beszélgetés demóra jár, amit a KK YouTube videó is mutat) help kiindulás itt és itt: Bátfai Norbert, Bátfai Erika: Virtuális könyvtáros segítheti majd a kutatókat kézirataik beküldésében a Debreceni Egyetemen, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 58/1. 14-14, 2011.
  • 7/14 Készíts (egy valódi mérkőzés feldolgozásával!) hallgatói-szurkolói FerSML avatárt (help: Hallgatói-szurkolói avatárok, jó példák a megoldásra: Borsi Miklós hallgatói-szurkolói avatárja, több hallgatói munka egy csapatban: http://noifc.blog.hu/) Az elkészült avatárodat validáld, futtass vele egy szimulációt és összegezd mindezt egy egyszerű honlapon, amit be is mutatsz valahol (azaz legyen elérhető a weben).
    ugyanez, de 7/17-os pontozással, ha a bemutatást DocBook XML 5.0-ból a dblatex-el generált pdf-ben mutatod be.
  • 2/14 Tarts érdeklődő középiskolásoknak egy előadást, ahol az RCSS-t mutatod be, a saját csapatodon keresztül is (fix. rendezvényről van szó)
  • 5/3 Old meg a Bátfai Norbert: Nehogy már MEGINT a mobilod nyomkodjon Téged! könyv alábbi feladatát! Készíts saját horgászhelyet a 110% Nyári Kapitális NYFK, 110% Summer Capital OSE-hoz (a könyv megfelelő részét tudom adni nyomtatva előre, illetve ott lesz a laboron)
  • 5/8 készíts olyan Java|C++|Python progit, ami bemenetként kapja N páros db csapat nevet és elkészíti a PLB versenynaptárt (egyszer játsszon mindenki mindenkivel, nyilván nem csak a naptár kiprinteléséről van szó)
  • 10/30 tervezz egy híreket absztraháló egyszerű saját XML formátumot, készíts hozzá rnc-t, Java szervleten lehessen bevinni híreket adatbázisba, s le lehessen kérdezni xhtml-ben, rss-ben, sajatban, XHTML-MP-ben (pl.: localhost/cím?miben=rss -re az rss-t adja) (help: az adatbázisos szervletes részhez az előző poszt PP linkje, XSLT-hez az ea. ) 10/35-ös az értékelés, ha a PLB-hez készíted a demódat.
  • 10/3 Írj paancssoros programot, ami kigyűjti a alkalmazásokat (application) a ppmkonyv.xml DocBook XML 5.0 dokumentumból! (help : DocBook1.java)
  • 5/9 A második típusú alternatív tabella: módosítsd a PageRank alapú első AltTab-ot úgy, hogy a döntetlen esetén ne legyen oda-vissza nyíl a linkmátrixban, hanem csak olyan nyíl, mintha az a csapat győzött volna, aki a klasszikus tabellán éppen előrébb van! (+5 pont, ha el elmélkedsz az őszi magyar NB1 3 így már rendelkezésre álló tabelláján, röviden, írásban persze: tapasztalataid, szakértői értelmezésed összefoglalásáról van szó.)
  • DDN/5 az idén az élhet a DDN-be történő meghívás lehetőségével, aki a PLB vagy PLK küzdelmeibe be tudott kapcsolódni. Nekik szól már ez a feladat: írjátok be magatokat a DDN évköbyvbe, howto itt.

 (amint a prog2-ben tipikus, minden feladat lehet 2 emberes)

DE IK Prog2 Labor Labdarúgó Kupa, 2011 ősz, MI (mérnökök)

A PLB := DE IK Prog2 Labor Labdarúgó Bajnokság, 2011 ősz, MI (mérnökök) már fut, de néhányan jelezik a laboron, hogy lenne csapatuk, de nem fértek be a 8 csapatba időben, illetve vannak nem PLB-beli klubok, akik sikeres labormeccseket vívnak PLB-beliekkel. Ezért felvetem a PLK := DE IK Prog2 Labor Labdarúgó Kupa, 2011 ősz, MI (mérnökök) intézményének kihirdetését. Ha van érdeklődés, jöhetnek a lájkok! 16 csapat nevezhetne, a szokásosan TDP-vel. Egyenes kiesés, a nov. 19-i hétvégén lenne az első kör: 8 meccs. A győztesek 2. köre nov. 26-i héten: 4 meccs. Az itt győzedelmeskedők 2 meccse a dec. 3-i hétvégén és a dec. 10-i hétvégén a döntő, illetve a 3-4 helyért a két zárómeccs. Pontozás a vadászat szempontjából, mint a PLB (2,3,5, illetve 20,15,10 trófea). Milyen csapatokkal lehet nevezni, pontos szabályozás, mint a PLB (de csak az első 4 mentesül a laborvédés alól).

* Zelk Zoltán: Rímes üdvözlő távirat-ra hajazva.

298 komment

Címkék: dom sax plb jávácska one fersml platform szurkolói avatár relaxng aiml jaxp plk

A bejegyzés trackback címe:

https://progpater.blog.hu/api/trackback/id/tr763358639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phloriaN 2011.11.16. 17:16:21

@Rankerz: következik a visszavágó? :D

Rankerz 2011.11.16. 17:20:57

@phloriaN: jaja úgy néz ki. annyi előnnyel indulsz hogyha döntetlen akkor is te jutsz tovább mivel PLB ben előkelőbb helyen vagy(elvileg így van kitalálva) : P

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.16. 17:24:36

@sency: magam pl. az 1661. sor if-jébe venném be:

generálnék egy számot 1 és 100 között, ha 5-nél kisebb, akkor jönne egy szabadrúgás. Azért tenném ide, mert itt van ugye az átvételkori szerelés.

Viszont, hogy könnyű legyen tesztelni a szabálytalanságot nem 5%-ra, hanem 98-ra tenném, azaz a generált random < 98-at vizsgálnám. Ha még így sem elég gyakori, akkor feljebb az if-en kívülre tenném be általánosan.

Logos 2011.11.16. 20:23:08

@nb: Nekem így néz ki:

@Override
public atan.model.ControllerCoach getNewControllerCoach() {
return new hu.fersml.kalapacsfc.EdzoAdapter();
}

A különbség, hogy nekem csak EdzoAdapter van, nincs Sebes.

Joe89 2011.11.17. 11:09:53

TANÁR ÚR! .. Találtam egy hibát, vagyis inkább hiányosságot az atan-1.0.2plb-ben de valószínűleg a többi atan verzióban is jelen van.
Már órán is kérdeztem Tanár Úrtól hogy miért nem működik a turnNeck metódus. Akkor kipróbáltuk hogy a Kliens.java-val tökéletesen működik. Óra után próbáltam a Rozsdás játékosait is rávenni h nézzenek jobbra-balra, de csak néztek előrefelé. Aztán ma reggel sikerült rájönnöm hogy miért.

Nézegettem az atan-t, és a turnNeck implementálásánál csak ennyit találtam: (ill. nem találtam) (SServerPlayer.java)

@Override
public void turnNeck(double angle) {}

Előtte ott van a turn parancs implementálása, ami így néz ki:

@Override
public void turn(double angle) {
this.commandFactory.addTurnCommand((int) angle);
}

Szóval ennek mintájára megírtam a turnNeck parancs törzsét is:

@Override
public void turnNeck(double angle) { this.commandFactory.addTurnNeckCommand((int) angle);
}

És már működik is .. :D

Javaslom mindenkinek hogy javítsa a hibát, hátha egyszer úgy adódik hogy ki kell tekernetek egy-két játékos nyakát .. XD

ZrZ 2011.11.17. 13:38:36

FerSML projekt felélesztése 12-14 órai csütörtöki laboron - 5 trófea

Lakers9 2011.11.17. 13:41:10

FerSML projekt felélesztése 12-14 órai csütörtöki laboron - 5 trófea

Komee 2011.11.17. 13:46:35

Labor Rangadó 2011. november 17. 12:00-14:00
PiZsoFC - NovaFC 1-2 (1-0)

PiZsoFC: komee, jorex
NovaFC: siveben, dx21

PiZsoFC vezetett sokáig, de ilyen a fuball.

dl.dropbox.com/u/14164970/201111171326-PiZsoFC_1-vs-NovaFC_v2_2.rcg

Painkiller19910110 2011.11.17. 16:04:53

@nb: Érdeklődöm hogy mi van a Körmérkőzéses programommal?

Joe89 2011.11.17. 16:49:53

Írtam hogy rossz a turnNeck. Namost, ha kijavítom akkor az órai csapatok kb használhatatlanok, mert ha a játékosok elfordítják a fejüket, akkor változik a látott objektumok iránya is (ami szerintem eléggé értelmetlen). Szóval ki lehet javítani, de kb csak megnehezíti az ember életét .. :P :)

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.17. 16:56:41

@Joe89: igen, ez valóban egy dilemma, hogy mit módosítsunk az atan-on, főleg az eleje miatt, amikor eleve csak a letöltött 0.4.3-at használtuk.

De szerintem akkor nincs semmi gond, ha mindenki majd elegánsan a jar-with-deps nagy jar állományát küldi be, amit a skritpjéből indít, így nem fognak "összeveszni" a különbőző atanok.

De amúgy protokoll szerint nem értelmetlen, hiszen ha fordul a fej, fordul a látószög.

Lakers9 2011.11.17. 20:03:45

@bozont91: Nálad van a CrashFC vs. MuslicaTokaFC meccs is,ugye?

phloriaN 2011.11.17. 22:05:20

10/3 Írj paancssoros programot, ami kigyűjti a alkalmazásokat (application) a ppmkonyv.xml DocBook XML 5.0 dokumentumból! (help : DocBook1.java)

- noob.hu/2011/11/17/n1_0.png

Joe89 2011.11.18. 10:47:56

Csináltam egy ilyet:
dl.dropbox.com/u/13871711/tabla.pdf

Nem tom h jó e, vagy hogy így megy e a PLK, de sztem egészen jó lett, és így látszik hogy ki hol van. :)

Van docx verzió is, az szerkeszthető, csak a PDFet szimpatikusabb volt feltölteni .. :P

Rankerz 2011.11.18. 10:50:44

@Joe89: én azt hittem minden héten sorsolással dől el ki kivel játszik

Joe89 2011.11.18. 10:52:21

@Rankerz: Nem tudom, lehetséges. Azért is írtam hogy "vagy hogy így megy e a PLK". De ha nem lesz több sorsolás akkor itt van a "tabella". :)

Rankerz 2011.11.18. 10:58:00

jogos. elég kevés infót szivárogtat tanárúr mostanában bármi lehet : D

annyi javaslatom lenne a PLK hoz hogyha PLB beli csapat játszik az mehetne Pénteken is szerintem mivel hétvégén alapból van PLB meccse

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.18. 11:11:03

@Rankerz: ágensek bírják a sorozatterhelést :)

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.18. 11:20:10

@Joe89: jó az ábra, bár ha inkább függőleges lenne, akkor jobban be lehetne tenni egy hp-re például.

Ahogy @Rankerz: írta, a második körben is sorsolhatunk, de mivel a @Joe89: által összeállított megfelel a videón is látható sorrendnek, így az is lehet, hogy ez a fix struktúra. Nekem ez az utóbbi tetszik, mert akkor már lehet latolgatni a jövőt, hogy ha ez győz, akkor ezzel, ha nem, akkor azzal stb.

Döntsük el itt a blogon, melyiket támogatja jobban a közösség. S majd estefelé írok a Neptunban egy kis összefoglalót a PLK-ról.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.18. 11:23:41

@Joe89: nem hiányzik az ábráról, hogy az 5. körben a 4. kör két meccsének győztese játszik (ez ott van) de játszik a 3-4 helyért a két vesztes is az 5. körben.

Rankerz 2011.11.18. 11:27:07

@nb: nem azért mondtam hogy pnéteken játszanak,csak pl akinek szombaton két meccse van az első meccs alapján nincs ideje esetlegesen javítani a csapatán.

Joe ötlete nekem is jobban tetszik nem azért mondtam csak ez az infó ragadt meg régebbről. szóval +1 a fix táblázatra

kecske20 2011.11.18. 12:46:00

A csütörtöki előadás képei:

shrek.unideb.hu/~roland10/Robotfoci/ROBOCUP.zip

Köszönet érte: andras0602 kollégának.

sency 2011.11.18. 13:17:09

Szabadrúgás implementálva (hétfőn mutatom), már csak a sorfal hiányzik, amihez kérnék egy kis ihletet. Nyilván csak akkor kell sorfal, ha a saját térfélen történt a szabálytalanság (de ezt ki lehet ifezgetni) Látom van egy tavolsag fv, ezzel kellene valamit operálni? Hogyan állítom a játékosokat egy sorba?

Joe89 2011.11.18. 13:40:13

@nb:
"nem hiányzik az ábráról, hogy az 5. körben a 4. kör két meccsének győztese játszik (ez ott van) de játszik a 3-4 helyért a két vesztes is az 5. körben."

Itt a továbbjutókat próbáltam meg ábrázolni, tehát ha valaki veszít, az nem lép feljebb az ábrán. De valahogy odaszoríthatom azokat a meccseket is amiket a kiesők játszanak, csak még egyelőre nincs ötletem hogy hogyan (hogy jól is nézzen ki) .. :)

kecske20 2011.11.18. 13:42:12

@Joe89: építsd lefelé a piramist :D

Joe89 2011.11.18. 13:43:12

@kecske20: LoL, nem rossz ötlet, kaja után meg is csinálom .. :D

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.18. 13:56:43

@Joe89: a vesztesek csak egyszer játszanak a 3-4 helyért.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.18. 14:04:20

@sency: hogy hol történik a szabálytalanság szerintem legkönnyebb a labda (lx, ly) pozíciójához kötni.

Illetve akkor mégy annyi lesz hátra :) hogy a

protected void kozepkezdes() {

mintájára elkészíted pl. a

protected void szabadrugas() {

implementációját, itt kell majd felhasználnod az új (és dinamikusan: pl. hol álljon a sorfal) felállást, ez egy

132: protected int[][][] felallasok = {

tömb bővítést is takar egyben.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.18. 14:05:10

@kecske20: Gratulálok, jók a képek. Bárcsak egyszer az én előadásomon is lennének annyian, hogy a lépcsőn is tolongjanak :)

Joe89 2011.11.18. 15:12:13

@nb: dl.dropbox.com/u/13871711/tabla2.pdf

Ez a meccs maradt ki az előző tábláról? Itt a kék hátterű csapatok fognak játszani a 3.-4. helyezésért.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.18. 16:34:19

@Joe89: ez így félreérthető szerintem, bár a logikád szerint (minden doboz egy csapat) teljesen rendben van.

De egyszerűsödik az ábra, ha az alsó sor doboz csapatok, fölötte a fordulók meccsei a dobozok tartalma.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.18. 16:35:17

@nb: a dátumok pedig a poszt végén szerepelnek, a "DE IK Prog2 Labor Labdarúgó Kupa, 2011 ősz, MI (mérnökök)" alcím alatt.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 11:00:52

Milan FC: Linux alatt próbáltátok?

[norbert@matrica Milan]$ ./start.sh
bash: ./start.sh: /bin/bash^M: bad interpreter: No such file or directory
[norbert@matrica Milan]$

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 11:09:08

Twitteren "közvetítek", lehet csatlakozni, lásd fent jobb oldalt a dobozt.

Rankerz 2011.11.19. 12:03:40

challonge.com/plk
meccsekhez (eddig 1 db : D) rcg fájlt is csatoltam

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 12:11:15

War : Rozsdas http://twitter.com/#!/nbatfai/status/137849838132920320

Joe89 2011.11.19. 12:18:24

@Rankerz: Tényleg spéci, de jobb mint amit én csináltam .. XD Nice .. respect .. :D

@nb: Küldtem be csapatot deps.jar-al, remélem így már jó lesz.
Egyébként hogy-hogy már mi jövünk, a többiek még nem küldtek be csapatot, vagy úgy mennek a meccsek, hogy a jobb és baloldali részfából felváltva 1-1?

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 12:20:20

@Joe89: napon belül nem szoktam figyelni a sorrendre, ahogy rendelkezésre áll két csapat, futtatom.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 12:24:59

War FC: start.sh-val teszteltétek, mert nem indul, a csapatnévkezelésre gyanakszok, mert:

5515 [WarFC Coach] ERROR atan.model.SServerCoach - Error while receiving message: (error no_such_team) Encountered "" at line 1, column 1.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 12:42:31

http://twitter.com/#!/nbatfai/status/137858211532382208

Veyron007 2011.11.19. 13:49:52

@nb: igen próbáltam, és működött is

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 13:56:57

@Veyron007: akkor lehet, hogy letöltéskor vagy valamikor belekerült egy nem nyomtatható karakter vagy valami, kézzel beírva az elején már ment (ma több csapatnál is volt ilyen)

ugye nem Win alatt dolgoztok :)

Rankerz 2011.11.19. 14:57:42

mikor folytatódnak a meccsek?

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 15:11:56

@Rankerz: még várok egy picit, mielőtt elkezdem osztani a mérkőzés nélküli 3:0, 0:3-okat :)

Rankerz 2011.11.19. 15:20:50

@nb: ja én nem tudtam h ennyi csapat hiányzik : P remélem a "visszavágó" azért meg lesz tartva : D

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 15:28:02

@Rankerz: gondolom erre gondolsz: www.inf.unideb.hu/%7Enbatfai/PLB2011osz/2/201111051209-RealMandarin_2-Rankerz_1.rcg

a napokban Ők talán nem küldtek, de régebbi lesz, tehát az a meccs nincs "veszélyben".

Rankerz 2011.11.19. 15:34:46

@nb: pontosan erre,köszönöm az infót és bízok benne h jobb meccs lesz mint a múltkori)

phloriaN 2011.11.19. 15:46:29

@nb: sajnos az utóbbi időben nem tudtunk annyit foglalkozni a csapattal, mint amennyit kellenne, ezért nem küldtünk egy ideje újabb verziót...

basecamp 2011.11.19. 16:16:27

@Rankerz: Sajnos még mindig nincs kész az A-Team szóval nem kell izgulnod...

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 16:46:01

http://twitter.com/#!/nbatfai/status/137919402778701824

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 17:03:55

A hétvége drámája (eddig) a PiZso-Milan-on volt, ahol tökéletes gólhoz még van két ciklus kellett volna, de a bíró lefújta (1:2-lett, 2:2-vel viszont már a PiZso nyert volna - ilyen a futball :)

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 17:07:54

Nem szívesen írok be meccs nélküli 3:0-0:3-akat, de az alábbi csapatok esetén ezt tervezem, ha nem hallok felőlük:

- DroidMandrid
- ThisTeamIsSick
- War - van, de nem indul (lásd feljebb)
- Kalapacs
- Crash
- MuslicaToka

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 17:15:30

Nova FC: néhány játékos kirakása után fagy:

5516 [NovaFC Coach] ERROR atan.model.SServerCoach - Error while receiving message: (error already_have_coach) Encountered "" at line 1, column 1.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 17:20:09

@nb: Barby FC szintén nem megy, Ők szerintem rosszul veszik át a paramétereket, mert a 6009 UDP-re akarnak kötni...

Rankerz 2011.11.19. 17:20:33

@basecamp: oké,de itt most plk ról volt szó nemtom hogy jön ide : D
@nb: grat a Mandarinnak, pöccre ugyanaz az eredmény )

frissítve
challonge.com/plk

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 17:34:08

@Rankerz: pedig új elemet véltem felfedezni a csapat játékában: http://twitter.com/#!/nbatfai/status/137919402778701824 csak mintha kicsi lett volna a sebesség (esetleg minden 2. turn kihagyása és csak dash segít az egyuttElaJatekkal()-ban)

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 17:43:14

Crash:KPM

http://twitter.com/#!/nbatfai/status/137933304828657664

Joe89 2011.11.19. 17:45:54

LoL .. CrushFC nagyon keni .. :D

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 17:53:46

@Joe89: félelmetes volt: http://twitter.com/#!/nbatfai

Joe89 2011.11.19. 17:55:30

@nb: Követem twitter-en folyamatosan az eseményeket, a "sőt, immár 2 gólos előnyt" tweet-nél már leesett az állam .. :D .. Valahogy nem lehetne megoldani hogy mi is lássuk a meccseket? :D .. Néha nehéz kivárni az rcg-t. :D

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 17:58:24

@Joe89: jövő héttől, amikor megy majd a dedikált szerver.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.19. 18:12:01

@nb:

Holnapig remélem sikerül előre lépni a következő csapatokkal:

- DroidMandrid
- ThisTeamIsSick
- Kalapacs
- MuslicaToka

- War - van, de nem indul (lásd feljebb)
- Nova - van, de nem indul (lásd feljebb)
- Barby - van, de nem indul (lásd feljebb)

(ha már küldte valaki, de elkavarodott nálam, azt is jelezzük természetesen)

aka801 2011.11.19. 18:37:18

@nb:
Újra beküldtem a BarbyFC-t, remélem így már indulni fog. :)

kecske20 2011.11.19. 18:54:58

Szeretném kommentálni a PLK-s szereplésünket, de ezt nem lehet :D Megoldható lenne, hogy a CrashFC-től kérnénk egy *-dependencies.jar fájlt?

phloriaN 2011.11.19. 20:42:57

PLK-s új csapatok TDP-je elérhető lesz valahol?

egyébként, fura, hogy megint 2:1 lett a RealMandarin-Rankerz mérközés :D

phloriaN 2011.11.20. 10:38:00

'Már telepítem a dedikált szervert, ami remélhetőleg a jövő heti mérkőzések arénáját adja. Könnyebb lesz a szervezés, mert a csapatok saját accountot kapnak majd."

@nb: ez konkrétan hogy fog majd működni?

ZrZ 2011.11.20. 10:39:43

@kecske20:Miért kellene az neked?

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.20. 11:19:02

MuslicaToka: Barby

http://twitter.com/#!/nbatfai/status/138199499788124160

Joe89 2011.11.20. 11:30:15

@nb: "sleep 7-re felálltak, mi történhet a progiban?"
Érdekes .. Az én csapatomnál is sleep 0 van, és nekem itthon feldobálja a játékosokat a script egy pillanat alatt. Tanár Úrnál is felrak minden játékost, ahogy kell?

Egyébként ha tippelnem kellene, valami olyasmit mondanék hogy nincs ideje elküldeni minden adatot egy játékosról, és még a befejezés előtt elkezdi küldeni a következő játékost, ezért kell a sleep 7 hogy legyen ideje befejezni a játékosok küldését. De ez csak tippp .. :P

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.20. 11:53:51

War FC: jobban megnézve a port 6009 nálatok és nem veszi át, ha ... localhost 6000 War indítom... lesz javítás?

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.20. 11:59:10

@Joe89: nekem egy olyan érzésem van, hogy ha valakinek mondjuk sleep 5-van a szkriptben és mégis 5 secnél gyorsabban lépnek fel a játékosok, annak hibás a progi és egy jar-ból több játékost csatol fel! ezért látszik gyorsabbnak a felvitel.

kecske20 2011.11.20. 12:55:27

@ZrZ: Edzőmeccseket szeretnék játszani. Nyilván egy 7-0 vereség egy 5-1es győzelem után megrázó :D Nem lehet visszafejteni legjobb tudomásom szerint forráskóddá, maximum a függvény neveket lehet látni runtime exceptionokkel, amire nem megyek sokra. De ha tévedek, javítsatok ki.

kecske20 2011.11.20. 13:19:31

@nb: Hú, pedig ott voltam az összes előadáson :D Akkor ez esetben, bocs... Tárgytalan.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.20. 13:23:48

@kecske20: ha felhasználták a jegyzet csapatait, akkor nekik is kell adni forrásban a sajátjukat, ezt mondja a GPL: gnu.hu/gplv3.html

de ha titkolni akarják még pár napig a PLK miatt, legyünk Velük türelmesek és ne jelezzünk az FSF-nek :-)

phloriaN 2011.11.20. 13:30:56

@nb: épp a RealMandarinFC-0.0.2 beküldésén dolgozok, pontosabban már a start.bat fájl-t csinálnám, de sehogy se akar működni, egy kis segítséget szeretnék kérni, a képen látható hibával kapcsolatban. (vagy nem szükséges PLB-seknek batch filet küldeni?, eddig gond nélkül működöt minden meccsemen a cspat start.sh-val, de gondoltam megprobalom megcsinalni a batch fielt is. :)...)

noob.hu/2011/11/20/n1.JPG

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.20. 13:38:44

@phloriaN: itt tárgyaltuk, hogy melyik resource kit kell hozzá (hogy legyen sleep parancsod)

progpater.blog.hu/2011/11/06/egyszer_csak_ramszol_a_blog_es_arra_biztat_hogy_programozzak/fullcommentlist/1#c14929250

de csak akkor kell, ha ezen a gépen vis major van, pl. áramszünet.

phloriaN 2011.11.20. 13:42:24

@nb: ezt a toolkitet felraktam, és ezután írta ki ezt.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.20. 13:48:25

@phloriaN: PATH-ba betetted, parancsablakot újra nyitottad?

phloriaN 2011.11.20. 15:24:31

@nb: parancssort ujrainditottam,
PATH-ba mit kell berakni?

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.20. 15:30:18

http://twitter.com/#!/nbatfai/status/138262669013688320

phloriaN 2011.11.20. 17:54:18

Már bánom, hogy nem küldtem be tegnap a csapat új verzióját.... átlagban 7-0-ra veri a GoldenTeamet. :D, lehet hogy Rozsdástól se kaptam volna ki 6:0-ra :D

ZrZ 2011.11.20. 20:22:11

@kecske20: Az 5:1-es meccs egy rossz if feltétel miatt lett tragikus miután lementek a támadók a pályáról. És a meccs után sokat megismertem a taktikátokból. De játszhatunk laborokon edzőmeccset bármikor :)

akikiss 2011.11.20. 20:35:04

Be lehet-e még küldeni a plk csapatot? nem igazán volt idő, sok volt a dolog, mindegy, ezért kérdezem. Ha igen milyen formában kell?

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.20. 20:37:35

@akikiss: az első forduló már lezárt: challonge.com/plk

A második fordulóba jutott csapatok küldhetik. (A szkript sleep-jét ne vegyék le zérusra.)

sency 2011.11.21. 17:18:49

Kész a szabadrúgás, sorfal kicsit furán áll fel, de a pont jár. 12 pont, hulala1 kollégával közös munka, neki is kérném jóváírni. Köszönöm!

szales 2011.11.22. 11:20:28

Feladat kiírás lehetne:
Készíts egy saját AIML chatelő programot(Java), ami minimálisan képes feldolgozni az egyszerűbb tag-eket és a válaszokat kimondatja.(Jó sok pontért :D)

Ez kezeli az egyszerűbb tag-eket. Az AIML-eket mellé kell rakni, meg a forrásba beírni, és az eSpeaket mellérakni, akkor fel is olvassa a válaszokat(ha nem magyarul szeretnénk, akkor azt át kell állítani).
A források:
dl-web.dropbox.com/get/AIML/src/xmlreader/MyContentHandler.java?w=15b53597
dl-web.dropbox.com/get/AIML/src/xmlreader/MyXMLReader.java?w=8b8af6d9

szales 2011.11.28. 21:26:20

@nb:
Most már elérhető.
süti beállítások módosítása