HTML

Programozó Páternoszter

Ez a Programozó Páternoszter (PP) blogja, a programozásról szól. Aktualitása, hogy a Debreceni Egyetem Informatikai Kara Magasszintű programozási nyelvek 1-2, C++ esattanulmányok, Java esettanulmányok című kurzusainak blogja is egyben.

A vadászat

A Debreceni Egyetem Programozói Évkönyve: az UDPROG projekt. A szakmai fórumunk a Facebook-en. Az új előadások a prezin.
A régi előadások:
Prog1:
1. C bevezetés
2. C tárgyalás
3. C befejezés
4. C a gyakorlatban
5. C++ bevezetés
6. C++ tárgyalás
7. C++ befejezés
8. C++ a gyakorlatban
9. Java platform bevezetés
10. Kvantuminformatikai alg. bev.
Prog2:
1. Java bevezetés
2. Java tárgyalás
3. Java befejezés
4. Java a gyakorlatban
5. Software Engineering bev.
6. Java EE bevezetés
7. AspectJ bevezetés
8. BPMN-BPEL SOA programozás
9. C++ haladó
10. Tensorflow

Kövess engem!

Friss topikok

Linkblog

Nem félek

2011.10.20. 18:50 nb

Eminem - Not Afraid: https://www.youtube.com/watch?v=j5-yKhDd64s

Ez a hetedik hét (labor és előadás) posztja. Fő - 5/9 trófeás - témája a saját csapatod "GPS"-ének (azaz helyzetmeghatározásának) javítása. Ez egy kreatív feladat, ennek megfelelően "ilyen volt - ilyen lett" jellegű demonstrálását kérem a szóban forgó javítások demonstrálásának. Egy-két, a Mighty Magyars FC-re vonatkoztatott tipp:

  • a public void gps(double u, double v, double r, double a, double b, double m) függvényt módosítsd úgy, hogy 3 kör közös metszéspontjába mérje be a játékos ágenst
  • ugyanezt az eljárást, ha most a 2 kör esetén nem talál csak komplex gyököt (a kör és egyenes metszésére visszavezetett másodfokú egyenlet megoldásánál) akkor a nagyobb kör sugarát 1-el csökkentve, 1-el növelve javul a helyzetmeghatározás (tehát lesz valós gyök?)

Kisebb laborfeladatok

  • adj jól működő implementációt a public int tavhozEro(double tav) metódusnak 3/3 trófeáért
  • javíts a public void passz() föggvényen (benne a vanKozeliTars(), vanTisztaTars() eljárásokon) 5/3 trófeáért
  • szofisztikáld tovább a bedobást, hogy akkor is jól működjön, ha nagy a tolongás... 5/3
  • szofisztikáld a kapura lövést, ha nem látja a másik kaput, nézzen körben és a kapu irányába rúgja a lasztit, ne a becsúszást hajtsa végre, amit még az első Arancsapattól "örökölt"... 5/3

Egyéb feladatok

  • készítsd el a saját RCSS focicsapatod (felismerhető és jogtiszta) logóját, amit az rcssmonitor és a soccerwindow meg is jelenít (s itt természetesen ez utóbbi a lényeg! Java forrásban, lásd a XPMImageFerSMLLogo osztályt) no nem banánért :) hanem 12/12 trófeáért! Magam ezeket a logókat készítettem például, a FerSML platformhoz igaz, de ide is megteszi, megelőlegezi a FerSML2RoboCup csapatot :)

 fersmllogok2.png

és íme az egyik kiválasztott a monitorokban:

 fersmllogo.png

Segítség a 23.-i, azaz a következő előadáson! és a jegyzet 0.0.12 változatától :)

Prog2 labor labdarúgó-bajnokság, PLB

Figyelj, mert a határidő közeli, lásd a kiírást a könyvben!

1.3.1.1.2.Prog2 labor labdarúgó-bajnokság, PLB

Megalapítjuk a kurzusban ezt az intézményt. Október 27-ig a hallgatók 8, egyenként maximum két fős csapata jelentkezhet a kurzus blogján egy maximum egy oldalas TDP jellegű pdf állománnyal, melyben röviden bemutatják a csapatukat.

A csapatok (lévén ez egy programozás alapkurzus) csakis Java alapúak lehetnek és...

119 komment

Címkék: XPM atan.model.XPMImage ATAN 1.0 Mighty Magyars FC

A bejegyzés trackback címe:

https://progpater.blog.hu/api/trackback/id/tr473318193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rankerz 2011.10.21. 01:29:00

készítsd el a saját RCSS focicsapatod (felismerhető és jogtiszta) logóját, amit az rcssmonitor és a soccerwindow meg is jelenít (s itt természetesen ez utóbbi a lényeg! Java forrásban, lásd a XPMImageFerSMLLogo osztályt) no nem banánért :) hanem 12/12 trófeáért! Magam ezeket a logókat készítettem például, a FerSML platformhoz igaz, de ide is megteszi, megelőlegezi a FerSML2RoboCup csapatot :)

rajzolni még mindig nem tudok,de azért a lényeg látszik "Rankerz" vs "Hun" logó lenne
noob.hu/2011/10/21/logo.png

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.21. 08:25:38

@Rankerz: forrást is pls, hogy megnézhessem, mert így ránézésre ez nagyon leegyszerűsödött, mert valószínűleg a kész fehér csempe lerakás és esetleg egy új fekete csempe írása van.

Ez a feladat onnan érdekes, hogy ennél komplexebb a kép. Rajzolni nem kell, ha nem akarsz, fotózol egy éppen lehulló falevelet és azt teszed be, ami során jóval többet kell dolgozni, mint kétszínű téglákat pakolgatni, esetleg még külön kis XPM tégla író progit is írhat valaki adott esetben, ami felvagdossa a képet....

szóval olyasmire gondolok, hogy szimpla technikai képért 6 pontot adok, "igazi" logóért a 12-t :)

Rankerz 2011.10.21. 11:38:46

@nb: én ezt tudom csak nem- találtam is xpm é "konvertáló" progit. a gond a 8x8 settile á darabolás,mert az xpm egy static char tömb lesz ami egyben veszi a pixelmapot,ezért tényleg csak pixelkirakó a forrásom egyelőre.

/forrást privátban küldöm /

phloriaN 2011.10.21. 20:07:10

készítsd el a saját RCSS focicsapatod (felismerhető és jogtiszta) logóját, amit az rcssmonitor és a soccerwindow meg is jelenít (s itt természetesen ez utóbbi a lényeg! Java forrásban, lásd a XPMImageFerSMLLogo osztályt) no nem banánért :) hanem 12/12 trófeáért! Magam ezeket a logókat készítettem például, a FerSML platformhoz igaz, de ide is megteszi, megelőlegezi a FerSML2RoboCup csapatot :)

-noob.hu/2011/10/21/n1.JPG

Íme a saját változatom, ami szintén csak "szinestéglapakolgató", egyelőre nincs tippem, hogyan lehetne importálni tetszőleges képet, találtam egy progit, ami xpm-be ment le tetszőleges képet, aztán azt megnyitottam szövegszerkesztővel, és olvasható volt, de nem éppen ilyen formátumú, mint amilyen a focis feladathoz kell :/ , bárminemű tanácsot elfogadok!!!! :)

letifer 2011.10.21. 22:29:22

szofisztikáld a kapura lövést, ha nem látja a másik kaput, nézzen körben és a kapu irányába rúgja a lasztit, ne a becsúszást hajtsa végre, amit még az első Arancsapattól "örökölt"... 5/3

data.hu/get/4339293/201110212221-Milan_0-vs-MightyFC_0.rcg

880tol lesz erdekes

bozont91 2011.10.22. 00:52:39

készítsd el a saját RCSS focicsapatod (felismerhető és jogtiszta) logóját, amit az rcssmonitor és a soccerwindow meg is jelenít (s itt természetesen ez utóbbi a lényeg! Java forrásban, lásd a XPMImageFerSMLLogo osztályt) no nem banánért :) hanem 12/12 trófeáért! Magam ezeket a logókat készítettem például, a FerSML platformhoz igaz, de ide is megteszi, megelőlegezi a FerSML2RoboCup csapatot :)

dl.dropbox.com/u/43596461/logo_soccerwindow.jpg

Én is pakolgattam a "csempéket" egy kicsit, de nem bírtam megcsinálni hogy rendes kép legyen. Rajzoltam csapatlogót megfelelő méretben, fel is vágtam 64 egyenlő részre, de nem tudom, hogy lehetne ezeket xpm-be konvertálni :( Egyesével meg tudnám csinálni, de jobb lenne valami batch konverter. Tanár úr nem tud adni valami segítséget?

letifer 2011.10.22. 01:52:04

készítsd el a saját RCSS focicsapatod (felismerhető és jogtiszta) logóját, amit az rcssmonitor és a soccerwindow meg is jelenít (s itt természetesen ez utóbbi a lényeg! Java forrásban, lásd a XPMImageFerSMLLogo osztályt) no nem banánért :) hanem 12/12 trófeáért! Magam ezeket a logókat készítettem például, a FerSML platformhoz igaz, de ide is megteszi, megelőlegezi a FerSML2RoboCup csapatot :)

data.hu/get/4339705/logo.png

a rendes kep nekem sem jon ossze. :/

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.22. 10:37:35

@letifer: igen, tud kemény munka lenni, ezért a 12 pont.

Hogy tisztábban lássátok:

- a sajátomra 8 pontot adnék, mert nem a maximális méretű,

- a szimplákra, amiket eddig jobbára láttam, 6 pontot,

- a japán csapatéra a 12-t, pl. a jegyzetben a
"1.4. ábra. A soccerwindow2-ben rcg-ből visszajátszva a 2011-es világbajnokság WrightEagle - HELIOS2011 döntője" című képen láthatjátok a 0.0.11-ben a japán csapat "címerét".

phloriaN 2011.10.22. 12:48:31

@nb: én elfogadom a 6 pontot! (:

Rankerz 2011.10.22. 14:52:47

@nb: a teljes nagyságú logót 32 téglából kirakni azért elég komoly. a probléma hogy még a 8 téglásat is elég kirakni hogyha "soronként" egyesével akarjuk. Ha lenne valami téglázó progi onnantól már más, könnyen rá lehetne menni a 12 pontra. Szerintem mindenki itt akadt meg. Megkerülni próbáltam "XPMFile load" metódussal de az nem igen jött össze,így inkább én is elfogadom a 6 pontot..

más: a vadászok doboz mikor lesz frissítve?

medvesajt89 2011.10.22. 15:07:22

Készítsd el a saját RCSS focicsapatod (felismerhető és jogtiszta) logóját! Íme:

noob.hu/2011/10/22/medves_logo.png
szaboistvan1989.uw.hu/medves_logo.png

forrás fájl:
szaboistvan1989.uw.hu/XPMImageFerSMLLogo.java

Rankerz 2011.10.22. 15:19:44

@medvesajt89:
soronként csináltad meg?
ha nem , megköszönném segítséget mert ez tök jó lett : D

phloriaN 2011.10.22. 15:28:00

@Rankerz: én kizártnak tartom, hogy soronként csinálta volna, szerintem rájött hogyan kell egyszerűbben megoldani :D

Rankerz 2011.10.22. 15:34:03

@phloriaN: megöl a kíváncsiság \o/

medvesajt89 2011.10.22. 15:46:11

Van egy ilyen nevű program hogy GiMP ingyenes, nagyon jó program egyébként legalább olyan nagy tudása van mint a Photoshopnak. Aztán fogtam a képet aminek a mérete 64x64 és felosztottam 8x8 kockákra majd kimentettem őket xpm formátumba ami egy szöveges leíró fájl onnan meg már könnyű volt. És igen soronként írtam meg.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.22. 16:23:02

@medvesajt89: magam is forgatom a GIMP-et, pl. a FerSML platform logo is annak Filters/Map/Map object...-ével készült.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.22. 16:26:57

@Rankerz: hétvégén akarom mindenképpen...

ennek kapcsán addig is: sokan jelzik, hogy nem egyezik a pontszám, de nem küldik a levélben a

"mikor mire mennyit és végösszesen =" kimutatásukat...

(ezt nem Neked írtam, hanem általában a blog hallgatói olvasóinak, akiket érint éppen most is)

phloriaN 2011.10.22. 17:26:56

egy olyan kérdésem lenne, hogy megcsináltam egy kép feldarabolását kicsi xpm-képekre, de amikor megnyitok egy ilyet annak a formátuma nem egyezik meg a formátummal mint amilyen kellene a java programhoz, hogy lehet ezt megoldani?

kecske20 2011.10.22. 17:55:01

Tanár úr!

Szeretnék jelentkezni Prog2 labor labdarúgó-bajnokság (PLB)-re. Jelentkezéssel együtt kell a PDF-et küldeni, vagy 27.-ig ráér?

Rankerz 2011.10.22. 18:10:12

PLB -re én is jelentkeznék. Körmérkőzések lesznek vagy egyenes kieséses rendszer?

hulala1 2011.10.22. 18:26:19

Szeretnék én is jelentkezni!

letifer 2011.10.22. 18:46:48

En is jelentkezek! :)

phloriaN 2011.10.22. 19:04:28

Ezzel a PLB-vel kapcsolatban lenne egy pár kérdésem. Mi van akkor, ha mindenki egy átnevezett MightyMafyarsFC-vel nevez be? Lesz valamiféle csapatvizygálat vagy hasonló? Mi a díjazás? Van negatív díjazás?

kecske20 2011.10.22. 19:10:44

@phloriaN:

Az első 6 helyezettnek nem kell laborvédést csinálni, megkapja az aláírást, levan írva a book.pdf-ben vala. Az utolsó kettőnek pedig a "show must go on" elvet követve teljesítenie kell a labort. Lényegében a többi kérdésedre is a válasz levan írva a book.pdf-ben. Külön kell doksi a csapatodról, amiből automatikusan kiderül módosítottál e valamit, vagy sem.

phloriaN 2011.10.22. 20:17:40

Ezesetben a PLB-re én is benevezek a csapatommal, viszont lenne egy olyan kérdésem, hogy minek kell a doksiban szerepelnie?

medvesajt89 2011.10.22. 20:56:30

Én is nevezek a versenyre! Viszont az lenne a kérdésem, hogy annak is neveznie kell akivel csapatban vagyok vagy elég ha én nevezek most?

Joe89 2011.10.22. 21:33:44

Jelentkeznék én is PLB-re, a csapatomat erősíti még Pittlik Zoltán (pi_zoli) ..

kecske20 2011.10.22. 22:56:32

szofisztikáld a kapura lövést, ha nem látja a másik kaput, nézzen körben és a kapu irányába rúgja a lasztit, ne a becsúszást hajtsa végre, amit még az első Arancsapattól "örökölt"... 5/3

web.unideb.hu/~roland10/Robotfoci/loves.rcg

bozont91 2011.10.23. 00:49:58

Én is szeretnék nevezni PLB-re - kecske20 csapatát erősítve :)

medvesajt89 2011.10.23. 08:54:03

Az én csapattagom Földesi Roland.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.23. 09:41:52

Természetesen örülök, hogy van érdeklődés, de valójában még senki nem jelentkezett, mert:

"Október 27-ig a hallgatók 8, egyenként maximum két fős csapata jelentkezhet a
kurzus blogján egy maximum egy oldalas TDP jellegű pdf állománnyal, melyben röviden bemutatják a csapatukat"

Hogy egy ilyen "TDP" hogy néz ki, kiderül a könyvből... :)

forma011 2011.10.23. 11:51:36

Szeretnék nevezni PLB-re, darkfalcon csapattaggal, a TDP dokumentációt később csatolom.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.23. 11:57:56

@forma011: OK., de arra figyeljetek, hogy a TDP maga a jelentkezés..., pontosabban az elfogadott TDP :)

Rankerz 2011.10.23. 12:33:08

szofisztikáld a kapura lövést, ha nem látja a másik kaput, nézzen körben és a kapu irányába rúgja a lasztit, ne a becsúszást hajtsa végre, amit még az első Arancsapattól "örökölt"... 5/3

www.mediafire.com/?2ou2uscj6wjdkm2

phloriaN 2011.10.23. 12:58:33

PLB jelentkezés:
- RealMandarinFC

társfejlesztő:
- Painkiller1991

TDP:
- dl-web.dropbox.com/get/Public/TDP.pdf?w=add7b0dd

phloriaN 2011.10.23. 15:52:52

szofisztikáld a kapura lövést, ha nem látja a másik kaput, nézzen körben és a kapu irányába rúgja a lasztit, ne a becsúszást hajtsa végre, amit még az első Arancsapattól "örökölt"... 5/3

@Rankerz: ebben a feladatban az a lényeg, hogy ha nem a kapu irányába néz akkor keresse meg a kaput és arra lője, de a te rcg-dben alapból a kapu fele megy és onnan lövi be. bocs ha rosszul értelmezem a feladatot de amit beküldtél az szerintem nem az ami a feladatban van.

tdemeter 2011.10.23. 18:38:42

nem jött email az új anyagról... :(

phloriaN 2011.10.23. 18:42:23

@nb: Az rcssmonitor 15.0.0 ami a poszt két képén látható amikkel tanár úr demonstrálta a logókat, win7-en elérhető?

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.23. 21:25:09

@letifer: ha erősebb, be is mehetett volna :)

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.23. 21:27:48

@phloriaN: GIMP-el xmp-ben mented és ugyanolyan lesz, esetleg ha nem látszik elsőre, indexeld be a színeket!

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.23. 21:38:23

@tdemeter: twitter, tumblr, facebook, iwiw ment...

kecske20 2011.10.23. 21:41:10

@nb: GIF-eket rakjunk bele a PDF-be? Vagy rosszul értem?

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.23. 21:42:56

@kecske20: ne, az tökéletes, ar egyik rcg-dre írtam.

medvesajt89 2011.10.23. 23:10:59

Tanár úr a 12 pontot azért nem kaptam meg, mert a vége nem rajzolódott ki, vagy azért mert nem 256x64?

medvesajt89 2011.10.23. 23:11:44

Mármint a logóra értem.

medvesajt89 2011.10.24. 08:54:29

Egy javított logot szeretnék beadni:
szaboistvan1989.uw.hu/logo_javitott.png

Stewiee 2011.10.24. 10:16:05

stewiee és medvesajt89 dokumentációja a nevezéshez:data.hu/get/4348012/MedvesFc.pdf

Azure123 2011.10.24. 13:16:42

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni robotfocival kapcsolatban... Eddig működött minden rendesen de pénteken fel kellett telepítenem egy elég nagy programcsomagot ami után nem működött az rcss szerver (csak felugrott az ablak és eltűnt) később rájöttünk hogy ezek a programok valószínűleg lefoglalják a szükséges portokat ezért átírtuk de nekem így sem működik... most azt csináltam hogy a programokat msconfigban kilőttem hogy ne induljanak a tűzfal is ki van kapcsolva h ne zavarjon be. Így működik az rcss szerver de akár konzolból akár Net-beansel futtatom akármelyik csapatot mindig csak 1 játékos connectel és utána nem csinál semmit... Valaki találkozott hasonló problémával vagy van valami ötletetek?

Obsyd 2011.10.24. 13:43:37

készítsd el a saját RCSS focicsapatod (felismerhető és jogtiszta) logóját, amit az rcssmonitor és a soccerwindow meg is jelenít (s itt természetesen ez utóbbi a lényeg! Java forrásban, lásd a XPMImageFerSMLLogo osztályt) no nem banánért :) hanem 12/12 trófeáért! Magam ezeket a logókat készítettem például, a FerSML platformhoz igaz, de ide is megteszi, megelőlegezi a FerSML2RoboCup csapatot :)

Ugyan csak kockák vannak még de majd alakul!

www.flickr.com/photos/obsyd/6275822783/in/photostream

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.24. 13:47:11

@Samu02: két pompás akciógól vol!!!

ki volt az ellenfél (nick)?

Painkiller19910110 2011.10.24. 14:24:22

Még a legelső és azutáni gyakon kaptam 1 + 5 pontot.
Mikor lesznek frissítve? 1 pontot a javásításra, 5-öt a feltörésre.

Samu02 2011.10.24. 14:24:47

@nb: Szabó Dániel-nek hívják de a nick nevét nem tudom :S

master994 2011.10.24. 14:38:33

basecamp és master994 nevezése PLB-re UD_NZT : data.hu/get/4348709/UD.pdf

pi_zoli 2011.10.24. 14:42:15

A PLB-re való jelentkezés Joe89-nek és pi_zoli-nak.

Veyron007 2011.10.24. 16:04:52

@master994: Azért átírhattad volna a TDP-d nagyját, ha már a csapatnév ill. résztvevők kivételével ugyan azt irományt adod be mint mi.

master994 2011.10.24. 16:34:30

@Veyron007: akkor add hozzá 48órás IBM-re való készülést

master994 2011.10.24. 16:37:06

@Veyron007: csak hogy ne legyen gond át lesz írva

Veyron007 2011.10.24. 16:39:22

@master994: Neked nincs jogod felháborodni. 10 perc lett volna átfogalmazni/átgondolni.
Ezt tovább itt és most nem folytatom.

Azure123 2011.10.24. 16:58:45

@Azure123: Sikerült találni normális portot amin fut most már újra a saját gépemen is

más

A laboron az első mérkőzés + az aranycsapat felállásra is 2-2 pontot kaptam úgyhogy ha lesz frissítés most 4 pontom van

Joe89 2011.10.24. 17:17:35

Itt van az rcg a mai (hétfő 14:00 -16:00) órai meccsről:
dl.dropbox.com/u/13871711/201110241520-DolarnFC_2-vs-JoeFc_2.rcg

Azoknak akik nem akarják(tudják) megnézni:
A JoeFC 1 gólt szerzett az első félidőben, majd további 3gólt a másodikban. A DolarnFC nem szerzett gólt .. A végeredmény végül 2-2 lett .. XD

Joe89 2011.10.24. 17:48:36

adj jól működő implementációt a public int tavhozEro(double tav) metódusnak 3/3 trófeáért:

/*Joe*/
public int tavhozEro(double tav) {
if(tav>0.1 && tav<3.0){return 10;} else
if(tav>3.0 && tav<5.0){return 25;} else
if(tav>5.0 && tav<10.0){return 40;} else
if(tav>10.0 && tav<20.0){return 60;} else
if(tav>20.0 && tav<30.0){return 65;} else
return 80;
}
/*Joe*/

javíts a public void passz() föggvényen (benne a vanKozeliTars(), vanTisztaTars() eljárásokon) 5/3 trófeáért:

Ezt teljesen átírtam, nekem a vanTisztaTars metódus már boolean-t ad vissza és eldönti egy játékosról hogy "tiszta" e. A vanKozeliTars metódus pedig berakja egy tömbbe az 5 legközelebb lévő játékos számát távolság szerinti sorrendben, és a függvény hívásakor átadott int-ből eldönti hogy ebből a tömbből melyik játékos számát kell visszaadni.
Itt a 3 legközelebbi játékos közül a legközelebb lévő számát adja vissza:
dl.dropbox.com/u/13871711/Kozel_vannak.jpg

szofisztikáld tovább a bedobást, hogy akkor is jól működjön, ha nagy a tolongás... 5/3:

Itt 180nál van egy bedobás, igaz nem a csapattársnak sikerült, de legalább az irány jó volt.
dl.dropbox.com/u/13871711/tomeg_bedobas.rcg
Itt látszik hogy a játékosok jól gondolkoznak, a távolabb lévő játékosnak próbálják rúgni a labdát (ha nem kavar be egy kedves csapattárs)
dl.dropbox.com/u/13871711/A_7esnek_rugja.jpg

szofisztikáld a kapura lövést, ha nem látja a másik kaput, nézzen körben és a kapu irányába rúgja a lasztit, ne a becsúszást hajtsa végre, amit még az első Arancsapattól "örökölt"... 5/3

Itt van pl 160tól a 4es játékos, 1770nél a 7es, és 2490nél ismét a 4es. Csak itt még a labdába rúgásnál a távolság 0.9 volt, szóval nem mindig érik el, de azt azóta már javítottam.
dl.dropbox.com/u/13871711/201110232327-JoeFC_2-vs-MightyFC_1.rcg

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.24. 17:50:36

A "Későbbi tervek a kezdeti neurális háló és mesterséges intelligencia beépítése a rendszerbe." rész újdonség volt tartalmilag, így tételesen nem vetettem össze a TDP-ket. Most megtettem, valóban nagyon-nagyon másolás, ezért az UD_NZT licencét visszavontam: www.inf.unideb.hu/~nbatfai/PLB2011osz/ , holnap reggel 10-ig van lehetőségük egy saját TDP-vel jelentkezni, ha ezzel nem élnek, lesz egy szabad hely.

Rankerz 2011.10.24. 18:06:31

@Joe89: az else ágak miatt fölösleges újra kitűzni hogy tav>3.0 hisz azért ugrott oda. mellesleg így kimaradnak azok a szituációk amikor 3.0,5.0,10.0,20.0 kereken a távolság szerintem.

ha 3.0 tól így adod meg
"else
if(tav<5.0) {return 25;}
else
if(tav<10.0) {return 40;} "

stb úgy már az egész értékek is benne lesznek^^

@nb szerintem egy pdf fájl miatt most nem kéne kizárni őket,azért ennyire nem komoly bajnokság..

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.24. 18:06:54

Ahogy már a laborokon egyeztettük: ebben a félévben a PLB pontozása olyan, mint a labor derbiké? 5-3-2 pont rendszerű.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.24. 18:09:34

@Rankerz: én komolyan veszem, de nem annak komolysága miatt (egyébként nem kizártam Őket, csak átmenetileg felfüggesztettem, de lehet kizárás is belőle, az igaz) függesztettem fel a UD_NZT, hanem a plagizálás miatt, ami viszont nagyon komoly.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.24. 18:10:40

@nb: a ? csak elütés volt, kijelentésről van szó természetesen:

Ahogy már a laborokon egyeztettük: ebben a félévben a PLB pontozása olyan, mint a labor derbiké: 5-3-2 pont rendszerű.

Joe89 2011.10.24. 18:39:19

@Rankerz: Ja tényleg, jó h szóltál, az intervallumok egyik végén meg akartam engedni az egyenlőséget is, de úgy néz ki h az már lemaradt .. XD .. De am meg tényleg felesleges kétszer nézni .. de na azt már este írtam 11kor, akk már nem figyeltem ilyesmikre .. XD

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.24. 18:59:33

@Joe89: egy NB Format kód is mehet rá majd a jobb gombbal, hogy könnyebb legyen olvasni.

basecamp 2011.10.24. 20:55:41

a bajnokság alatt menyire változtathatunk a csapatunkon?

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.24. 21:10:55

@akikiss: köszönöm, ha a UD_NZT holnap 10-ig nem korrigál, akkor Te kapod meg a licencet a PLB-ben való induláshoz.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.24. 21:13:57

@basecamp: folyamatosan, de figyeljetek, mert egyelőre vissza van vonva a licencetek...

Veyron007 2011.10.24. 21:14:37

készítsd el a saját RCSS focicsapatod (felismerhető és jogtiszta) logóját, amit az rcssmonitor és a soccerwindow meg is jelenít (s itt természetesen ez utóbbi a lényeg! Java forrásban, lásd a XPMImageFerSMLLogo osztályt) no nem banánért :) hanem 12/12 trófeáért! Magam ezeket a logókat készítettem például, a FerSML platformhoz igaz, de ide is megteszi, megelőlegezi a FerSML2RoboCup csapatot :)

noob.hu/2011/10/24/tuzserfc.png

basecamp 2011.10.24. 21:26:16

Csak mert az IBMig egy alap csapat aminek az alapja valamelyik tanár úr által készített csapat és az atan de utána egy teljesen más irány a terv

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.24. 21:32:58

@Painkiller19910110: lehet, hogy már soha, hiszen már nagyon régen volt, esetleg próbálj még küldeni egy pontos mikor mire mennyit és végösszesent magánban, de már nem bíztatlak első heti pontok kapcsán... tisztáztuk az elején, hgy mindenkinek kell saját pontos nyilvántartás, amit 1-2 héten belül szinkronba kell hozni a bloggal...

Painkiller19910110 2011.10.24. 22:16:28

:) A második laboron volt amikor a papírra fel kellett írni a nevünket a jelenlétiben, illetve hogy kinek merre meddig mennyi pontja van és azon is rajta kell legyen 1+5 bontásban.

phloriaN 2011.10.24. 22:18:49

Segítséget szeretnék kérni a logós feladattal kapcsolatban. túl akarnék lépni a "szinestéglapakolgatós" szinten, de egyszerűen nem sikerűl =/...
Adott lenne egy xpm fájl:
-dl.dropbox.com/u/30165854/asd.txt.txt
Milyen átalakításokat kellene végrehajtani ezen, hogy a program elfogadja?
Előre is köszi!

darkfalcon 2011.10.24. 23:55:59

Módosítottunk a TDP-n darkfalcon és forma001.
data.hu/get/4351141/CsontDaraloFC.pdf

basecamp 2011.10.25. 03:12:57

Alfa TDP

pár napon belül újabb várható.

dl.dropbox.com/u/20505423/UD_NZT.pdf

basecamp 2011.10.25. 04:53:48

Már TDP módosítás.
Változások:
Újrafogalmazott és átgondolt célok

Komoly verseny komoly TDP, Latexben megírva.
dl.dropbox.com/u/20505423/UD_NZT%20%282%29.pdf

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.25. 08:09:52

@darkfalcon: kegyetlenül jó a logó, külön png-ben megkapom? Vagy kint van valahol, ahol imf src tagba linkelhetem?

darkfalcon 2011.10.25. 09:47:59

Csak most vettem észre, hogy rosszul van benne a zászló, úgyhogy ezt javítanám.
TDP:
data.hu/get/4351838/CsontDaraloFC.pdf
Logó:
noob.hu/2011/10/25/cimer.png

letifer 2011.10.25. 12:42:53

szofisztikáld tovább a bedobást, hogy akkor is jól működjön, ha nagy a tolongás... 5/3

data.hu/get/4352208/201110251239-Milan_0-vs-KoPapirMetalFC_0.rcg

steve91 2011.10.25. 21:27:50

szofisztikáld a kapura lövést, ha nem látja a másik kaput, nézzen körben és a kapu irányába rúgja a lasztit, ne a becsúszást hajtsa végre, amit még az első Aranycsapattól "örökölt"... 5/3

data.hu/get/4354067/201110252121-MarvellousFC_0-vs-SteveFC_1.rcg

steve91 2011.10.25. 21:33:32

szofisztikáld tovább a bedobást, hogy akkor is jól működjön, ha nagy a tolongás... 5/3

data.hu/get/4354113/201110252128-SteveFC_0-vs-MarvellousFC_0.rcg

sz.tamas 2011.10.25. 23:10:49

készítsd el a saját RCSS focicsapatod (felismerhető és jogtiszta) logóját, amit az rcssmonitor és a soccerwindow meg is jelenít (s itt természetesen ez utóbbi a lényeg! Java forrásban, lásd a XPMImageFerSMLLogo osztályt) no nem banánért :) hanem 12/12 trófeáért! Magam ezeket a logókat készítettem például, a FerSML platformhoz igaz, de ide is megteszi, megelőlegezi a FerSML2RoboCup csapatot :)

Forrás: data.hu/get/4354340/XPMImageFerSMLLogo.java

Kép: noob.hu/2011/10/25/veresmartfc.png

Vadászoknál sz_tamas néven vagyok

letifer 2011.10.26. 01:14:51

adj jól működő implementációt a public int tavhozEro(double tav) metódusnak 3/3 trófeáért

public int tavhozEro(double tav) {

if (tav < 20){
return 30;
} else if (tav < 40){
return 40;
} else if (tav < 60 ) {
return 60;
} else if (tav < 80 ) {
return 80;
} else {
return 100;
}

Veyron007 2011.10.26. 01:20:14

javíts a public void passz() föggvényen (benne a vanKozeliTars(), vanTisztaTars() eljárásokon) 5/3 trófeáért

if (tav > 0.1 && tav < 6.0) {
return 10;
}
if (tav > 6.0 && tav < 9.0) {
return 25;
}
if (tav > 9.0 && tav < 12.0) {
return 45;
}
if (tav > 12.0 && tav < 15.0) {
return 65;
}
if (tav > 15.0 && tav < 20.0) {
return 75;
}
if (tav > 20.0 && tav < 24.0) {
return 85;
}
else {
return 100;
}

szofisztikáld a kapura lövést, ha nem látja a másik kaput, nézzen körben és a kapu irányába rúgja a lasztit, ne a becsúszást hajtsa végre, amit még az első Arancsapattól "örökölt"... 5/3

data.hu/get/4354479/201110260006-MightyFC_1-vs-Milan_0.rcg

420 után van az ominózus gól

szofisztikáld tovább a bedobást, hogy akkor is jól működjön, ha nagy a tolongás... 5/3

data.hu/get/4354481/201110252356-Milan_0-vs-MightyFC_0.rcg

eiborn 2011.10.26. 09:35:08

készítsd el a saját RCSS focicsapatod (felismerhető és jogtiszta) logóját, amit az rcssmonitor és a soccerwindow meg is jelenít (s itt természetesen ez utóbbi a lényeg! Java forrásban, lásd a XPMImageFerSMLLogo osztályt) no nem banánért :) hanem 12/12 trófeáért! Magam ezeket a logókat készítettem például, a FerSML platformhoz igaz, de ide is megteszi, megelőlegezi a FerSML2RoboCup csapatot :)

noob.hu/2011/10/26/EibornFClogo.jpg

Veyron007 2011.10.26. 13:35:54

data.hu/get/4355553/201110261320-MedvesFC_2-vs-Milan_1.rcg

MedvesFC - medvesajt89, stewiee győztes
MilanFC - Veyron007, Letifer sajnos vesztes :S

kecske20 2011.10.26. 15:15:31

szofisztikáld a kapura lövést, ha nem látja a másik kaput, nézzen körben és a kapu irányába rúgja a lasztit, ne a becsúszást hajtsa végre, amit még az első Arancsapattól "örökölt"... 5/3
200. képkockátol:
shrek.unideb.hu/~roland10/Robotfoci/szofisztikalt_loves.rcg

_______________________________________________

adj jól működő implementációt a public int tavhozEro(double tav) metódusnak 3/3 trófeáért

public int tavhozEro(double tav) {

if (tav < 10)
return 15;

else if (tav < 20)
return 25;

else if (tav < 25)
return 35;

else if (tav < 35)
return 40;

else if (tav < 45)
return 55;

else if (tav < 60)
return 70;

else return 80;
}

_______________________________________

javíts a public void passz() föggvényen (benne a vanKozeliTars(), vanTisztaTars() eljárásokon) 5/3 trófeáért
A szofisztikált lövés rcg fájlom elején látható a passzolás.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.29. 09:35:54

Eddig beérkezett:

[norbert@matrica PLB2011osz_1fordulo]$ ls
CSontDaraloFC-0.0.1 MedvesFC-0.0.1 MilanFC-0.0.1 Rankerz-0.0.1 RozsdasFC RTMKopapir

Medves-Milan
------------
mindkettő futni képes

CsontDaralo-KoPapirMetal
------------------------
[norbert@matrica CSontDaraloFC-0.0.1]$ mvn3 clean package assembly:single
[norbert@matrica CSontDaraloFC-0.0.1]$ ./start.sh
Error: Could not find or load main class hu.fersml.magyarfc.MightyMagyarsFC
Error: Could not find or load main class hu.fersml.magyarfc.MightyMagyarsFC
Error: Could not find or load main class hu.fersml.magyarfc.MightyMagyarsFC
Error: Could not find or load main class hu.fersml.magyarfc.MightyMagyarsFC
Error: Could not find or load main class hu.fersml.magyarfc.MightyMagyarsFC
Error: Could not find or load main class hu.fersml.magyarfc.MightyMagyarsFC
Error: Could not find or load main class hu.fersml.magyarfc.MightyMagyarsFC
Error: Could not find or load main class hu.fersml.magyarfc.MightyMagyarsFC
Error: Could not find or load main class hu.fersml.magyarfc.MightyMagyarsFC
Error: Could not find or load main class hu.fersml.magyarfc.MightyMagyarsFC
Error: Could not find or load main class hu.fersml.magyarfc.MightyMagyarsFC

[norbert@matrica RTMKopapir]$ mvn3 clean package assembly:single
[norbert@matrica RTMKopapir]$ mvn3 clean package assembly:single

3 játékos megjelenik, aztán semmi...

nb · http://fersml.blog.hu 2011.10.29. 09:36:53

@nb:
[norbert@matrica RTMKopapir]$ mvn3 clean package assembly:single
[norbert@matrica RTMKopapir]$ ./start.sh

3 játékos megjelenik, aztán semmi...

nb · http://fersml.blog.hu 2011.11.03. 10:50:59

@Rankerz: remélem a kép használati joga rendben van!

tdemeter 2011.11.06. 16:12:17

@nb A coach port-ot meg tudom adni valahol kézzel? Nem csatlakozik az edző... A server.conf-ban átírtam 6011-re, a default a 6001.

tdemeter 2011.11.06. 16:12:58

@nb: A coach port-ot meg tudom adni valahol kézzel? Nem csatlakozik az edző... A server.conf-ban átírtam 6011-re, a default a 6001.
süti beállítások módosítása