HTML

Programozó Páternoszter

Ez a Programozó Páternoszter (PP) blogja, a programozásról szól. Aktualitása, hogy a Debreceni Egyetem Informatikai Kara Magasszintű programozási nyelvek 1-2, C++ esattanulmányok, Java esettanulmányok című kurzusainak blogja is egyben.

A vadászat

A Debreceni Egyetem Programozói Évkönyve: az UDPROG projekt. A szakmai fórumunk a Facebook-en. Az új előadások a prezin.
A régi előadások:
Prog1:
1. C bevezetés
2. C tárgyalás
3. C befejezés
4. C a gyakorlatban
5. C++ bevezetés
6. C++ tárgyalás
7. C++ befejezés
8. C++ a gyakorlatban
9. Java platform bevezetés
10. Kvantuminformatikai alg. bev.
Prog2:
1. Java bevezetés
2. Java tárgyalás
3. Java befejezés
4. Java a gyakorlatban
5. Software Engineering bev.
6. Java EE bevezetés
7. AspectJ bevezetés
8. BPMN-BPEL SOA programozás
9. C++ haladó
10. Tensorflow

Kövess engem!

Friss topikok

Linkblog

A harmadik labor

2011.02.20. 10:38 nb

Laborvezetőknek

A február 21-i héten az első előadás laborkártyáit kérdezzük végig a hallgatóktól szerdáig, szerda után (miután lement a fizikai előadáson) a másodikét! Ha a laborvezető jónak, szükségesnek tartja, korábbi (az első előadásbeli) kártyákat is vigyen be az előadás utáni laborra.

Hallgatóknak

Sosem árt előre készülni a laborra, nálam szereztek így kisbajnokság trófeát.

Tematika

Az alábbi témák legtöbbjét próbáljuk lefedni a második gyakorlaton:

BN laborján

Tekerj itt a "tovább" linkre BN laborjához:

A titkos szövegek, a kulcs "ugyanolyan", mint a posztban.

hétfő 12: http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/titkos.l1

hétfő 14: www.inf.unideb.hu/~nbatfai/titkos.l2

kedd 8: www.inf.unideb.hu/~nbatfai/titkos.l3

kedd 12: www.inf.unideb.hu/~nbatfai/titkos.l4

10 komment

Címkék: cia labor dump lzw exor titkos kulcs

A bejegyzés trackback címe:

https://progpater.blog.hu/api/trackback/id/tr162674237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.02.21. 13:52:07

@szimih: így van, köszi. Kisbajnokságot elkönyveltem még a laboron.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.02.21. 13:55:19

Sajnos 5 kvázi nem tudom volt a laborkártyákból. (Amint az előadásban említettem: arra is készüljünk, hogy belekérdezek... )

Viszont azt sütöttük ki, hogy egy ilyen nem tudomat lehet semlegesíteni egy kisbajnoksággal.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.02.21. 15:52:21

A hétfő 14-es laboromon csak ketten kaptak kártyát, sajnos egyikőjük sem tudta... a laboron nem tudtunk mindent átvenni, amit terveztem, de jó hangulatú verseny alakult ki. Aki lemaradt a trófeáról, itt ezt a posztos progpater.blog.hu/2011/02/15/felvetelt_hirdet_a_cia#more2662328 titkos.szoveg.2 törést beküldheti!

Joe89 2011.02.21. 20:04:13

A kedd 8 csoport kulcsa és titkos szövege:

Kulcs: [12121214]
Tiszta szoveg: [A GNU nem public domain. BÁRKI módosíthatja és terjesztheti a GNU-t, DE SENKI SEM TILTHATJA
MEG A TOVÁBBI TERJESZTÉST. Azaz szabadalmaztatott módosítások nem készülhetnek. Biztos
akarok lenni abban, hogy a GNU összes verziója szabadon felhasználható marad.

Richard Stallman
A GNU-kiáltvány
www.gnu.hu/gnu-kialtvany.html

nb · http://fersml.blog.hu 2011.02.21. 20:10:49

@Joe89: még nem tanultam meg a nicekeket, de Te mintha holnap reggel jönnél. Ott a pont, reggel leadminisztráljuk. A másik trófea nem vonz: hogy csak a jót, vagy a legjobbakat találja meg a tiszta_lehet() fgv.?

Joe89 2011.02.21. 20:36:48

@nb: Igen, a kedd reggeli csoportban vagyok.

A "másik trófea" is érdekes lehet, igazából már ennek a programnak az írása (másolása ... :P) közben is gondolkoztam rajta, hogy hogyan lehetne még jobban optimalizálni a tiszta_lehet() függvényt, volt is pár ötletem, vagyis inkább "ötlet-kezdeményem", de szerintem ha gondolkoznék rajta egy kicsit, lehet hogy tudnék javítani a függvény szitáján ...

nb · http://fersml.blog.hu 2011.02.21. 20:40:51

@Joe89: ezért írtam ki a titkos.l2-re, mert arra kipróbáltam a sajátom, csak a 12121213-at találta :)

Az átlagos szóhosszt néztem a dekódoltakban, hogy 6 és 9 közé essenek.

pi_zoli 2011.02.22. 00:36:57

Talán már elkéstem vele de a titkos.l4 kódja 12121215 a szöveg pedig:
Ha a GNU elkészül, mindenki úgy kaphat majd jó rendszerszoftvert, mint levegőt.

Richard Stallman
A GNU-kiáltvány
www.gnu.hu/gnu-kialtvany.html

pi_zoli 2011.02.22. 15:49:48

Nem tudom hogy ez fontos e itt már de a titkos.l2 szövege: Végiggondolva, az aranyszabály azt kívánja, hogyha én szeretek egy programot, akkor azt
másokkal is meg kell osztanom, akik szintén szeretik. A szoftvereladók a felhasználók
megosztására és leigázására törekednek; azt akarják, hogy a felhasználók ne osszák meg
a programokat egymással. Én nem vagyok hajlandó felhasználótársaim ellen fordulni.
Nem tudok jó szívvel aláírni egy titoktartási nyilatkozatot vagy egy szoftverlicencet.
Évekig dolgoztam az AI laborban, és eltűrtem ilyen és ehhez hasonló barátságtalan dolgokat,
de végül túl messzire mentek: nem maradhattam egy olyan intézményben, ahol ilyen dolgokra
kényszerítenek az akaratom ellenére.

Azért, hogy a számítógépeket minden szégyenkezés nélkül tovább használhassam, elhatároztam,
hogy összegyűjtök egy olyan szabad szoftvercsomagot, amely képes lesz minden nem szabad
szoftver nélkül létezni. Otthagytam hát az AI labort, hogy az MIT ne tudja jogi úton
megakadályozni a GNU közreadását.

Richard Stallman
A GNU-kiáltvány
www.gnu.hu/gnu-kialtvany.html

A kód pedig a már említett 12121213
//ha nem ér semmit akkor ez csak egy megjegyzés
süti beállítások módosítása